Posts Tagged ‘Russia Today’

  • Transparency International: Russia Today a efectuat plăți în conturile parlamentarilor britanici

    on aug. 1, 18 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    Începând cu anul 2014, postul tv de propagandă rusă RT (Russia Today) a efectuat plăți membrilor Parlamentului britanic de cel puțin 93.700 de lire sterline pentru participare la emisiunile canalului, se arata în raportul „În interesul cui?“, publicat de organizația Transparency International (TI), transmite dw.com. Autorii au analizat documentele Camerei Comunelor din Parlamentul Britanic. Potrivit experților TI, între 2010-2017, mai mult de 160 de politicieni și oficiali britanici au apărut în emisiunile RT de 381 ori. În plus, doi foști membri ai parlamentului, ale căror onorarii nu sunt incluse în suma menționata, au propriile lor...

    Read More »
  • La Riga a fost reținut redactorul șef al ”Sputnik Latvija”

    on iul. 5, 18 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with 152 Comentarii

    Angajații Politiei de Securitate din Letonia l-au retinut la Riga pe Valentin Rojențov, redactor-șef al publicației online ”Sputnik Latvija”, anunta „RIA Novosti”. Reținerea a avut loc miercuri seara, după ce Rojențov a aterizat la Riga, sosind de la Moscova. „Am fost reținut pentru convorbiri, așa cum le numesc ei. Proces verbal nu s-a întocmit. Poliția de securitate era interesata de munca mea în funcția de redactor-șef al “Sputnik Llatvija” și activitatea resursei în Letonia. Toată noaptea am stat în birourile poliției de securitate. Am fost lasat acasa în această dimineață, dupa 12 ore, fapt care,...

    Read More »
  • Consiliul Audiovizualului din Franța a emis un avertisment pentru RT France

    on iun. 29, 18 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    Consiliul Suprem al Audiovizualului din Franța (CSA) a emis un avertisment postului de televiziune RT France din cauza modului în care acesta prezinta situația din Siria, se arata într-un comunicat de presă, publicat joi pe site-ul autorității de reglementare. „Consiliul Suprem al Audiovizualului francez, în cadrul sesiunii plenare din 28 iunie, a decis să emită un avertisment pentru canalul de televiziune RT France din cauza lipsei de onestitate, acuratețe și lipsei diversitatii punctelor de vedere în emisiunea din 13 aprilie 2018, la ora 11:00, cu privire la situația din Siria „, se arată în comunicat....

    Read More »
  • Londra a deschis șapte noi anchete împotriva emisiunilor Russia Today în Marea Britanie

    on apr. 18, 18 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    Instituția britanică de reglementare în domeniu mass-media a lansat o serie de investigații împotriva radiodifuzorului susținut de Kremlin – Russia Today (RT) – care este suspectat de încălcarea principiului imparțialității, se arata in comunicatul Ofcom. „Ofcom a lansat astăzi șapte noi investigații privind imparțialitatea știrilor și a programelor curente de pe postul tv RT”, se arată în declaratie. Totodata, Ofcom precizeaza că, până de curând, TV Novosti, care difuzează RT în Marea Britanie și deține licența de emisie, nu s-a diferențiat prea mult față de alte posturi de televiziune care emit în Marea Britanie. „Cu...

    Read More »
  • Cu ochii pe RT și Sputnik, Macron a anunțat elaborarea unei legi ”anti-propagandă”

    on ian. 4, 18 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    În Franța, în acest an va apărea o lege împotriva difuzării știrilor false și a propagandei pe Internet. Într-un discurs adresat țării, președintele farncez Emmanuel Macron a spus ca „mii de conturi din rețelele sociale sunt implicate în diseminarea materialelor de propagandă, mai ales în perioada electorală”. Ele pot ”răspândi imediat minciuni peste tot și pot afecta reputația unui politician, a unei persoane publice sau a unui jurnalist”, a spus președintele francez. Rețelele sociale trebuie să se angajeze să sporească transparența informațiilor despre materialele plătite, să dezvăluie identitatea agenților de publicitate și a celor care...

    Read More »
  • Times: De dragul onorariilor, politicienii britanici ajută propaganda lui Putin

    on oct. 11, 17 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    Publicația britanică Times vorbește despre întrebările adresate politicienilor britanici în legătură cu aparițiile lor tot mai dese pe postul de televiziune propagandistic RT. Jurnalistii au calculat ca, începand cu 2015, când lider al Partidului laburist a devenit Jeremy Corbyn, miniștrii cabinetului din umbra au participat de 26 de ori la emisiunile postului de propaganda rusească. Nici reprezentanții Partidului Conservator nu s-au lăsat mai prejos, încasând onorarii de mii de lire sterline pentru participarea la emisiunile RT. Ministrul actualului guvern, Michael Gove, a întrebat de ce deputații apar pe canalul propagandistic al Kremlinului. Conservatorii de rang...

    Read More »
  • Google a eliminat RT din lista canalelor preferate de pe YouTube

    on oct. 4, 17 • in Pagina de Rusia - Box • with Fără comentarii

    Google a exclus „Rusia Today” (RT) din lista resurselor video premium de pe YouTube, pe care compania le ofera agențiilor de publicitate, a anunțat purtătorul de cuvânt al companiei, potrivit Bloomberg. Decizia a fost luată în contextul investigațiilor din Congresul SUA a modului în care agenții ruși au folosit platforme digitale pentru a influența alegerile din Statele Unite. Google a fost invitata împreuna cu Facebook și Twitter să depună mărturie în comitetele Senatului și Camerei Reprezentanților. Și YouTube a ajuns în centrul atenției Congresul SUA, care investigheaza rolul RT și a altor rețele in alegerile...

    Read More »
  • SUA au cerut postului tv RT America să se înregistreze ca agent străin

    on sept. 12, 17 • in Pagina de Rusia - Box • with Fără comentarii

    Postul tv de propaganda RT (Russia Today) din SUA a anunțat că Departamentul de Justiție al SUA i-a trimis o scrisoare cu cererea de a se înregistra ca agent străin. În legislația SUA, agenții străini sunt persoane sau organizații angajate în activități politice interne în numele unui stat străin. Activitățile unor astfel de agenți străini sunt supuse unor restricții. „Compania, care oferă servicii pentru întregul canal RT America în Statele Unite, inclusiv activitățile sale curente și de producție de televiziune, a primit o scrisoare de la Departamentul de Justiție al SUA, care prevede că societatea...

    Read More »
  • Estonia a refuzat să acrediteze jurnaliștii RT pentru reuniunea miniștrilor de externe ai UE

    on aug. 29, 17 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    Președinția Estoniei a Consiliului UE a refuzat să acrediteze trei reporteri ai postului tv de propagandă „Russia Today“ la reuniunea miniștrilor de externe din UE, care va avea loc la începutul lunii septembrie, anunță platforma Consiliul Europei pentru protecția jurnalismului și a siguranței jurnaliștilor. Anunțul a fost găzduit și de Federația Europeană a Jurnaliștilor în colaborare cu Federația Internațională a Jurnaliștilor. „Președinția estoniană în Consiliul UE a respins trei cereri de acreditare depuse de corespondenți ai postului tv de stat “Russia Today” pentru reuniunea informala a miniștrilor de externe de la Tallinn, care va avea...

    Read More »
  • În Siria a fost ucis corespondentul postului Russia Today

    on iul. 31, 17 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    În provincia siriană Homs, în urma unui atac cu rachete al teroristilor „Statul islamic“ (ISIS), a fost ucis Khaled al-Khatib, corespondentul Russia Today (RT) în Siria, informează RIA „Novosti“. „Moartea freelancer-ului RT în Siria este un eveniment foarte trist pentru noi toți, pentru prima dată în istoria RT este ucis un om care a lucrat pentru canalul nostru în punctele fierbinți…, – a declarat redactorul-șef RT, Margarita Simonian. Khaled Al-Khatib a fost ucis în timp ce relata operațiunile armatei siriene în zona Es Suhn, în estul provinciei Homs. A fost rănit mortal cu o racheta...

    Read More »
  • ”Russia today” s-a supărat pe Reuters

    on apr. 25, 17 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    Grupul de media de stat „Russia today“ a refuzat să semneze contractul pentru cumpararea de conținut video cu Reuters, după publicarea de către agenție a unui material despre intervenția Rusiei în alegerile prezidențiale din SUA, scrie Reuters. Redactorul-șef al „Russia today“  a declarat că nu va semna contractul cu Reuters pentru cumpărarea de conținut video „deoarece ei mint“. Contractul pentru achiziționarea de conținut video a fost convenit anterior de către părți și urma să intre în vigoare de la 1 mai, dar semnarea nu va mai avea loc. Anterior, Reuters a publicat un articol în...

    Read More »
  • Russia Today deține pe ascuns site-uri de știri în țările baltice

    on apr. 7, 17 • in Pagina de Rusia - Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    Site-urile de limbă rusă Baltnews, care operează în Estonia, Letonia și Lituania, sunt deținute de agenția de știri de stat „Russia Today“, releva o ancheta realizata de Re:Baltica. Domeniile celor trei site-uri Baltnews (.ee, .lv și .lt) sunt înregistrate de compania olandeza Media Capital Holding. Aceasta companie a fost înființată în 2013 și are capital social în valoare de un euro. Unicul proprietar al Media Capital Holding este firma ruseasca OOO ”Media Kapital“ care, la rândul său, este deținuta de ziarul „Moskovskie Novosti“,  parte din agentia de stat „Russia Today“. În 2016, editorul Baltnews, Alexander...

    Read More »
Scroll to top