Porcii sunt mai egali

1:08 pm, 25 iunie 2010 • de 56 Comentarii

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

spartakusIn societatea imaginata de Orwell in “Ferma animalelor”, dupa ce au preluat puterea porcii au decretat ca toate animalele sunt egale, dar unele sunt mai egale decat altele. Recte, porcii insisi. Astazi, judecatorii de la CCR au decretat si ei ca pot sa scada salariile bugetarilor si unele pensii, dar in nici un caz pensiile lor si nicidecum pensiile nesimtite. Cu alte cuvinte, in tara asta poate sa fie criza cat de rea, economia la pamant, bugetarii sa moara de foame, privatii sa inchida pravalia, pensionarii sa impuste francul si sa faca dintr-un cartof ciorba, tocana si tort Joffre, dar nimeni, niciodata, nu se va atinge de banii magistratilor, ai burtosilor din politie si ai generalilor ridicati in grad la apelul bocancilor.

Ce au facut acesti oameni sa merite pensii mari? Au judecat ei cu dreptate? Nici vorba! Majoritatea judecatorilor sunt putred de corupti si mana in mana cu interlopii, ba unii au mai distrus si vietile unor nevinovati, aruncandu-i dupa gratii. Au aparat ei legea? Nici pomeneala! Politistii s-au remarcat mai ales prin incalcarea legii si cooperare cu clanurile mafiote decat prin intronarea ordinii, intr-o tara unde jaful a devenit rutina. Si-au aparat tara, luptand in razboaie cu turcii, nemtii, rusii, martienii etc? Ei, as! Singura lor activitate, prin cazarmi, s-a rezumat la betii strasnice, iar prin afara cazarmilor, la construit vile cu militarii, care se bucurau, saracii, ca au “scoatere”. Dati-mi voie sa-mi fie sila de aceasta justitie a neamului prost, a privilegiilor puse mai presus de orice.

Normal, acum or sa ne scoata ochii ca au declarat neconstitutionala si masura taierii pensiilor amaratilor, dovada ca, nu-i asa, sunt milostivi si se gandesc si la ai saraci. Dar astea sunt o picatura in ocean, cantitate neglijabila pe langa pensiile de sute de milioane ale asa-zisilor “oameni ai legii” – magistrati, politisti, miliari – care ar merita mai curand sa se numeasca “oameni ai faradelegii”. Pe considerentul “sa se revizuiasca, primesc, dar sa nu se schimbe nimic in ceea ce ne priveste”, judecatorii CCR au mai tras o palma pe obrazul si asa plin de vanatai si flegme al justitiei. De acum inainte, mi-e absolut clar ca se vor mari impozitele, TVA-ul, cota unica, fumaritul, capitatia si alte corvezi, pentru ca e nevoie de bani si in capul contribuabililor trebuie sa se sparga totul. In limbaj orwellian, asta s-ar traduce cam asa: sa fie toate animalele care trag in jug solidare, dar nu si porcii, pentru ca ei nu trag in jug, ci doar se scalda in noroiul coruptiei si incompetentei.

Dinozaurii mor greu, am mai spus-o, si acum vor muri si mai greu: au pensiile asigurate si li se rupe de incalzirea globala, ca-si pun aer conditionat si-n pivnita, daca vrea muschii lor. Magistratilor nu li se va clinti nici un fir de par din cap si nici un leu din buzunar. Ei nu doar ca se simt deasupra legii: legea sunt ei. Si de aceea, pot face orice. Pot sa ude si canapeaua. Ceea ce, la varsta lor, e intr-un fel de inteles.

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

56 comentarii

  1. habarnam eraser spune:

    @Cineva care stie: Trebuie taiat de le cei care merita. Unui organism obez nu-i extirpi stomacul, ci ii pui un inel gastric. Masuri de austeritate trebuie aplicate, dar cu dicernamant, nu cu barda. Trebuie sa se tina cont de gradul de suportabilitate a diferitelor categorii sociale.
    Ne tot prezinti cifre in mod profi, dar…

    Cine e vinovat ca statul e corupt si delasator si risipeste banii pe ajutoare sociale/subventii/pensionari fictive si achizitii inutile?
    De ce paraliticii nu-si mai pot plati insotitorii? Pentru ca statul mai plateste 5 handicapati inchipuiti. Copiii aflati in plasament se intorc in orfelinate pt ca statul nu mai plateste asistentii maternali.O natiune care pune greutatea crizei economice pe umerii celor mai slabi nu merita un viitor mai bun.

    P.S.V-ati masurat vreodata TA dupa ce scrieti comentarii pe blog? Aveti grija, ar fi pacat de contributia dvs la fondul de pensii.

  2. Cineva care stie spune:

    Este ca nu prea iti vine a crede ? =)) Dar asa e:

    http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/rom12_2006.zip

    http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGC_aprilie2010.pdf

    Aduna asa: cheltuieli de personal + asistenta sociala si apoi imparte la veniturile totale ale bugetului consolidat.

    2006: 48,6%
    2010 4 luni: 75%.

    Adauga si subventiile la asta (ca asa facusem initial calculul: personal + pomeni sociale + subventii) si ajungi la 50% din venit in 2006 si 80% in 2010 cu ceea ce se cheama factura sociala. E, acum sa revenim la discutie: de unde trebuie taiat?

  3. Un cetatean spune:

    2006: 50% din veniturile bugetare;
    2010: 80% din veniturile bugetare.

    Surse va rog, sau macar calcule grosiere. Nu’s carcotas, vreau doar niscai surse.

    Pe de alta parte :

    Oricum : „Romania incaseaza din CAS 10 miliarde de euro, dar nu-i ajung de pensii. Asa ca cheltuie 15 miliarde.”. Si ar putea cheltui doar 14.52 daca taie pensiile nesimtite (WTF ???). E usor idiotic din punctul de vedere al unui guven care a avut 2 ani aproape sa se prinda de faza asta. Nu cred ca aia 0.48 mld sunt problema fundamentala in ecuatie (cifra mereu recurenta de 1.2 din bugetul de pensii). Ci diferenta deficitul de 33.3 la suta :). Ca e 33.3 la suta, ca e 32.1 … nu cred ca e de ieri si nu cred ca face diferenta.

    Rezolvarea reala ar fi sa crestem productivitatea muncii cu 50 la suta … Si sa ajungem si noi astfel la 60 la suta din media europeana (acu suntem la 40). (http://www.wall-street.ro/articol/Economie/25877/Productivitatea-muncii-din-Romania-a-ajuns-la-41-din-media-europeana.html)
    Cehii n-au trei maini, francezii 4 sau britanicii si germanii cinci, deci probabil ca se poate… daca ai conducerea care trebe.

  4. Cineva care stie spune:

    Of, nu mai pot, am obosit, pe bune. Asta cu nicio tara nu taie pensii e un retardism. De ce? Pentru ca nicio tara nu a triplat pensiile in 5 ani! Pastele ma-sii de viata…

    (Si au taiat, fie ca se cheama a 13-a si a 14-a pensie, vezi Ungaria si Grecia. Restul statelor au facut alte reforme parametrice, pentru ca nu aveau sistemul de pensii atat de oligofren cum e la noi. Daca ne uitam la sistemul de pensii doar in 2010 si comparam international, nu am rezolvat nimic, pentru ca ignoram starea lui de dinainte. Deci gata, nu mai raspund la argumente nedocumentate…)

    Cat despre faza cu „prea contabil”, mi-o asum. Pana la urma realitatea ne va aduce pe toti cu picioarele pe pamant. Nu e relevant ca pensiile sunt mici si lumea o duce prost. Pe bune ca nu e relevant. Singura chestie relevanta e ca nu sunt bani sa le platim la nivelul asta. Si nici nu vor mai fi vreodata. It’s that simple. Si gata.

  5. eraser spune:

    @Cineva care stie: scuze, cum dau de cifre prea multe pierd sirul textului. Matematica, bat-o vina! 🙂

    Apreciez rigurozitatea matematica a argumentelor dvs., dar cred ca priviti problema pensiilor dintr-un unghi contabil prea rigid. Cum spuneam, e o problema spinoasa in tot mai multe tari, dar nu am auzit sa se reduca nivelul pensiilor.
    Problema tb abordata din mai multe directii: nu aud nimic de stoparea si controlarea pensiilor anticipate. Daca sistemul mai produce multi pensionari sub 60 de ani, Romania poate incasa CAS si 25 de miliarde de euro, tot n-o sa-i ajunga sa faca fata. In curand un salariat va sustine vreo 6 pensionari.
    Nu aud mai nimic de combaterea evaziunii fiscale care a luat proportii in ultimul an.
    Tocmai s-a constatat ca scaderea demografica e un pericol la adresa sigurantei nationale. Si ce-mi face statul? Taie tot mai mult din veniturile care sprijineau familia. In 2030 vom fi o natie de mosnegi si babe fara nepoti.
    Ar mai fi multe de spus, dar si mai multe de facut.

  6. Cineva care stie spune:

    @eraser: Pai asta spun si eu, vezi mai sus:

    „Bun. Concluzii preliminare:
    – nu in zona de pensii “normale” sunt pensiile nesimtite;
    – mai putin de 0,1% dintre pensionarii “normali” traiesc decent;
    – corelat cu punctul anterior vine raspunsul normal de a desfiinta sistemul public de pensii si de a-l inlocui imediat cu unul privat, cu capitalizare.

    Cam asta e peisajul. Concluziile mele:
    – toate pensiile speciale trebuie desfiintate, adica si ale magistratilor, pentru ca sunt necontributive;
    – se impune taierea pensiilor nu cu 15%, ci cu cat e nevoie pentru ca bugetul de pensii sa se echilibreze;
    – Romania incaseaza din CAS 10 miliarde de euro, dar nu-i ajung de pensii. Asa ca cheltuie 15 miliarde. O fi bine?”

  7. eraser spune:

    @Cineva care stie : „Asa functioneaza sistemul: contribui azi, primesti maine din cat se colecteaza maine, nu din contributia ta de ieri. E simplu. Banii sunt redistribuiti, nu tezaurizati.”

    Si atunci nu ar trebui schimbat sistemul?
    Ce vina au pensionarii de azi ca generatia secolului XXI nu e in stare sa le asigure contributia corecta?
    Daca ar fi dupa mine, as desfiinta sistemul pensiilor de stat. In felul asta ar disparea si pensiile speciale. Toata lumea, indiferent ca lucreaza la stat sau la privat sa contribuie la fonduri private de pensii, fonduri controlate strict de o autoritate de stat.

  8. eraser spune:

    @Un cetatean: iti recomand blogul lui Khris; in postarile sale concise si explicative gasesti raspunsuri la multe intrebari, unele chiar surprinzatoare.

    http://khris.ro/index.php/05/2010/cum-au-evoluat-salariile-bugetarilor-intre-2007-si-2009/

  9. Cineva care stie spune:

    Un cetatean: Au tot fost in presa topuri de salarii in administratie. Incearca cu amicul google, ZF a dat de obicei astfel de materiale.

    Cat despre cifre, esti in eroare … sunt 40 mld. LEI, nu EUR, pentru plata pensiilor (revezi materialul linkuit de tine din WS). Tot in eroare si cu restul: prietene, un calcul simplu arata asa:

    Salarii bugetari + pensii (toate!) + somaj + asistenta sociala (pomeni, ajutoate, tot!) erau asa:
    2006: 50% din veniturile bugetare;
    2010: 80% din veniturile bugetare.

    Daca e vina celor nesimtiti, cu venituri de 5 cifre net, sau a restului bugetofagilor, ma doare la basca. Sa fie taiati toti, fara discriminare. Aparatul de stat s-a umflat ca un cancer si trebuie operat de urgenta. Extirparea tumorilor celor mai mari e prima solutie.

    Nu mai raporta cheltuieli la PIB, nu e relevant in cazul nostru. Vezi cati bani avem in mod real (venituri bugetare) si raporteaza la asta. E mai relevent si mai de bun simt.

    Inca ceva: adauga la factura sociala de 80% din venituri urmatoarele:
    – bunuri si servicii, dotari, subventii, dobanzi platite la datoria publica, etc etc. Sari lejer de 100% din venituri. Ti se pare ca lipseste ceva din calculul asta de buget national? Da? Ai dreptate: investitiile. Pai noua ne trebuie venituri cu 10-20% mai mari decat avem in mod real doar ca sa functionam ca stat (a se citi ca sa dam pomeni bugetofagilor cancerosi). De unde dracu sa mai si investim?

    Numeste-ma contabil daca vrei, dar asta e realitatea si asa stau lucrurile. De aici trebuie taiat, de la factura sociala umflata electoral.

    Dupa aplicarea legilor astora de austeritate, raman 2 mari probleme in buget. Pensiile nesimtite obisnuite (cele 4,75 milioane contributive) si pensiile nesimtite ale magistratilor. Pensiile nesimtite obisnuite ne vor costa in continuare 12-13 miliarde de euro pe an, ba chiar mai mult, daca se gasesc idioti sa le creasca la anul. Pensiile nesimtite ale judecatorilor costa 70 de milioane de euro. Nu e mult in termeni de buget, dar principiul insitutit de jegos si gretos. Sper sa le dea cineva la cap cu un impozit de 99% pe aceste pensii jegoase peste 6-12 luni, cand mai respiram un pic si avem timp de reluat chirurgia.

  10. Un cetatean spune:

    Chiar, exista pe undeva un excel cu salariile bugetarilor, lista de directii comitii si comitete, etc,etc. Sa-mi fac si eu o privire de ansablu pe unde se scurg banii din buget ? Tot caut si nu gasesc nic relevant.

    Nu stiu de ce, dar am o impresia ca pensiile si salarile nesimtite reprezinta sub 0.1 la suta din problema financiara a superbilor de ne conduc. Tinand seama ca pensiile nesimtite reprezinta 1.2 din 8 la suta din PIB (adica 0.0096 la suta, aproape 0.01 la suta, wow).

    Nu zic ca o fi drept sau nedrept cu salariile si pensiile nesimtite, dar n-ar fi mai bine sa se ocupe ei cu niscai probleme reale ? Cum ar fi aproape 2 mld pe luna in contracte dubioase, faptul ca suntem contrubuitor net la EU, faptul ca rata de absorbite a fondurilor europene e dezastruoasa, faptul ca sunt milioane de oameni ce lucreaza la negru, faptul ca sunt zeci de firme cu adevarat mari ce au de dat la bugetul de stat cu miliardu, faptu ca ne-am ratoit la Rusia si ca urmare importam cel mai scump gaz din regiune, faptul ca n-avem inca nici un contract de exploatare/foraj a Marii Negre, ca agricultura noastra nu functioneaza decat la nivel de substistenta. Zic si eu.

  11. Un cetatean spune:

    @Cineva care stie

    Nu sunt de specialitate, am adunat date de unde am putut/stiut si eu. Si am extrapolat. Ordinele de marime sunt oricum tot pe acolo.

    Daca gaseam http://www.cnpas.org/ inainte ma descurcam mai onorabil. :).

    „Din povestea de mai sus lipsesc pensiile “de lux” sau speciale din armata, politie, servicii secrete si speciale. Normal, alea nu sunt publice si transparente, se platesc la secret.”

    Nu e NIMIC normal in asta. Plus ca nu inteleg de unde cele 18 aeronave Tarom (asta stim sigur), hai inca in total 40 cu alte companii si 16 aeroporturi au nevoie de 1600 de oameni. La naiba la astia si aia de la casierie or fi personal navigant.

    Conform excelului se da „pomana” de 10.6 mil eur pe luna, 130 de mil eur (500 mil ron) pe an sa zicem. Wow, din cei 40 mld euro pentru plata pensiilor (http://www.wall-street.ro/articol/Economie/77427/Cum-arata-bugetul-de-stat-pe-2010-anul-II-de-criza.html) reprezinta 1.2 la suta.

  12. takeguradeaur spune:

    Mda, cifrele, statisticile arata mereu ceea ce dorim sa demonstram. Mai ramane de vazut ce facem cu realitatea respectiva. Si sa nu uitam cauzele, pentru a lua aminte. Desi, nimeni n-a invatat aproape nimic din istorie. Dar dupa ce ai secatuit tara vreme de 20 de ani, dupa ce ai „muls” zeci si zeci de miliarde de dolari, euro sau orice, din ea, e relativ simplu sa te joci cu creionul acum pe hartie si sa spui” ei bine, n-avem alta solutie decat taierea pensiilor si salariilor. Tocmai a alora care n-au avut niciun cuvant de spus, nicio vina, in legatura cu miliardele furate. Dar, e drept, te-au votat vreme de 20 de ani. Dar ai furat atat de vartos, incat n-ai mai lasat aproape nimic in camara. Sau ai mai lasat. Insa doar in camara ta. Aia secreta. E vorba de iresponsabilitatea, imoralitatea si incompetenta unui sir lung de politicieni. De la Petre Roman, cel al „mormanului de fiare vechi”, pastorit de duhul iliescian, pana la Boc, pastorit de duhul lui Basescu. Vorba lui Blaga, „stiam din ianuarie 2009 despre situatie”. Dar, desigur, era an electoral. Si prietenii trebuiau omeniti, ca sa impulsioneze restul turmei sa voteze corespunzator. Nu ca cei de dinainte erau mai breji, dar in clipa asta, e o tabara anume la putere si la robinete si nu ailalalta.

  13. Cineva care stie spune:

    @Un cetatean: admirabil efortul, dar te-ai chinuit pe alocuri degeaba. Datele alea nu trebuiau sapate la INS, pentru ca sunt publice in forma finala la CNPAS:

    http://www.cnpas.org/content/cnpas/others/statistics/2010/statistica_0510.xls

    Acolo ai gruparea pe nivele de pensie a celor 5,5 milioane de pensionari „oblisnuiti” (contributiv + agricultori). Unele date de la INS sunt gresite sau le-ai interpretat gresit… Vezi in Excelul de mai sus:

    Sistemul public (contributiv):
    0-1000 de lei: 3,76 milioane (adica 79,1% din total)
    1001-2000 de lei: 942.083 (adica 19,8% din total)
    2001-3000 de lei: 45.756 (adica 0,96% din total)
    peste 3000 de lei: 5.460 (adica 0,11% din total)
    Sistemul pentru agricultori (necontributiv):
    0-1000 de lei: 744.812 (adica 99,9999% din total)
    peste 1000 de lei: 3 (!) (da, 3 oameni).

    Bun. Concluzii preliminare:
    – nu in zona de pensii „normale” sunt pensiile nesimtite;
    – mai putin de 0,1% dintre pensionarii „normali” traiesc decent;
    – corelat cu punctul anterior vine raspunsul normal de a desfiinta sistemul public de pensii si de a-l inlocui imediat cu unul privat, cu capitalizare.

    In continuare, in acelasi Excel ai date suplimentare, adica pensiile „superspeciale”, de „superlux”, „supernesimtite”. Adica cele 8.400 in care intra parlamentari, magistrati, diplomati, piloti, etc.

    – Diplomati: 699 beneficiari, pensie medie 4.258 lei (dintre care 3.222 lei sunt pomana de la stat, pe legea speciala;
    – Piloti etc: 1.569 beneficiari, pensie medie 9.178 lei, din care 7.577 pomana;
    – Personal aeronautic nenavigant: 194 beneficiari, pensie medie 1.768, din care 0 pomana;
    – Parlamentari: 514 beneficiari, pensie medie 3.652 din care 1.609 pomana;
    – Functionari publici parlamentari: 400, 2.761, 1.997;
    – Magistrati: 2.748, 8.736, 7.659 (deci pensie medie muncita de 1.728 si pomana jegoasa de 7.659);
    – Personal din instante: 1.969, 2.995, 2.234;
    – Curtea de Conturi: 320, 5.473, 4.180.

    E clar, cred. Din povestea de mai sus lipsesc pensiile „de lux” sau speciale din armata, politie, servicii secrete si speciale. Normal, alea nu sunt publice si transparente, se platesc la secret. Ceva date sunt insa: ele sunt circa 160.000 si costa bugetul 1 miliard de euro pe an. A, da: si sunt necontributive 100%.

    Cam asta e peisajul. Concluziile mele:
    – toate pensiile speciale trebuie desfiintate, adica si ale magistratilor, pentru ca sunt necontributive;
    – se impune taierea pensiilor nu cu 15%, ci cu cat e nevoie pentru ca bugetul de pensii sa se echilibreze;
    – Romania incaseaza din CAS 10 miliarde de euro, dar nu-i ajung de pensii. Asa ca cheltuie 15 miliarde. O fi bine?

  14. Un cetatean spune:

    AVENTURILE MELE IN LUMEA BUGETULUI

    Opera ad hoc, facuta la nervi 🙂 facuta din surse publice si excel / powerpivot. N-am mai facut de mult teme la statisica, da sper sa ma descurc, si sa tragem niste concluzii.

    INTRO

    Pai hai sa vedem ce date avem. Din nefericire nu am decat datele din 2008. Dar nu cred ca structura difera. Mama lor de nenorociti de la INS ca nu pun tot ce ne trebuie la dispozitie :

    Total cca 6.2 milioane
    Pensionari pe asigurare sociala : 4.6 milioane
    Din care :
    Pensionari si la casa avocatilor : 1 mie
    Pensionari I.O.V.R : 23 mii
    Culte : 4 mii.

    Mai sunt si vechii cap-isti :
    Agricultura : 1.5 milioane .

    Deci NU avem asa de multi asistati social (asa zisii IOVR).

    Din cele de asigurare sociala insa nu am gasit decat pe judetul Arad si Tulcea in anul 2009 (restul le din 2005 sau 2006, INS-ul, mai sharat ceva pe ODC pls). Dau Arad pe 2009 ca e mai mare ca si populatie:

    Total : 107.578
    40.098 : între 300 – 500 de lei.
    52.356 : 501 – 1000 de lei
    14.686 : 1001 – 2000 de lei
    393 : mare de 2000 de lei.

    Intrucat nu am alte date voi presupune legea puternica a numerelor mari valida, vom pune limita superioara a pensiei 10000 de ron si facem curba.

    CAPITOLUL 1 : cat reprezinta procentual nesimtitii

    Deci pensiile cu adevarat „de lux reprezinta 3.8 la mie. 0,38 la suta. Yup zero virgula ceva la suta.

    Pensiile de relativ lux (peste 1500) sunt (prin extapolare) cca 2.79 la suta din numarul de pensii.

    Cheltuielila cu cei care au peste 1500 dau cheltuieli de cca 6.8 milioane de ron cheltuielile cu restul sunt de cca 84 de milioane.

    CAPITOLUL 2 : Beneficii virtuale

    Reducerea tuturor pensiilor de „relativ lux” la nivelul de 1500 ron ar permite cresterea tuturor celorlate pensii cu cca 35 de ron. Adica pe la 4%. Reducerea pensiilor cu adevarat „de lux” (>2000) ar duce o crestere de 6.2 lei, adica 0.7 la suta cel mult. Asta e asa, exercitiu de calcul, nu ca ar avea v-o relevanta. Doar ca era usor de facut.

    CAPITOLUL 3 : Cat reprezinta in cuantum pensiile „nesimtite” :
    Pensiile de peste 2000 ron nu reprezinta mai mult de 0.7 la suta din cuantumul platit (consistent si cu ce e in cap 2). Hai 1 la suta, dar e siigur sub 1 la suta din suma totala platita (nu din numar, unde sunt cel mult 0.4 la suta).

    Tin sa precizez ca Arad nu e nici Suceava, nici Vrancea. Hai sa zicem ca avem o eroare generica de 10 procente :). Tot pensiile nesimtite nu sar de 0.42 la suta din numarul de pensii. Si cresterile salariale tot nu ar fi mai mari de 1 respectiv 4.4 la suta.

    CAPITOLUL 5 : Test double blind

    Hai sa vedem daca am nimerit-o

    400×42 (40 de judete + pt buc pus 2) = 16800 de pensii nesimtite la nivel national.

    modo groso ar trebui sa fie 8400 de pensii „nesimtite” la magistratura, 2100 la armata si 2100 la politie si 4200 la servicii speciale (tinand seama de nr angajati permanent din fiecare sistem).

    http://www.zf.ro/eveniment/pensiile-speciale-vor-intra-la-taiat-cate-sunt-si-cat-costa-5495271/

    Etete, ce aproape suntem : 8.500 de judecatori si de procurori primeau pensii in valoare totala de 66 de milioane de euro.

    Punand pe distributie normala pensiile, valoarea medie a pensiei nesimtite (2000+) tre sa fie de cca 2780 ron. Adica cca 660 de euro. Adica 67.3 milioane de euro pe an … WOW, cica in articol zic 66 de mil. Ce zici, calculele mele sunt realiste ? Adica numerele mari isi zic cuvantul, si se pare ca eroarea chiar si grosier tratata e sub aia 10 la suta pe care i-am presupus. WOOOOWWW.(Sincer sunt surprins, ma asteptam la 5-6 la suta lejer, nu sub 2 la suta, probabil ca Aradul chiar e reprezentativ pe Romania)

    CONCLUZII :

    Dragos poate ai vrut sa spuie ca pensiile peste 5000 ron reprezinta sub 0.1 la mie. Ca doar pensiile peste 2000 reprezinta sub 4 la mie. (mie, nu suta, da ?)

    De ce crezi ca sunt astia disperati sa-i execute pe toti. Ca chiar si 100 la suta din 0.7 la suta e infim fata de 15 la suta din 100 la suta.

    Mereu m-am kkt pe mine de ras cand astia platesc maxim maximorum 12 de milioane euro pe luna pe pensii de peste 2000 ron, dar conform http://porcisme.ro/ avem 6300 de milioane (6,3 mld) bagati in afaceri dubioase raportate de presa. Presupunand ca parandaratul e doar 10 la suta (desi e greu de crezut cate vreme la noi e 17 mil eur 1 km de autostrada si la altii e 5-8 mil), si toate afacerile dubioase au fost prinse de presa, acest parandarat reprezinta totusi plata pensiilor nesimtite pe 600 de luni, adica v-o 50 ani de pensii nesimtite in 8 luni de parandarat in guvernarea actuala. Iup, CINCI ZECI de ani, TOATE pensiile nesimtite nu fac cat parandarat aranjeaza astia pe fata (si estimarea e cum am mai spus, binevoitoare, si sunt constient ca si inainte se practica).

    O OBSERVATIE CIUDATA

    Sa mai mentionam alturi oare ca exista doua categorii sociale care au dreptul la pensii speciale datorate restrictiilor la care sunt supusi in cusul vietii active (nu au voie sa aiba firme, au regim prelungit de munca, etc) ? Si asta prin constitutie : militarii si magistratii ?

    PLANUL ANTICRIZA :

    Ba, da ce-ar fi sa va abtineti de la furat din buget cu miliardu de ex, ce ziceti de planu’ asta anticriza ?

    INTREBARI :

    Sunt tare curios de unde sunt cifrele astea :

    pensia medie ‘de lux’:vreo 6200 RON
    nr. de pensii de lux vizate : aprox. 8200

    (Adica pana si articlul despre pensiile nesimtite ale magistratilor contrazice, ala spune ca media pensiei lor e 2700 RON, de unde e informatia ca magistrati au 5000, sau 6200 ? Or fi si 100-150 d-astia, nu zic, da nu iese nici din statistici, nici din articolele din presa financiara)

    Pentru ca orice calcule as face, si oricat as umfla bezierul pe segmentul de +5000 ron, mie nu-mi ies nici 2000 de pensii peste 5000 ron la nivel national. Si tind sa cred in calculele mele si institutul national de statistica mai mult decat ce se spune aici din auzite. Hai ca pun pensia maxima la 15000 de ron, pun buc 5xjudet, si tot nu sar de 3200. Hai ca pun si pilotii si militarii ultraspeciali, si ma indoiesc ca ajungem poate la 3500. Dar pana mea, nu cred sa fie asa de multe pentru ca restul cifrelor nu se mai pupa in cazul asta. Oricum ajungem de la 0.7 marind de 4 ori artificial pensiile de lux, si, modo groso ajungem la 3 la suta din cuantumul platit pe pensii. CMON. nu cred ca aici e problema. Si nici nu cred ca-s asa de multe. (Inca nu-mi vine sa cred ca am eroare sub 2 la suta 🙂 la testul blind)

    OUTRO

    Dupa cum a spus si „cineva care stie” in 2006, cand PNL si PD inca se iubeau a avut loc o redistibutie a valorii pensiilor bazata pe date statistice si facuta destul de profesionist special pentru a „normaliza” distributia pensiilor si a salariilor in functie de ce poate bugetul si a anula pe cat posibil conditiile de acordare „cu dedicatie”. Tocmai sistemul de calcul facut pe vremea lui Tariceanu 1 si perfectat sub Tariceanu 2 a fost cel care l-a facut pe Tariceanu sa spuna ca nu au cum sa mai creasca vre-un salariu decat cu rezultate dezastruoase. Probabil oamenii care au facut sistemul cu pricina sunt inca pe acolo pe undeva (INS, structuri guvernamentale, etc) si stau cu mainile in cap.

    Diferenta dintre aia dinainte si manelistii astia e ca aia furau exact cat se putea cat sa nu darame tara, nici mai mult (mai mult ca sigur) nici mai putin. Astia au fost flamanzi dupa alegeri, si, ca lupul inte oi, au crapat tot ce-au prins. Si acu se vaita si ne pun pe noi sa platim ce au furat cei „30.000 de clienti politici”, adica contribuitorii la campania PDL si Base, de care vorbea (atat de lejer totusi) Base, si care au si ei dreptatea lor, ca voiau banii inapoi. Cam asa se face, si nu numai PDL : http://www.catavencu.ro/sponsorizezi_cu_15_000_de_lei_pd_l_obtii_un_contract_de_15_000_000_de_lei_de_la_stat-10854.html .

    Economia a scazut cu 7.2 la suta in 2009. Hai 10 la suta in toata guvernarea Boc. In nov 2008 moneda nationala era coata la 3.77 RON la EUR. Teoretic o devalorizare de 10 la suta a monedei trebuia sa sustina treaba. adica la 4.12 RON per EUR trebuia sa fim intr-o situatie asemanatoare cu 2008, tinand seama ca majoritatea importurilor se fac in euro. Hai sa zicem ca ne capitalizam pierderile, si trebuia sa devalorizam pana la 4.3. Ok, SUNTEM la 4.3. Ce pana mea au facut astia ? HUH ?

    Prea putin ma doare de politica. Da tot ma chinui sa inteleg cum au ajuns aia acolo, cand un student in anul 2 la poli cu situ INS si presa in fata SIIGUR face treaba mai buna ca ei toti la un loc. Banui ca mare parte din deficit este datorat imprumuturilor. :

    In 2009 : „Finanţele au atras prin titluri de stat de la bănci aproape 48 de miliarde de lei de la începutul anului până acum, de patru ori mai mult în comparaţie cu valoarea împrumuturilor din întreg anul 2008. http://webtv.money.ro/news/e-foame-de-bani” Asta e GREAUA MOSTENIRE ? 12 miliarde de euro imprumutati cu dobanda de 5 la suta… De EI ? Duca-se dracu atunci.

    Cand n-au mai avut cu ce sa plateasca astea inapoi au luat de la FMI. Si asta nu pentru a scadea taxele pentru si/sau a impusiona sistemul privat. Ci pentru a avea bani sa-si plateasca dobanzile la banci fara sa devalorizeze si mai rau moneda. Care daca devalorizeaza moneda populatia nu-si mai plateste creditele si raman zeci de mii de oameni in strada. In caz ca se intreba lumea de ce spun unii ca banii „au fost luati pentru banci”. Nu e inginerie spatiala sa te prinzi ca imprumuturile guvernului Boc de la banci din 2009 ne-au dus asa de repede in cap in 2010, de avem de ales intre masacrarea completa a creditorilor la banci si a celor cu venituri mici prin devalorizarea monedei sau un genocid al intregii populatii prin supraimpozitare (diferenta e decat de felul cum o spui, oamenii beliti sunt in mare pare aceiasi).

    O diferenta e totusi, supraimpozitarea va duce in vrila si mai repede bugetul de stat. Ca se muta totul la negru. Sau la offshore.

    Dar bine ca avem probleme cu dinozaurii care reprezinta sub 3 la suta din pensii, adica sub 0.3 la suta din buget. In timp ce clientela politica papa cel putin miliardu pe luna in proiecte dubioase raportate in presa (adica pe la 5 la suta). Si multe alte miliarde in dobanzi la banci.

  15. Cineva care stie spune:

    PS Spartakus: Teoretic, in 2005-2006 s-au recalculat toate pensiile, eliminandu-se distorsiunile intervenite intre legi diferite de pensionare. Bine, si atunci si-au bagat coada idiotii de la CCR si au zis ca „pensia numa’ creste, nu sca’!” Deci unele probleme e posibil sa existe, dar de aia a avut loc procesul ala de recalculare, pentru a se elimina „conditiile cu dedicatie” care intr-adevar nu doar au existat, dar au si fost o moda intr-o vreme.

  16. Cineva care stie spune:

    Las’ ca poate de data asta nu ii mai intreaba. OUG si ciocu’ mic… Om vedea, oricum e obligatorie o solutie pe termen scurt, ca nu stam in cacatul ala de hartie fara valoare (constitutia).

    Si pana nu se isterizeaza cineva, va invit sa aflati ca de exemplu UK, leaganul democratiilor parlamentare europene, NU ARE CONSTITUTIE SCRISA si deci la ei nu s-ar putea intampla o mizerie ca cea de la noi de azi. Si nu ii plange nimeni ca n-ar fi democratie.

  17. Spartakus spune:

    @valentin: au fost scrise, am vazut undeva statistica referitoare la procentajul de pensii, dar nu mai stiu unde.
    @un oarecare: tatal dumitala nu are nici o vina, dar cred ca aici problema e alta. Eu stiu soferi care au pensii de cel mult 1500 RON si au muncit la Canal, probabil in condititi tot atat de grele ca si tatal dumitale. Si lor li se vor impozita acei 15 milioane, tatalui dumitale de ce sa nu i se impoziteze? Apoi, 15% din 4000 RON e mai usor de suportat decat 15% din 1500. Mi se pare foarte mare pensia de 4000 lei la sofer – nu zic nemeritata, ci doar foarte mare, in comparatie cu altele. Probabil ca tatal dumitale a avut norocul sa iasa la pensie simultan cu vreun domn pentru care s-a facut lege de pensie „cu dedicatie”, daca intelegi ce vreau sa spun.
    @Cineva care stie: astia din CCR vor respinge orice impozitare diferentiata a pensiilor, daca ii vizeaza. Tocmai am vazut ce pensii au dinozaurii: 50000 RONI, adica 500 milioane lei vechi!

  18. Cineva care stie spune:

    @un oarecare:
    Daca intr-adevar informatia furnizata de tine este corecta, cinste lui! Are o pensie contributiva si in viata activa a muncit si contribuit pe rupte, isi merita cu adevarat pensia.
    Pe de alta parte insa, cifrele bugetare de azi arata ca punctul de pensie e cu 30% mai mare decat pot sustine economia si bugetul. In acest sens pensiile de rand sunt „nesimtite” (evident o exagerare). Cinste pensionarilor cu limita de varsta si stagiu complet, care tind sa devina o raritate. Rusine pentru pomanagii de 40-50 de ani care fac coada sa iasa la pensie. Astia sunt nesimtitii.

  19. Cineva care stie spune:

    @eraser:

    Domnule, pensionarii nespeciali au contribuit ei odata, insa aia nu are nicio legatura cu pensia lor de azi. Asa functioneaza sistemul: contribui azi, primesti maine din cat se colecteaza maine, nu din contributia ta de ieri. E simplu. Banii sunt redistribuiti, nu tezaurizati.

    Astazi, insa, la 10 lei colectati, statul jegos plateste pensii nespeciale de 13 lei si in plus pensii speciale (necontributive) de inca 2 lei. Naspa, nu? Nu ar fi grav daca ar fi vorba de 10 lei incasati din CAS si 15 lei platiti pe pensii, insa in realitate e vorba de 10 mld. EUR incasati si 15 mld. EUR cheltuiti pe pensii. Acum nu mai arata asa vesel.

    Diferenta aia de vreo 5 miliarde e platita nu din CAS, ci din impozite. Asa ca 30% dintre pensioanarii nespeciali si 100% din cei speciali o ard pe banii nostri. Ai respirat? PAC, inseamna ca ai platit TVA, adica ai dat bani pentru pensiile lor. Naspa.

    PS: rectific un paragraf scris ceva mai sus, cu scuze pentru scapare (ma grabeam):
    „Acum ajungem la bani. Pensiile contributive (prima categorie) costa anul asta 12-13 miliarde de euro. Pensiile agricultorilor costa 700 de milioane de euro. Pensiile de lux (alea 160.000 care se taie integral) costa aproape 1 miliard de euro si pensiile de superlux (alea 8.400 dintre care raman doar pensiile curvelor magistrate) mai costa inca 150 de milioane de euro pe an.”

    PS2: solutia lui Vladescu e cea mai buna: impozitare (putin ma intereseaza ca e diferentiata) pentru TOATE pensiile (se pare totusi ca alea mici scapa). Sper sa treaca, sa se aplice. E o solutie buna de compromis pentru situatia actuala… intr-un stat care isi apara cancerele si ar taxa la infinit zona productiva.

  20. un oarecare spune:

    ce înseamnă pensie nesimtită? Tatal meu a fost şofer în CONSTRUCTII( nu în armată,nu în militie/politie, nu în diplomaţie) si are o pensie de 4000 lei, după 45 de ani d muncă. Dc măi Spartakus si măi acela care le şti pe toate, vă întreb pe voi 2 în special: dc este tatal meu PENSIONAR NESIMTIT? Fiindk a muncit 45 de ani?

  21. eraser spune:

    Am sperat ca judecatorii noi de la CCR sa aduca un suflu nou in aceasta institutie ruginita, dar vad ca si magistratii mai tineri au aceeasi mentalitate „olimpiana”, de casta privilegiata si intangibila. Dupa Danilet, Iulia Motoc este alta „tanara speranta” care a dezamagit.

    @cineva care(se pare ca) stie:
    nu stiu exact la cine va referiti cum ca stau pe banii vostri.
    Daca va referiti la pensionarii „nespeciali”, acestia au contribuit la randul lor ani de zile pt a sustine pensiile bunicilor dvs.
    Reforma pensiilor nu se face diminuandu-le,asta nu e o solutie pe termen lung. In primul rand statul trebuie sa fie capabil sa obtina o colectare mai buna a veniturilor la buget.
    Sustinerea pensiilor a devenit o problema in toata lumea. E nevoie de un concept nou in ceea ce priveste contributivitatea, ce a fost pana acum nu mai merge.

  22. Cineva care stie spune:

    Ma doare la basca de injuraturile lor. Eu stiu una si buna: sistemul de pensii trebuie insanatosit, pentru ca acum e un cancer purulent.

    Oricum noi le platim pensiile, cu contributiile si IMPOZITELE (!) noastre. Deci daca noi ii platim le putem da si un „ciocu’ mic”. Pentru ca pana una alta ei stau pe banii nostri.

  23. valentin spune:

    Ciudat, unde le-ai citit, fiindca n-au fost scrise inca?

  24. Spartakus spune:

    @caesare: daca mai jignesti, ti-o zic p-aia cu „aut caesar”, clar? :mrgreen:
    @Cineva care stie: ai totala dreptate, dar prevad ca iti vei lua astazi mai multe injuraturi decat mi-am luat eu! N-ai idee cati frecatori de menta intra aici si se vor simti jigniti! 😆

  25. Cineva care stie spune:

    @Spartakus: Sper ca am fost inteles corect, mi se pare superjegoasa mentinerea pensiilor magistratilor, care nu au nicio legatura cu realitatea. E o nesimtire crunta sa iti dai tu tie pensie de 80% din ultimul salariu (si ala umflat artificial) la CONTRIBUTIE ZERO!

    La fel de jegos este sa te opui taierii de criza a pensiilor. Pensia s-a umflat cu pompa electorala de toate partidele in ultimii 10 ani, mai ales in ultimii 5, mai ales in ultimii 3. In ultimii 5 ani, punctul de pensie S-A TRIPLAT! Adica e constitutional sa creasca, dar nu e constitutional sa scada? Ce p___a ma-sii? Unde mai pui ca in sistemul de pensii de stat nu exista nicio legatura intre contributii si pensii.

    Dar inflatia e constitutionala? Sa ne spuna porcii de la CCR. Dar devalorizarea leului este constitutionala? Dar cresterea taxelor si sugrumarea privatilor si a celor care muncesc pe bune in tara asta, asta e constitutionala? Dar falimentul national e constitutional? Pai sa il interzicem atunci la CCR si sa obligam pe idiotii de americani, nemti, olandezi, etc. sa ne dea credite gratis ca sa platim noi pensii pentru porcii lenesi din Ro!

  26. caesare spune:

    ce xxxx esti!

  27. Spartakus spune:

    @Cineva care stie: sunt convins ca ai dreptate si iti multumesc ca ai intervenit. Mea culpa, inseamna ca fie am citit eu in gazetele economice aberatii, fie n-am inteles mare lucru din ce am citit (ceea ce e mult mai posibil :mrgreen: ) Sper sa apuc ziua sa iti cer informatii despre pensii, fii sigur ca o voi face cu cea mai mare placere.
    @prudent: ai mila, striblea e si el un domn care se indigneaza la ordin. Vorba e, cum se inchide portita asta, care a devenit prapastie?

  28. prudent spune:

    @vasile gheorghe @spartakus. Eu cred ca e mult mai important sa inchidem portita prin care pensiile ALEA puteau prolifera. Daca dl.Geica a fost smecher asta e, cred ca e mai important sa nu mai apara, AN DE AN, alti Florea Geica. Daca, din bafta, il putem ajusta si pe Geica cu atat mai bine. PS. Idem pt Costiniu (ambii soti), niscaiva chestori, generali, s.a.

  29. prudent spune:

    A. Ma distrez vazndu-l revoltat pe Striblea de la Realitatea FM si pe alti cativa. Nu ei au facut-o mare pe dna Pivniceru, dna Costiniu etc in toamna trecuta? Cand le-au adus pe sticla de 5 ori pe zi? Acum culeg rezultatele. B. Chiar ca as inghiti pensiil si salariile magistartilor daca cei prinsi cu shpaga ar PLATI din greu si IMEDIAT. ALtfel plangem iar pe umarul dnei Pivniceru in timp ce colegul dsei ia 46 MII EURO shpaga. Dl.Costiniu iese la pensie MARE si-l doare in pix de DNA. Dna bauta la volan iese la pensie MARE si o doare … PS. Dupa toate calculele dna Pivniceru a incasat in 2008 mai mult decat un judecator federal USA.

  30. Cineva care stie spune:

    Dudes, pls listen…
    Pensionari din sistemul public: 4,75 mil.
    Pensionari agricultori: 750.000
    Pensionari nesimtiti, categoria lux: 160.000
    Pensionari nesimtiti, categoria superlux: 8.400

    Treaba e asa: taierea de 15% viza primele 2 categorii, adica cei 5,5 milioane, plus bucatica contributiba (mica) de la ultimele 2 categorii.

    Pensiile speciale sunt ultimele 2 categorii. Categoria lux = pensionarii din armate, politie, servicii speciale, etc. (aparare si interne). CCR a dat voie la taieri aici.

    Categoria superlux = curvele din Parlament, diplomatie, magistrati, piloti, alte jeguri asemanatoare. Dintre astia, sa se taie toate, numai de la porcii cei mai egali nu (adica jegurile „magistrate”).

    Acum ajungem la bani. Pensiile contributive (prima categorie) costa anul asta 12-13 miliarde de euro. Pensiile agricultorilor costa 700 de milioane de euro. Pensiile de lux (alea 160.000 care se taie integral) si pensiile de superlux (alea 8.400 dintre care raman doar pensiile curvelor magistrate) costa 150 de milioane de euro pe an.

    Asadar: nu banul e problema la pensiile jegoase. Pensiile magistratilor nu sunt relevante ca bani in bugetul mare. Insa principiul instituit azi e megajegos. Cancerosii de la CCR au voie la pensii speciale, altii nu. Le urez sa le stea in gat si sa crape.

    Chestiunea 2: bugetul public de pensii (prima categorie) are o gaura de 2,5-3 mld. EUR anul asta. Sa scoata banii astia jegosii de la CCR, ca in curand nu mai gasim prosti pe afara sa ni-i dea, ca sa huzureasca pe nemunca pensionarii din Ro.

    Cam asta e. Spartakus, daca ai vreodata nevoie de informatii pe pensii, scrie-mi la adresa de mail lasata 😉

  31. sictireli spune:

    NU VEZI, FRATE, CA IN ROMANIA AU SALARII MARI, SPORURI SI PENSII SPECIALE ANGAJATII DIN INSTITUTII CARE FIE MANUIESC PULANUL PE SPINAREA NOASTRA, FIE DAU CU CIOCANUL IN TIGAIE SALVANDU-I PE MAFIOTI SI CONDAMNANDU-I PE FRAIERI, FIE NE PUN CATUSE. :mrgreen:
    BURTOSII SI BOSOROGII DE LA CCR S-AU GANDIT LA PUNGA LOR, CARE SI ASA ERA PLINA OCHI. FAC PARIU CA NIMENI NU VA DISCUTA SUBIECTUL DE PARCA AR FI CEVA TABU.
    IN ROMANIA NU SE IA NIMENI DE PROCURATURA, POLITIE, JUDECATORIE, AVOCATI, B.O.R. DE PARCA AICI NU AR FI OAMENI CI DOAR SFINTI. :mrgreen:
    INSPIRATA PARALELA CU ORWELL SI FERMA SA DE ANIMALE. 👿

  32. dragos spune:

    bai puteam si fara jigniri dar cand vad un basist atat de prost si sinistru simt nevoia.in privinta postarilor stai linistit k am vvro 7 mailuri si pot sa imi mai fac asa k nu scapi .a si inca ceva:frate esti exagerat de prost

  33. Spartakus spune:

    @dragos: pentru cuvantul idiot, e ultima ta postare aici. Puteai sa aduci argumentele alea si fara jigniri.
    @Vasile Gheorghe: si esti asa sigur ca doar 8000 de pensii de lux sunt in Romania? Da-mi voie sa am dubii ca din peste 5 milioane de pensionari doar 8000 au pensie peste 60 milioane. Socoteste numai cati APV-isti si magistrati pensionari sunt. Chiar daca procentul de pensii nesimtite ar fi de 5% din totalul pensiilor, si tot ai 250.000 de smecheri care umfla pensii grozave. Calculeaza tu suma totala si compar-o cu pensia de 3 milioane lei a vreo 2 milioane de tarani cooperatori.

  34. Draga Spartakus,

    Desi opiniile tale ma calca, uneori, pe nervi nu ma grabesc sa te-njur. Cu toate ca daca ma iau dupa comment-uri, pentru tine o zi in care nu te-njura nimeni e, probabil, o zi pierduta :mrgreen:

    Iti atrag insa atentia ca gresesti flagrant in rationamentul potrivit carua pensiile de lux si cele speciale ar lua „grosul cascavalului” din bugetul Asigurarilor Sociale.

    (Redau fraza exacta, in care tu spui ca ‘pensiile alora 75% reprezinta, numeric, doar cateva sutimi amarate din fondul de pensii. Grosul cascavalului merge la pensiile speciale, pentru ca un magistrat, un politist burtos si un mos teaca general umfla impreuna cat cateva sute de pensionari amarati.’)

    Nu e deloc asa. Ti-amitesc ce zicea Boc recent, legat strict de pensiile de lux: prin ajustarea a 8000 si ceva de pensii de lux finantezi 60000 de pensii medii. Adica scazi pensiile de lux – atentiie, le scazi, nu le anulezi – iar cu ce se strage astfel, finantezi 60 de mii de pensii medii. Legenda:

    * pensia medie in Romania: ceva mai mica de 700 de RON;

    * pensia medie ‘de lux’:vreo 6200 RON

    * nr. de pensii de lux vizate de ajustare: aprox. 8200

    Ca sa faci cum zice Boc, ai 700 x 60.000 care se scade din 8200 x 6200. Rezulta ca aduci pensia medie ‘de lux’ la vreo 1100 RON si finantezi simultan 60 de mii de pensii medii „obisnuite”.

    So, ca pondere in buget, raportul real intre pensiile de lux si pensiile medii e mai mic de 1 : 10. Nu de unu la cateva sute, cum spui tu. Sorry, grosul cascavalului se duce la cei amarati dar multi. E vorba de cateva MILIOANE de oameni. Nota bene. Adica, tine mine 😈

  35. dragos spune:

    nu stiu cine ti-a facut statisticile da probabil e la fel de idiot ca tine.iti zic eu k pensiile nesimtite(o sa zic asa la cele de peste 50 de mil) sunt sub 3-2 chiar 1% asa k mai calculeaza odata,vezi k poate iti da cu virgula.

  36. Spartakus spune:

    @dragos:
    1. Fara bai si fara jigniri, ca scrii la peretzi.

    2. daca acceptam, grosso modo, ca 75% din pensionari au pensii in jur de 8 milioane, iar restul de 25% au pensii de peste 8 milioane, cu o medie de 25 milioane, sa zicem,pentru cine plateste statul mai mult?

    Pai sa facem un calcul simplu, demonstrativ:

    din 1000 de pensionari avem
    – 750 cu pensii cu media de 8 milioane, deci in total 6000 milioane.
    – 250 de pensii cu media de 25 milioane, deci in total 6250 milioane.

    Unde se duc asadar bani mai multi?
    Si tine cont inca un lucru: majoritatea alora 75% sunt pensionari din mediul rural, unde pensia medie e sub 5 milioane, deci diferenta, in exemplul dat, ar putea fi mult mai mare de 250 milioane. Ai inteles exemplul sau te pun sa scrii pe tabla de o suta de ori „retardatul sunt eu”?

  37. takeguradeaur spune:

    @Spartakus. La aceleasi lucruri ma refeream prin acel NU. Dar asta nu e doar vina lor, ca au putut sa devina „speciali”, indiferent de raportul venituri-calitate a actului de justitie, ci si a societatii – recte politicul – ca le-a permis sa devina un soi de stat in stat. Nu sunt specialist in drept, dar stau si ma intreb in cate tari civilizate guvernarea se exercita, practic, de catre o Curte Constitutionala, in modul in care se face la noi. Undeva, in legea ei de organizare, sunt convins ca n-am fost in stare nici macar sa copiem fondul preluat de la tarile cu traditie in curti constitutionale. Si am ajustat totul romaneste, pe masura intereselor unora.

  38. dragos spune:

    bai spartacus cat e retardat sa fii sa sutii ca totalul pensiilor celor saraci este nesemnificativ?pai bai bolovane platit sau prostit de basescu(sau ambele:D ) pai pensiile speciale alea mari de tot le au un numar foarte mic de persoane desi sunt uriase,adica(si intreaba orice economist de bun simt) alea specaile sunt absolut irelevante la nivel macroeconomic,grosu e la aia cu pensii mici pt k sunt de n ori mai multi k ceialti,unde n tinde spre infinit.asa k bine pa

  39. Spartakus spune:

    @take: total de acord, e firesc sa aiba venituri mari. Dar in situatii de criza, e corect sa li se taie si lor din venituri. Or, cand e vorba de asa ceva, ei ce fac? Intra in greva, fac balamuc, voteaza contra, nu-i intereseaza ca suntem in rahat cu totii. Ei nu vor sa renunte la nimic. Cum ar veni, nu mai e fiat justitia, pereat mundi, ci un fel de pereat mundi, ca noua ni se falfaie. Si in alta ordine de idei, e corect sa aiba venituri mari, dar si responsabilitati. De pilda, daca un judecator trimite la puscarie un nevinovat, sa execute el pedeapsa pe care i-a dat-o aluia! Sau, daca fac vreo magarie, sa li se aplice lor pedepse mai mari, drept circumstante agravante, fiindca ei sunt numiti sa imparta justitie, nu s-o incalce. Crezi ca le-ar conveni? Dinozaurii astia vor sa fie primii prezenti la impartitul cascavalului si total absenti la indatoriri.

  40. takeguradeaur spune:

    @Spartakus
    In toate tarile civilizate, magistratii au venituri foarte mari. Da, tocmai pentru ca misiunea lor e ingrata: a imparti „orbi” dreptatea si pentru ca pot fi supusi unor tentatii mari. Si mai sunt cateva categorii speciale, in general legate de domeniile „cu uniforma” la vedere sau fara uniforma, dar cu ierarhii militare. Problema in Romania nu este statutul aparte al acestor categorii, ci daca isi fac ei treaba chiar pe masura felului „special” in care sunt si pretind a fi tratati de societate. Din pacate, raspunsul la noi este NU. Sigur, cu eterna mentiune, ca nu incriminam institutia ca atare, pentru ca insitutia e absolut necesara, ci anumite componente umane ale ei.

  41. Spartakus spune:

    @Gore: te simti mai usurat acum, ca ti-ai varsat veninul? Mai destept n-ai cum sa te simti, ca asta nu tine de simturi, din pacate pentru tine.
    @Vandabil: se subintelege ca organu’ nu se corupe! Poate cu vreo minora, acolo… :mrgreen:
    @Zeberdee: ai indigestie? Probabil ca ai mancat la fel de gras ca Teo. Nasol, ce sa zic. Deci, ca sa te citez, eu ma refeream la cuantumul pensiilor: pensiile alora 75% reprezinta, numeric, doar cateva sutimi amarate din fondul de pensii. Grosul cascavalului merge la pensiile speciale, pentru ca un magistrat, un politist burtos si un mos teaca general umfla impreuna cat cateva sute de pensionari amarati. Acum ai priceput, bolovane? Si inca ceva: problema ta nu e la stomac, e la cap.

  42. Zeberdee spune:

    Stii de ce intru pe site-ul tau? Pt ca momentan am o indigestie si cititul blogului tau e cea mai la indemana solutie pt a vomita.
    Deci din cele 6 mil de pensioanri, peste 75% au pensia sub 1000 de ron si tu spui ca ei sunt o picatura intr-un ocean?
    bleaaahhhh—stai ca iar mi-a venit sa borasc
    Ai acelasi discurs stalinist ca a lu basescu. Asa zisele „pensii nesimtite” nu sunt nici pe departe reprezentative pt situatia economica a tarii dar propaganda basista pt care o duci aici pe blog ti-a luat mintile

  43. Vandabil spune:

    Propun spre studiu urmatoarea situatie:

    Judecatorii isi justifica veniturile mari pentru a nu fi coruptibili. Prin urmare, orice infractor adus la ei va fi judecat ca la carte.
    Intrebarea este … cei care ii aduc pe infractori acolo, adica politistii, nu trebuie sa fie incoruptibili?

    La fel se poate spune despre orice pensionar „special”, ce face CC este abuz de putere si e culmea conflictului de interese.

  44. Gore spune:

    Spartakuse, ramane cum am stabilit; a facut mamicuta ta un Prost cu P mare. Si nu e fratele sau sora ta. 😆 Esti tu, baaaa!

  45. Spartakus spune:

    @claudiu: faptul ca legea e considerata neconstitutionala nu inseamna ca e si nedreapta. Iar ca magistratii sa decida ei pentru ei mi se pare o absurditate demna de zicala „mananci, calule, ovaz?” Nu-si vor leza niciodata interesele, desi stiu ca e imoral ceea ce fac.
    @BULA: multam fain, este exemplul pe care tocmai ma pregateam sa-l dau celor ce trambiteaza constitutionalitatea deciziei CCR. Orice lege, in opinia CCR, este buna daca nu ameninta sa-i lege pe magistrati 😉
    @valentin: te asigur ca intai am citit motivatiile si pe urma am scris. Dar motivatii se gasesc intotdeauna si juristii sunt experti in a-ti explica, savant, ca afara e ploaie, desi tu vezi soare, si in a gasi chichitze legislative. Nu cred ca ar conta motivatii supte din condei si gaselnitze, fiindca daca ar fi asa, as inclina sa-i dau dreptate si lui Hitler, cand a inhatat juma de Europa si lui Stalin ca i-a bagat pe aia la Gulag. Cu mana pe inima iti vor spune juristii ca ambii au actionat perfect legal.

  46. valentin spune:

    Spartacus, tu ai citit sau macar auzit motivatiile CCR? S-ar putea sa conteze, mai stii? Altfel, iarta-ma, dar esti ca fata mare care se repede la „crocodil”…

  47. BULA spune:

    Mai exista un precedent:Legea ANI ,care a fost declarata neconstitutionala tocmai pt. faptul ca existau 2 anchete privind doi judecatori de la CCR.In cazul de fata toti cei din CCR mai au putin si ies la pensie… 💡

  48. claudiu spune:

    Lucrurile sunt simple, pensiile magistratilor tin de Statutul Magistratului, lege care se poate modifica doar odata cu modificarea Constitutiei. Deci, legea e neconstitutionala pe bune. Ai scris la prima mana si ai reactionat conform culorii de partid, stimate domn !

  49. Cristean spune:

    Tiberiu Lovin: cati or mai fi ramas de buna credinta? Eu cred ca oamenii de la CCR sunt fix reprezentanti fideli ai restului magistratilor si oamenilor din sistemul asta care ar trebui sa ne apere tara. N-au facut ei (magistratii) greva pentru venituri, de-au lasat prin libertate oameni gen Vantu?

    Oameni de buna credinta, in general, nu prea se angajeaza in justitie ca, in primul rand, e foarte greu sa ajunga acolo „pe bune”. Iar cand isi dau seama in ce s-au bagat, unii fac ca Panait. Iar cei care raman, raman constienti ca sistemul e de asa natura incat sunt sanse slabe, chiar de buna credinta fiind, sa nu poti face nimic 100% legal. Si deci, constienti ca sunt santajabili. Cei de la CCR sunt doar partea din sistem care a avut pe mana puterea sa faca ceva pentru ai lor si au facut-o. Simplu.

  50. Dan Patrascu spune:

    M-au fascinat inca din liceu cartile lui Orwell, mai ales cea mentionata de tine si, binenteles, 1984. Din pacate surprind atat de bine realitatea.

    Cei de la CCR vor sa retrimita legile in Parlament ca sa nu li se scada lor pensiile. In rest ii doare undeva de constitutionalitate si de pensiile celorlalti.

  51. Tiberiu Lovin spune:

    Vanzatorul de usi: l-ai jignit pentru ca l-ai comparat cu mine. Eu v-am mai spus sa cititi la autor 🙂 . Oricum, cu atfel de argumente mai bine mergi si vinzi usi la niste idioti care pun botul la savarina. Esti in spam. Adios.

    Spartakus: Genial textul, dar cam dai in prietenii mei din justitie si nu toti sunt ca ragaliile de la CCR. Din contra, cei mai multi judecatori, politisti si procurori sunt curati. Noi insa vedem doar jegurile. Stii cum e: ni se intuneca privirea la ce e negru, iar cand e normal …uitam sau nu vedem.

  52. Bula spune:

    E vorba de CONFLICT DE INTERESE!!! Cine ii judeca pe judecatori?Poate poporul.
    Tot felul de babalaci stirbi si tineri corupti si vanzatori de neam (aka KGB via austria si moguli) ,vor spune „ILIESCU PRESEDINTE”!
    😆 😆 😆

  53. Spartakus spune:

    @vanzatorul de usi: e ultima jignire pe care mi-o mai adresezi. De maine vinzi in alt oras, iti promit.

  54. vanzatorul de usi spune:

    Daca n-ai mirosi a prost, ai scrie „scroafele” fiindca Iulia Motoc, gogoasa aia noua basesciana a scris si pe blog ca nu e de acord cu asa ceva , dar tu de unde sa stii, e greu lovine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top