AUDIENȚE MAI. Avem cifrele oficiale de audiență din luna iunie 2015. Ca la fiecare început de lună, vă prezentăm un TOP 10 al televiziunilor din România înregistrat în luna anterioară.
Odată cu prima lună de vară, scăderea sezonieră de audiență a majorității posturilor TV prezente în TOP 10 este firească, însă cifrele înregistrate de PRO TV sunt spectaculoase în jos comparativ cu toți ceilalți.
Astfel, în iunie 2015, la nivel național, postul lider al clasamentului pierde 103.000 de telespectatori/ minut față de luna mai, asta după ce și în luna anterioară pierduse 96.000 de telespectatori/ minut.
PRO TV a avut cea mai mare variație negativă atât în mai cât și în iunie, ajungând astfel să aibă în două luni cu 199.000 de telespectatori/ minut mai puțin. Simptomatică a fost din acest punct de vedere și scăderea constantă de audiență înregistrată de cel mai popular show TV care a avut recent finala, „Românii au talent”, al cincilea sezon terminând cu audiența înjumătățită față de debut.
Kanal D, singura creștere de pe podium
Și locul 2, Antena 1, pierde la rândul său, însă numai 20.000 de telespectatori/ minut la nivel național, încadrându-se în variația negativă sezonieră normală.
O surpriză pe podium: locul 3, Kanal D, și-a sporit audiența în luna iunie față de luna anterioară cu 36.000 de telespectatori/ minut.
B1, a treia lună în care nu prinde TOP 10
În rest, în ceea ce privește televiziunile de știri, două se mențin în TOP 10, Antena 3 și România TV, prima în creștere cu 25.000 de telespectatori/ minut la nivel național față de luna anterioară, cealaltă în stagnare. B1 TV rămâne pentru a treia lună consecutivă în afara TOP 10, pe locul 11, după Antena Stars.
În iunie, nicio schimbare de poziție în primii 10, toate televiziunile ocupând exact aceleași locuri ca în luna anterioară.
Clasamentul din tabelul următor, pentru luna MAI 2015, a stabilit locurile în funcție de ratingul înregistrat pe tot publicul de la nivel național:
IUNIE 2015
Cifrele din secțiunea „Rtg(000)” sunt exprimate în mii, așadar ele se citesc astfel: Pro TV (locul 1) – 502.000 de telespectatori (media pe publicul național), Antena 1 (locul 2) – 437.000 telespectatori și Kanal D (locul 3 – 352.000 de telespectatori).
A doua coloană o reprezintă ratingul înregistrat de televiziuni pe zona urbană. A treia coloană este ratingul exprimat în puncte de rating pentru publicul național, iar a patra pentru publicul urban. A cincea coloană prezintă „share” (sau cota de piață) pe național, iar a șasea – cota de piață pe urban. Cota de piață exprimă procentul de aparate tv deschise pe un anumit post din totalul de aparate tv aflate în funcțiune. (sursa cifrelor: Kantar Media – arma.org.ro)
Spre comparație, vă oferim și cifrele oficiale înregistrate în luna MAI 2015:
MAI 2015
Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.
ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:
TweetETICHETE:
NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.