» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

Luna trecută, sute de jurnalişti maghiari au ieşit pe străzile Budapestei pentru a protesta împotriva reducerilor masive de personal din sectorul public, reduceri care i-au afectat şi pe angajaţii televiziunii şi radioului de stat. La finele lui iunie, 570 de jurnalişti şi tehnicieni ai televiziunilor publice, MTV şi Duna TV, ai radioului public şi ai agenţiei de ştiri MTI au primit preaviz, iar alţi 500 (dintr-un total de 3.000 de angajaţi) le vor împărtăşi soarta până la sfârşitul verii. Partidele de opoziţie s-au declarat ultragiate de această epurare politică pusă de ei în seama guvernului de dreapta al lui Orbán Viktor, aflat la putere din mai 2010. Anul trecut, posturile publice de radio şi de televiziune maghiare au fost contopite într-o singură organizaţie, MTVA, care, fiind considerată supradimensionată, a fost supusă unor reduceri masive de personal.

Nu doar jurnaliştii maghiari care lucrează la stat, ci şi cei din sectorul privat se tem pentru viitorul lor şi sunt sceptici că situaţia se va îmbunătăţi. Toţi cei care îndrăznesc să-şi exprime nemulţumirile sunt trataţi ca nişte duşmani ai poporului, afirmă corespondentul postului naţional austriac la Budapesta, citându-i pe colegii săi maghiari. Şi aceasta pentru că, prin noua lege a presei, Consiliul Media (un fel de CNA maghiar, controlat de apropiaţi ai premierului Orbán) poate interzice posturile private şi poate refuza reînnoirea licenţelor de emisie dacă posturile respective deranjează pe cine nu trebuie. Ca o culme a ipocriziei, preşedintele Consiliului, Annamária Szalai, care a debutat în presă ca editor al unei reviste pornografice, a impus o amendă de 1,25 milioane de dolari canalului comercial RTL Klub, fiindcă a difuzat o emisiune de dezbateri pe teme sexuale, fără să pună bulina roşie în colţul ecranului. Acelaşi consiliu a amendat, de asemenea, drastic, cotidianul socialist Népszava din simplul motiv că pe forumul de internet al acestuia a apărut comentariul unui cititor, care conţinea insulte la adresa şefului statului. Dragi vuvuzei, uite cam asta înseamnă dictatură, nu ceea ce lătraţi voi că ar fi…

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

4 comentarii

  1. Spartakus spune:

    @TOG: iti dai seama ca doua amenzi din astea si nu vom mai auzi niciodata de Simona Sensual, Moculeasca, Cruduta, Bianca lui Bote? 😀

  2. Amenda de un milion de euro? Asta suna al naibii de incitant.

  3. Spartakus spune:

    @Basil: ja, ja, natuerlich ca da!:D 😀

  4. Da’ nu-i asa că te furnică în mod plăcut filamentele nervoase la gândul câ ar fi posibil aşa ceva şi în România? O amendă egală cu cifra de afaceri pe un an la A3, o fuziune prin absorbţie a b1 cu tvrinfo, o suspendare de licenţă la dd (că tot a mai avut una), un evz transformat în oficiosul Consiliului Cenzurii…cu alte, ordine, Ordnung und Disziplin, Mein Kamerad, nu?:P

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top