COMUNICAT DE PRESĂ
Întruniţi în şedinţa publică din data de 01.10.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis să sancţioneze, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale, postul de televiziune Antena 3, cu amendă în cuantum de 2.500 lei. 
 După analiza raportului de monitorizare întocmit pentru emisiunile “Ştirea zilei” şi “Sinteza zilei”, ediţiile difuzate în data de 22.09.2009, care au avut ca temă de dezbatere Raportul Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza Riscurilor Sociale şi Demografice, s-a constatat că, prin afişarea unor titluri tendenţioase (ex: “Vreţi droguri la liber şi prostituţie? Preşedintele vrea! O fi bine?”), fără concordanţă cu conţinutul, soluţiile sau recomandările prezentate la finalul Raportului,
 au fost încălcate prevederile art. 3 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, referitoare la informarea obiectivă a publicului şi favorizarea formării libere a opiniilor şi ale art. 71  alin. 1  lit. b  din Codul audiovizualului care reglementează principiile informării corecte, prin asigurarea unei “distincţii clare între faptele şi opiniile prezentate”.

În aceeaşi şedinţă publică, pe baza raportului Serviciului de Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, Consiliul a aplicat sancţiuni, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale în vigoare:
 - amendă în cuantum de 2.500 de lei postului Klub TV/Sfântul Gheorghe, pentru încălcarea prevederilor Deciziei CNA nr. 412 din 10 mai 2007 privind obligaţiile ce revin radiodifuzorilor la înregistrarea programelor de radio şi de televiziune, ale art. 17 din Decizia CNA nr. 403 din 30 iunie 2005 privind aprobarea procedurii şi condiţiilor de acordare a licenţei audiovizuale şi a procedurii de eliberare a deciziei de autorizare audiovizuală, precum şi ale art. 42 (respectarea dreptului la propria imagine) şi art. 88 (respectarea normelor ortografice, ortoepice şi morfologice ale limbii române) din Codul audiovizualului; 
- somaţie publică postului Oltenia TV/Craiova, pentru emisiunea “Direct cu Gagiu”, ediţiile difuzate în zilele de 09 şi 16.09.2009; au fost încălcate prevederile art. 42 alin. 1, 2, 3 referitoare la respectarea dreptului oricărei persoane la propria imagine şi a principiului “audiatur et altera pars” şi ale art. 71 alin. 1 lit. a cu privire la asigurarea informării corecte  din Codul audiovizualului;

- obligarea postului 1 TV Bacău de a difuza drept la replică, în emisiunea
 “Ştirile 1 TV Bacău”, pentru Bank Leumi România SA (conform art. 58 din Codul audiovizualului) . 

Direcţia Comunicare şi Relaţii Europene
Director
Gabriela Stoica
