Romania TV, Antenele si Pro TV, campioanele publicitatii pentru Rosia Montana

12:58 pm, 8 decembrie 2013 • de Comentariile sunt închise pentru Romania TV, Antenele si Pro TV, campioanele publicitatii pentru Rosia Montana

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

rosia montnaRoșia  Montană Gold Corporation, firma care încearcă de ani buni să pornescă exploatarea auriferă din Munții Apuseni, a împărțit în 2013 cu dărnicie publicitate către toate televiziunile, indiferent de orientarea lor.

Campioana încasărilor de la Roșia Montană este Romania TV, postul controlat de deputatul PSD Sebastian Ghiță, cu 343.000 de euro. Separat, patronul RTV ar fi incasat, pe o altă firmă, încă 578.000 de euro de la RMGC.

 

Topul încasărilor pe televiziuni

Iată topul încasărilor pe televiziuni, așa cum reiese acesta dintr-o investigație publicată de Rise Project, site care se prezintă drept „o comunitate de jurnaliști, programatori și activiști care investighează crima organizată și corupția din România și din regiune”:

  1. România TV – 343.000 de euro
  2. Antenele – 239.000 de euro (129.000, Antena 1, respectiv 110.000 – Antena 3)
  3. Pro TV – 213.000 de euro
  4. B1 TV – 195.000 de euro (136.600 de euro direct si 58.400 printr-o regie de publicitate controlată de Dan Andronic, acționarul majoritar al Editurii Evenimentul și Capital – EEC)
  5. Kanal D – 48.500 de euro
  6. Prima TV – 39.000 de euro
  7. Realitatea TV – 17.000 de euro
  8. TVR – 22.700 de euro
  9. Etno TV – 2.800 de euro

Alte entități media care au încasat bani de publicitate de la RMGC sunt, potrivit Rise Project, Tipogrup Press, editorul revistei „Historia”, cu 29.200 de euro, și agenția de presă Mediafax, cu 3.000 de euro.

Printre patronii de presă, pe lângă Sebastian Ghiță, autorii invetigației le indică și pe fiicele lui Dan Voiculescu, care au primit 104.000 de euro de la RMGC direct prin firma Global Media Solutions SA, companie care plătește drepturile de autor ale salariaților postului TV Antena 3.

Toate datele publicate de Rise Project provin din dosarul fiscal al RMGC obținut de jurnaliști. Pe lângă entitățile media, puteți consulta și o listă cu politicienii care au încasat bani în 2013 de la RMGC prin diverse contracte de consultanță.

 

Câteva reacții ale celor implicați în media:

Sebastian-GhitaSebastian Ghiță, deputat PSD, controlează România TV: “Asta-i piața publicității. Eu n-am de unde să știu dacă aceste tranzacții (RMGC – RTV) au afectat politica editorială a postului România TV, adresati-vă lor. Eu nu mă ocup de postul TV, nu înțeleg de ce mă sunați pe mine”.

Carla Donciu, director de comunicare Antena 3: “Bugetele de publicitate allocate de diverse companii trustului Intact nu cumpără opinia, ci expunerea mesajului lor într-un spațiu de emisie reglementat de lege. De asemenea, vreau să reamintesc că Antena 3 este postul de televiziune care a organizat cele mai multe dezbateri pe acest subiect, cu opinii pro și contra”.

Dan Andronic, acționar majoritar la Editura Evenimentul și Capital și patron al agenției D.A. Communication & Media: “Într-adevăr, firma D.A. Communication este și regie de publicitate și, în mare parte, vinde reclamă la EVZ și Capital, dar nu numai. Nu-mi aduc aminte exact cât a luat atunci B1 TV și Historia, sunt contracte bilaterale, oricum. Nu-i nimic ascuns sau în neregulă.”

***

Notă Reporter Virtual: Într-o societate normală, într-o media normală, publicitatea nu are legătură cu politica editorială a celui care o încasează.

Totuși, la noi, au fost vizibile cu ochiul liber anumite influențe, dacă vorbim de televiziuni. În toamnă, când au izbucnit proteste de amploare împotriva proiectului de la Roșia Montană, unele televiziuni s-au făcut că nu văd oamenii ieșiți în stradă, altele au relatat cât mai scurt în jurnalele de știri, fără să abordeze subiectul și în emisiunile de dezbatere, iar unele i-au atacat frontal pe protestatari.

În această ultimă categorie s-a remarcat postul de știri Antena 3.

ScreenShot005

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top