» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

Președintele CNA, Răsvan Popescu, va susține astăzi o declarație despre Legea audiovizualului, potrivit informațiilor Reporter Virtual. Între timp, Radu Florescu, președintele UAPR, i-a trimis șefului CNA, printr-o scrisoare, câteva sugestii legate de ordonanța de urgență care modifică Legea audiovizualului. Citiți mai jos, în exclusivitate, mesajul lui Radu Florescu către președintele CNA.

”În atenția Președintelui Consiliului Național al Audiovizualului

Stimate domnule Răsvan Popescu,

Înțeleg că mâine veți emite o declarație oficială, cu privire la ordonanța de urgență care modifică Legea audiovizualului nr. 504/2002.

În acest context și în sprijinul eforturilor suținute de până acum, permiteți-mi să vă transmit câteva puncte de vedere cu privire la aspectele comerciale pe care le consider pertinente și importante pentru  discuția de mâine.

Conform OUG 504/2012, “Orice achiziționare de spațiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele și pe seama beneficiarului final al publicității televizate.” În situația actuală, nivelul prețurilor de achiziție a spațiului media este dat de concurența liberă dintre prețurile oferite direct de către televiziuni și prețurile oferite de către agențiile de publicitate.

Orice advertiser din piață are libertatea de opta pentru oferta de preț cea mai avantajoasă, fie cumpărând de la agenții producția/creația împreună cu spațiul media fie cumpărând de la agenții doar producția/creația și separat, direct de la televiziuni, spațiul media.

Prin reglementarea propusă de OUG 504/2012 va dispărea concurența și presiunea asupra prețurilor generate de ofertele agențiilor de publicitate iar televiziunile se vor concura aparent doar între ele. În realitate, concurența va dispărea în totalitate pentru că un advertiser este interesat în promovarea spoturilor publicitare pe cât mai multe televiziuni și atunci va fi obligat să intre în negociere directă cu fiecare televiziune.

Din tabelul alăturat rezultă puterea de negociere a principalelor grupuri media, INTACT Media Group și PRO TV, în raport cu oricare advertiser precum și poziționarea acestora pe piață în raport cu celelalte televiziuni.

Media %
Intact Media Group 21,5
Media PRO 20
Kanal D 7,1
Prima TV 3,5
TVR 1 3,1
National TV 2,9
Romania TV 2,8
B1 TV 2,6
Realitatea TV 2,5

Este evidentă dominanța colectivă a celor două grupuri care în prezent sunt împiedicate factual de prezența agențiilor de publicitate și legal de legea concurenței să se comporte abuziv cu un advertiser care vine să cumpere spațiu media direct de la aceste televiziuni. Prin intrarea în vigoare a OUG 504/2012, advertiserilor le va fi eliminată opțiunea de a cumpăra spațiu media de la agențiile de publicitate odată cu producția/creația spoturilor și vor fi obligați să negocieze achiziția spațiului direct cu fiecare televiziune care se va putea comporta discreționar și abuziv în negociere pentru că aplicabilitatea legii concurenței va fi anulată de noile reglementări ale OUG.

Pentru cele arătate mai sus, OUG 504 încalcă Art. 9 din legea concurenței conform căruia „sunt interzise orice acţiuni sau inacţiuni ale autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale ori locale şi ale entităţilor către care acestea îşi deleagă atribuţiile, care restrâng, împiedică sau denaturează concurenţa, precum:

a) limitarea libertăţii comerţului sau autonomiei întreprinderilor, exercitate cu respectarea reglementărilor legale;

b) stabilirea de condiţii discriminatorii pentru activitatea întreprinderilor.”

Desigur că, în baza Art. 4, alin (3) din legea concurenței, în temeiul unor rațiuni justificate, „pentru sectoare economice determinate şi în împrejurări excepţionale, precum: situaţii de criză, dezechilibru major între cerere şi ofertă şi disfuncţionalitate evidentă a pieţei, Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creşterii excesive a preţurilor sau chiar blocarea acestora. Asemenea măsuri pot fi adoptate prin hotărâre pentru o perioadă de 6 luni, care poate fi prelungită succesiv pentru durate de câte cel mult 3 luni, cât timp persistă împrejurările care au determinat adoptarea respectivei hotărâri.”

Din analiza principalei rațiuni declarate de Guvernul României, respectiv transparentizarea fluxurilor financiare și a fiscalității în piața de advertising necesară în vederea elaborării bugetului României pentru anul 2013, rezultă că ponderea în PIB a pieței de advertising a fost, în 2011, de 0,062969% ceea ce nu justifică măsurile propuse de OUG 504/2012.

Cu deosebită stimă,

Radu Florescu

Președinte”

 

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

24 comentarii

  1. cialis film kapl tablet
    viagra tablets price in pakistan
    the price of viagra tablets sIb Roulk

  2. paypal viagra spune:

    viagra tablet usa
    viagra reviews
    cheap levitra tablet sIb Roulk

  3. bbertAroub spune:

    when will there be a generic viagra in the us
    viagra online shop
    purchase valtrex online sIb Roulk

  4. bbertAroub spune:

    voltaren rapid 25 buy online
    viagra coupons
    do you need a prescription to buy viagra in south africa sIb Roulk

  5. buying viagra in australia online
    what does a viagra pill look like
    cheap viagra from canadian pharmacies sIb Roulk

  6. viagra us spune:

    cialis 10mg vs viagra 25mg
    real viagra for sale
    buying viagra on craigslist sIb Roulk

  7. cialis generico buy
    cialis daily cost
    buying generic viagra in thailand sIb Roulk

  8. order cozaar
    cialis costco
    cephalexin online australia sIb Roulk

  9. buy yasmin contraceptive pill uk
    best place to buy generic viagra online
    buy generic viagra 25mg sIb Roulk

  10. aaaviag.com spune:

    generic viagra ed pills
    buy viagra online
    cialis 5mg fta 14 sIb Roulk

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top