O nouă etapă a campaniei pentru siguranţa pe internet, initiată de Reader’s Digest

12:42 pm, 27 septembrie 2011 • de Comentariile sunt închise pentru O nouă etapă a campaniei pentru siguranţa pe internet, initiată de Reader’s Digest

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

Editura Reader’s Digest a început, în urmă cu patru luni, campania pentru introducerea Butonului de siguranţă pe internet, care să-i protejeze pe copii de pedofilii online. Astăzi începe o nouă etapă a campaniei, cu două sondaje, unul adresat adulţilor, iar celălalt copiilor şi adolescenţilor. Citiţi mai jos comunicatul de presă Reader’s Digest.

“Campania pentru siguranta pe internet: Hartuirea online, un nou pericol care ne ameninta copiii

Mii de copii si adolescenti din Europa sunt hartuiti prin intermediul internetului si al telefoanelor mobile. Zi si noapte, acesti copii sunt intimidati, umiliti si amenintati prin SMS-uri, mailuri, pe messenger sau pe site-urile de socializare. In editia de octombrie, care va aparea in 20 de tari europene, revista Reader’s Digest atrage atentia asupra unui nou pericol: actele de intimidare in randul elevilor, care au iesit din curtea scolii si au devenit virale. Telefoanele-tip smartphone, laptopurile si noile console ii permit oricarui agresor  – fie ca este adult sau un alt copil – sa navigheze in voie prin spatiul virtual, urmarindu-si victima, trimitandu-i mesaje la orice ora din zi si din noapte, creandu-si identitati false si atacandu-le pe cele reale. Pentru ca lumea online este una fara ziduri. Statisticile despre ciber-agresiune nu sunt foarte relevante, unul dintre motive fiind faptul ca este o practica recenta. „Acum doi ani, nimeni nu stia ce inseamna asta“, spune Baltazar Rodrígues, inspector in cadrul diviziei pentru infractiuni informationale a politiei portugheze. „Dar de vreun an, politia a inceput sa primeasca cel putin o plangere pe zi.“ Un studiu al Uniunii Europene asupra activitatii juvenile in mediul online, publicat anul trecut, arata ca 6% din cei 25.000 de copii si adolescenti din 25 de tari au fost agresati in spatiul virtual. In unele tari europene s-au realizat o serie de studii nationale, iar concluziile arata amplitudinea fenomenului:

• In Olanda, aproape un sfert dintre copiii de 12 ani si 19% dintre cei de 13 si 14 ani au fost agresati in spatiul virtual, conform unui studiu care a inclus 1.250 de copii.

• In Spania, dintre cei 2.101 copii cu varste intre 11 si 17 ani chestionati, 17,4% fusesera agresati prin intermediul telefonului mobil, iar 22,5% – prin internet.

• In Republica Ceha, dintre 12.500 de copii cu varste intre 11 si 16 ani, 59,4% fusesera intimidati in spatiul virtual.

• In Germania, un studiu realizat in iunie 2011 pe un esantion de 1.000 de elevi cu varsta intre 14 si 20 de ani a aratat ca 36% fusesera tinta agresiunii in spatiul virtual.

• In Rusia, un studiu care a cuprins 1.025 de copii cu varsta intre 9 si 16 ani a aratat ca 20% fusesera agresati atat online, cat si in afara spatiului virtual. Potrivit ultimului studiul EU Kids Online II, realizat la nivel european, 41% dintre copiii romani sustin ca au fost hartuiti in vreun fel, atat in lumea reala, cat si prin intermediul noilor tehnologii, iar 13% declara ca au fost hartuiti online. Pentru ca tehnologiile moderne din ce in ce mai sofisticate sunt deja o componenta importanta a vietii noastre de zi cu zi, iar copiii au dreptul sa fie aparati chiar si de ceilalti copii, Reader’s Digest a decis sa mobilizeze cei aproape 10 milioane de cititori din Europa, pentru a contribui la efortul de protejare a copiilor fata de agresiunile din mediul virtual. Scopul campaniei: Uniunea Europeana si guvernele nationale trebuie sa solicite industriei internetului implementarea unui Buton de siguranta pe internet, care sa faca legatura cu centre nationale de asistenta special create. Acum patru luni, Reader’s Digest a inceput campania pentru introducerea Butonului de Siguranta pe Internet, care sa protejeze copiii de pedofilii online. Pana acum, peste 50.000 de europeni au completat sondajul nostru prin care sustin aceasta initiativa.

Pentru noua etapa a campaniei, care incepe astazi, Reader’s Digest a lansat doua noi sondaje, unul adresat adultilor, iar celalalt copiilor si adolescentilor. Urmarim sa obtinem astfel o mobilizare internationala, care sa vina in sprijinul introducerii Butonului de siguranta online, dar si sa monitorizam aceasta problema in randul copiilor si adolescentilor europeni. Sondajele se vor desfasura pana la finalul lui 2011, iar la inceputul anului viitor rezultatele vor fi prezentate Uniunii Europene, guvernelor si reprezentantilor industriei internetului. Chestionarul poate fi accesat si printr-un site conceput special pentru campanie: http://www.protejeazacopiiipenet.ro. Site-ul ofera si informatii despre o serie de articole europene, care prezinta pericolele la care copiii sunt expusi pe internet. Aceste articole apar in toate cele 20 de editii europene ale revistei Reader’s Digest, publicate in 17 limbi. Pentru a incuraja implicarea si dezbaterile pe marginea acestui subiect, a fost creata si o pagina de Facebook,www.facebook.com/internetsafetybutton, cu varianta in limba romanawww.facebook.com/butondesigurantapeinternet.

Foto: fraiche-bistro.blogspot.com


Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top