Negrea: GSP, pe banii lui Ceaușescu! Ce spune Tolontan

3:07 pm, 15 august 2014 • de Comentariile sunt închise pentru Negrea: GSP, pe banii lui Ceaușescu! Ce spune Tolontan

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

Negrea 1Jurnalistul Stelian Negrea afirmă despre redactorul șef al Gazetei Sporturilor, Cătălin Tolontan, că deși manifestă rezerve în public față de Dan Voiculescu „în acte semnează alături de familia și interpușii acestuia”. Cum răspunde Cătălin Tolontan atacului, citiți la finalul materialului.

Negrea aduce în discuție o serie de contracte de împrumut semnate de Tolontan, în calitate de administrator al firmei care publică „Gazeta Sporturilor”, cu alte firme ale lui Dan Voiculescu.

„GSP, finanțată cu milioane de dolari din conturile Crescent”

Compania Convergent Media SRL, care publică ziarul Gazeta Sporturilor și www.gsp.ro, deținută actualmente de cele două fiice ale lui Voiculescu Dan și condusă de Catalin Tolontan a fost finanțată cu milioane de dolari din conturile firmei Crescent Commercial &Maritime (Cyprus) Ltd, firma Securității lui Nicolae Ceaușescu al cărei reprezentant în Romania era Voiculescu Dan, condamnat în dosarul ICA la 10 ani de închisoare cu executare pentru spălare de bani”, scrie Negrea într-un material publicat pe siteul Voxpublica sub titlul „Gazeta Sporturilor ridicată pe banii lui Ceaușescu. Cătălin Tolontan a semnat împrumuturi de sute de mii de dolari de la firma Crescent a Securității, reprezentată de Voiculescu”.

docNumele si semnătura lui Cătălin Tolontan apar pe un contract de împrumut încheiat pe 01.06.2004 între Crescent Commercial and Maritime (Cyprus) Ltd și Convergent Media SA, pentru un împrumut inițial de 125.000 de dolari de la prima la cea ce-a doua societate. Împrumutul este majorat ulterior printr-o serie de acte sucesive până la 275.000 dolari. În toate cele patru acte adiționale prin care sunt stabilite și modalitatea de rambursare a împrumutului numele și semnătura lui Cătălin Tolontan apar în dreptul debitorului alături de George Matiescu, un alt om de încredere al lui Voiculescu Dan, care indeplinește acum funcția de director financiar al trustului Intact”, arată Stelian Negrea, care a publicat pe pagina sa de Facebook facsimiluri ale documentelor pe care le evocă.

Stelian Negrea, el însuși fost angajat al trustului Intact, îl acuză pe Cătălin Tolontan că deși se delimitează în public de Voiculescu, „în acte semnează alături de familia și interpușii acestuia”.

„Tolontan a semnat în calitate de administrator”

„Cătălin Tolontan a afișat în permanență o atitudine rezervată față de familia Voiculescu, întreținând o imagină publică de jurnalist care și-a luat o distanță considerabilă față de Voiculescu Dan și afacerile și scandalurile în care acesta a fost implicat (…) În realitate însă, cel puțin la nivelul Convergent Media SRL, Cătălin Tolontan este prezent în actele firmei alături nu numai de cele două fiice ale lui Voiculescu Dan (vezi diferitele acte ale firmei Convergent Media SRL în care la final semnăturile lui Cătălin Tolontan apar alături de cele ale membrilor familiei Voiculescu dar și ale altor oameni de încredere ai acestuia). Mai mult, în unele din aceste acte Cătălin Tolontan semnează cu „Am luat la cunoștință” în calitate de administrator unic în subsolul unui document sub semnăturile membrilor familiei Voiculescu și a altor oameni de încredere ai lui Voiculescu Dan, unii dintre acestia fiind condamnați ulterior la ani grei de închisoare în dosarul ICA”, mai scrie Negrea.

Acesta se referă și la apartenența lui Cătălin Tolontan la Coaliția pentru o presă curată.

Nicăieri în inițiativa „Coaliției pentru o presă curată” nu se vorbește de împrumuturile de milioane de dolari primite de instituțiile media de la finanțatorii controversați cum este și cazul banilor luați de Convergent Media de la compania Crescent Commercial &Maritime (Cyprus) Ltd -firma Securității lui Nicolae Ceaușescu al cărei reprezentant în Romania era Voiculescu Dan – și semnate și aprobate de Cătălin Tolontan”, adaugă Stelian Negrea.

Tolontan: „Înseamnă că și Negrea a fost plătit din banii lui Ceaușescu, iar acum e plătit din banii Poștei”

Contactat de Reporter Virtual, Cătălin Tolontan, afirmă că documentele prezentate de Stelian Negrea sunt „corecte și publice”, dar ele nu demonstrează decât „fix ce scrie pe ele”. Tolontan a ironizat concluzia lui Stelian Negrea, potrivit căreia Gazeta Sporturilor, ar fi fost „ridicată pe banii lui Ceaușescu”, arătând că dacă operăm cu această logică, ar însemna că Stelian Negrea însuși a fost plătit din „banii lui Ceaușescu” atunci când a lucrat la Intact, iar acum e plătit la Realitatea TV „din banii Poștei Române, devalizată, potrivit Tribunalului București, de finanțatorul canalului TV Maricel Păcuraru, condamnat la 8 ani, sentință nedefinitivă”.

Dacă aplicăm această logică noilor dezvăluiri, chiar un membru al administrației prezidențiale ar fi fost plătit de Adevărul din traficul de copii, ca și revista Dilema care e, cum s-o zicem mai direct, beneficiara posibilului trafic de organe umane. E o logică și asta”, a mai comentat Cătălin Tolontan într-un punct de vedere transmis Reporter Virtual pe care îl găsiți integral mai jos (sublinierile ne aparțin):

Catalin TolontanDocumentele prezentate de Stelian Negrea sînt corecte și publice. Ele înseamnă fix ce scrie pe ele. De altfel, pot fi găsite inclusiv la registrul Comerțului. E vorba de un împrumut și apoi de o mărire de capital, adică de o procedură standard și evident legală de finanțare a unei companii. Cum și de unde decid acționarii să finanțeze o companie nu e decizia administratorului, a mea în cazul Gazetei.
În privința concluziilor, e dreptul lui Stelian Negrea să tragă ce pildă dorește.
Înțeleg că, în concepția lui, în 2004 Gazeta ar fi fost finanțată pe banii lui Ceaușescu ceea ce înseamnă că și Stelian Negrea ar fi fost plătit din banii lui Ceaușescu atunci cînd a lucrat pentru Intact. Și că acum Stelian Negrea ar fi plătit, la Realitatea TV, din banii Poștei Române, devalizată, potrivit Tribunalului București, de finanțatorul canalului TV Maricel Păcuraru, condamnat la 8 ani, sentință nedefinitivă.
Dacă operăm cu această logică, tot din banii lui Ceaușescu ar fi fost plătiți Andrei Pleșu, Mircea Dinescu, Mircea Cărtărescu, Emil Hurezeanu sau Dorin Tudoran, toți avînd colaborări de-a lungul anilor, dacă nu greșesc, cu trustul Intact. Ce să mai zicem că Dinescu, Pleșu, recidiviști vasăzică, sau Gabriel Liiceanu au fost plătiți din banii furați de Vântu de la popor, dacă e să acționăm după această logică. În lumina noilor dezvăluiri, chiar un membru al administrației prezidențiale ar fi fost plătit de Adevărul din traficul de copii, ca și revista Dilema care e, cum s-o zicem mai direct, beneficiara posibilului trafic de organe umane. E un raționament și acesta pentru cine vrea să-l îmbrățișeze.
Asta crede Stelian Negrea, excelent că o exprimă despre Gazetă și despre mine, e dreptul lui să judece cum dorește. Nu impun logica mea nimănui, ar fi culmea să mă supăr dacă un alt ziarist și-o exprimă pe a lui. Foarte bine!

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (6 voturi, media: 4,17 din 5)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top