» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

turcescu-e1411387928977Robert Turcescu a publicat pe blogul său documente prin care precizează că autostrada Sibiu-Orastie a fost inaugurată de guvernul Ponta special înainte de alegerile prezidenţiale, deşi existau probleme geotehnice.

Autostrada are acum probleme cu alunecările de teren iar până la urmă s-a ajuns la o confruntare între CNADNR şi constructorii italieni de la Salini Impregilo.

Iată ce scrie Turcescu:

În ancheta jurnalistica pe care o public astazi va voi arata documente care arata fara putinta de tagada ca deschiderea autostrazii Sibiu- Orastie a fost fortata, impinsa, grabita, spuneti-i cum vreti, sa se intimple in buza alegerilor din 16 noiembrie. Si ca nu a contat nimic pentru a atinge acest moment de PR politic: nici citi bani se pierd, nici ce va urma, cu atit mai putin siguranta traficului.

Autostrada electorala

„În 15 noiembrie, pe această autostradă, din declaraţiile partenerilor şi colaboratorilor noştri, mergem la vot pe autostradă!”, declara pe 10 octombrie 2014 ministrul Transporturilor Ioan Rus care se deplasase personal la acea data pe tronsonul Sibiu-Orastie sa vada cum merg lucrarile. Ideea cu inaugurarea „electorala” a autostrazii nu i-a apartinut pare-se lui Rus. El doar a preluat-o de la Ponta care, intrebat de reporteri in aprilie 2014 când va inaugura şi acest tronson de autostradă, se facea ca glumeste:  „Pe 15 noiembrie. Pardon. Pe 16 noiembrie o inaugurăm. 16 dimineaţa„, spunea Ponta râzând. Nu era insa o gluma. Ponta, prin Sova, mai apoi prin Rus si, desigur, prin omul lui de la CNADNR, „baronul drumurilor” Narcis Neaga, forta cu orice pret inaugurarea autostrazii inaintea turului doi al alegerilor prezidentiale. Azi va arat cu documente cum s-a intimplat.

Mai mult aici.

Orastie-1

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (2 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

4 comentarii

  1. masa spune:

    Turcescu e ca o cioara care caraie urat..

  2. yehudy spune:

    România furată. Director CNADNR: Sibiu-Orăștie trebuie închisă. Soluția, să fie rasă și reconstruită
    Joi, 30 Iulie 2015 23:10 Sursă: REALITATEA.NET Autor: Raluca Pancu
    Share pe Facebook Share pe Twitter

    Directorul de investiții la CNADNR, Alin Goga, a declarat, joi seară, la emisiunea „Jocuri de Putere”, moderată de Rareș Bogdan, că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăștie ar trebui închis, în contextul în care circulația se desfășoară în condiții nesigure, iar singura soluție rămâne reconstruirea sa. Asta în condițiile în care au existat proiectant, consultant, inclusiv sesizări cu privire la situația terenului, iar traseul s-a modificat cu câteva sute de metri pe o zonă unde se produc alunecări și este cunoscut acest lucru. În acest sens, explică Alin Goga, o dovadă în plus a situației terenului fiind DN7 și magistrala feroviară 200 care au avut probleme dintotdeauna, în zona aceea, și în permanență CNADNR și CFR au efectuat reparații și, cu toate acestea, alunecările tot se produc. 

      COMENTEAZĂ
     
    „Vă spun că suntem ca la „Meșterul Manole”: ce am construit și am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară și – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condițiile în care am știut că recepționăm un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune și după patru zile am fost chemat la DNA-ul. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână așa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus și pe întreținere, pe investiții, reabilitări și avem o rețea care e jalnică, pentru că totul pornește din interior: 6.000 de oameni și 10 la sută sunt ingineri de drumuri și poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condițiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiți papagali de toate culorile. Fiecare director și-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează”, a declarat Alin Goga.
    Potrivit acestuia, CNADNR-ul ar putea funcționa și cu jumătate din personal.
    „Față de 2014, bugetul de salarii de anul acesta e mai mare cu 30 la sută și putem verifica foarte ușor. Acolo sunt o grămadă de tăietori de frunze și compania ar putea funcționa și cu jumătate din personal. Stau să fumeze pe holuri pentru că nu au ce face, iar cei care au ce face nu sunt băgați în seamă”, a mai spus Goga.
    În ceea ce privește tronsonul de autostradă Sibiu-Orăștie, Goga a subliniat că a existat, încă de la bun început, o sesizare de la DRDP Brașov că există un plan de alunecare, care afectează și magistrala de cale ferată, iar firma CONSITRANS, angajată de CNADNR drept consultant de proiect, a atras atenția că sunt folosite pământurile cele mai proaste pentru construcția autostrăzii. Goga a explicat, în acest sens, că „pentru alegerea traseului e responsabil cel care a făcut studiul de fezabilitate și CNADNR pentru aprobarea proiectului”. 

    „Acolo, de la început, se știa că există magistrala de cale ferată și a existat o sesizare de la DRDP Brașov, care nu a fost luată în considerare, că există un plan de alunecare care afectează inclusiv magistrala de căi ferate. Pe unde al ales să construim? Exact pe unde este cel mai prost. Cele mai proaste pământuri. CONSITRANS-ul le-a zis că nu e bine și că folosesc pământurile cele mai proaste pentru că constructorul a vrut să facă economie și a luat aceste pământuri proaste, care sunt niște argile prăfoase cu contracții mari. Întotdeauna când se face un studiu de fezabilitate există, cel puțin, trei variante. Pentru alegerea traseului e responsabil cel care a făcut studiul de fezabilitate și CNADNR pentru aprobarea proiectului”, a explicat directorul de investiții de la CNADNR.

    În contextul în care au fost emise peste 300 de note de neconformitate de către firma CONSITRANS, lucrările au continuat iar, în prezent, „nu există rezolvare tehnică” și trebuie scos tot ce e acolo, mai spune directorul de investiții, care este de părere că tronsonul Sibiu-Orăștie trebuie închis.
    „O rezolvare tehnică ne costă 250 de milioane de euro. Tot ce am plătit trebuie scos afară și să construim, din nou, de la zero. Planurile de alunecare sunt atât de avansate și, ce este cel mai grav, este că noi am avut rapoarte comandate de CNADNR, de constructor care ne-au spus și am știut raportul doamnei Sanda Manea, profesor la Universitatea de Construcții București și ne-a zis că sunt greșeli de proiectare și de execuție. Am știut din decembrie, anul trecut, și noi am plătit autostrada integral, în condițiile în care noi am știut că lucrurile sunt făcute greșit. Aceste 300 de note de neconformitate au fost făcute de firma CONSITRANS – consultant pe lucrare. Nu firma asta era inginerul. Era consultant și ăla spune „vezi că nu sunt în reguă”. Noi le-am ascuns, l-am dat pe ăla afară și am pus niște salariați de-ai noștri. CONSITRANS a câștigat în tribunal și trebuie să le dăm și zece milioane de lei. Punem niște salariați și oricât de bine intenționați ar vrea să fie, nu au experiența de șantier pentru că sunt oameni care au stat mai mult la birouri și ei depind de un director. Specialiștii care au verificat calitatea tehnică a construcțiilor le-a luat o zi să spună că e în regulă. Autrostrada trebuie închisă”, a adăugat Alin Goga.
    Mai mult, „s-ar putea ca și Uniunea Europeană, ținând cont că am făcut niște plăți nelegale, să ne spună să le dăm toți banii înapoi”.
    „Am încercat să vorbesc și cu proiectanții mari din această țară și au zis, astăzi, în acest moment, că nu mai există altă soluție tehnică, pentru că ai avut niște momente în care să intervii și nu ai făcut-o”, a mai spus Alin Goga. 
    Mihai Alexandru Crăciun, blogger de infrastructură:  „Ar trebui acum dat ordinul de închidere. Riscăm să moară oameni”
    La rândul său, bloggerul de infrastructură, Mihai Alexandru Crăciun, este de părere că circulația pe autostradă ar trebui oprită, în condițiile în care aceasta este nesigură și „riscăm să moară oameni”. 
    „Era varianta care era mai nordică și mai scurtă cu opt kilometri și traversa un traseu dificil pe o porțiune mult mai scurtă. Au fost mai mult faze: în primă fază, constructorul a venit și a spus: nu facem tunel, facem un șanț cu pereți foarte abrupți. S-au apucat să sape numai puțin sus și deja a început să cadă și s-au oprit, au plecat de pe șantier. Asta a accelerat alunecările. După au convenit să facă șanțul mai larg. Au săpat, iar s-a surpat. După au zis ‘totuși, facem tunel’. Au venit, au forțat dar deja soluția era foarte scumpă”, a spus Mihai Alexandru Crăciun.

    Potrivit acestuia, dacă lucrarea nu este recepționată până la 31 decembrie, când expiră, pe 2015, dăm banii inapoi, respectiv 114 milioane de euro – bani europeni. 
    „S-a pornit cu un traseu prost ales, cu un studiu geotehnic incomplet, urmat de o proiectare defectuoasă. Totul a pornit în 2011 (…) Lucrarea nu e recepționată. Dacă această lucrarea nu este recepționată până la 31 decembrie, când expiră, pe 2015, dacă nu e recepția semnată dăm banii inapoi. 114 milioane de euro, bani europeni, și problema e, în acest moment, că există un întreg sistem de microfalie, deci e o problemă de mare adâncime acolo, care sunt active și care acționează asupra dealurilor de la suprafață. S-ar putea ca oricum să nu mai putem să facem autostradă pe acolo. Dar pe Institutul Geologic nu l-a întrebat nimeni.
    Ar trebui acum dat ordinul de închidere. Astăzi a plouat, nu știm ce efect au ploile. Un viaduct cu capătul de pod surpat, acel capăt de pod, acea placă de beton care ține terasamentul să nu fugă, dacă vine o ploaie, acea bucată de autostradă de dinainte de viaduct se surpă. Avem o autostradă nesigură pe care circulăm. Asta trebuie să rezolvăm și trebuie să ne oprim din circulat; să o analizăm și să vină experții să ne spună soluții tehnice, pentru că au apărut tot felul de idei posibile. Aici vorbim de zeci de milioane de euro”, a declarat Mihai Alexandru Crăciun. 

    Citeşte totul despre: Alin Goga, CNADNR, infrastructura, Mihai Alexandru Crăciun, sibiu orăştie

  3. FRANK ZAPA[KING] spune:

    In fata unor asemenea evidente,nu-mi ramine altceva de spus decit ca,dosarul REFERENDUM SI HOTIILE ELECTORALE,este vax pe linga acest mega dosar cu sume imprresionante aruncate in dealurile care aluneca ,de PONTA,SOVA,RUS SI NEAGA.
    In mod normal in fata unor asemenea evidente si un student din anul 1 la drept poate face acuzarea si cere pedepsirea celor PATRU BORFASI SI DERBEDEI,care si-au batut joc de noi,de banul public si care in continuare cu tupeu ne sfideaza………
    Daca in 2012 IOAN RUS spunea ca psd este organizatie infractionala specializata pe crima economica,doi ani mai tirziu,dupa ce sa facut praf referendumul lui CRIN SI PONTA,musca din greu si in loc de asfalt si betoane toarna sute de milioane de euro pe o autostrada care ne omoara daca circulam pe ea.Intrebare,ce sa intimplat cu RUS IN CEI 4 ANI,VISA SA AJUNGA PRIM MINISTRU??????//
    Ei uita ca va ajunge TEMNITER COLEG DE CELULA CU PONTA,SOVA SI NEAGA………………

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top