Tabloidul „Libertatea”, campionul publicităţii în print şi online

11:02 am, 23 iulie 2014 • de Comentariile sunt închise pentru Tabloidul „Libertatea”, campionul publicităţii în print şi online

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail


Monitorizarea Investiţiilor în Publicitate (MIP) realizată de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) arată că investiţiile în publicitate pe mediile monitorizate de acest serviciu se ridică la 284 milioane de euro (valoare de ratecard), în primele şase luni ale anului 2014.

6 LibertateaBRAT prezintă mai multe date despre publicitatea în media. Astfel, mica publicitate constituie aproximativ 2% din totalul semestrului I din 2014, iar alte tipuri de publicitate (precum parteneriatele media, campaniile pro-bono) au însumat aproximativ 5%.

În ceea ce priveşte volumele investite în publicitate pe fiecare mediu monitorizat, presa scrisă a avut 36% din totalul volumelor monitorizate, radioul – 36%, online-ul – 19%, iar OOH – 9%.

Faţă de semestrul al doilea al anului 2013 se observă o scădere per total a volumelor de publicitate de aproximativ 8%. În cazul publicităţii standard, scăderea este de aproximativ 6%, în timp ce cea mai mare descreştere procentuală a înregistrat-o tot mica publicitate (presa scrisă) – aproximativ 43%.

Din analiza tipului de publicitate standard/ barter pe fiecare mediu în parte se observă că presa scrisă a înregistrat o scădere de aproximativ 8% faţă de semestul I din 2013 şi de aproximativ 16% faţă de semestrul al doilea al anului 2013.

O creştere spectaculoasă în semestrul I din 2014 au înregistrat investiţiile în publicitatea radio, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, tendinţă confirmată şi de creşterea cu 6% faţă de semestrul al doilea din 2013.

În mediul online s-au înregistrat scăderi cu 8% faţă de semestrul I din 2013 şi o scădere de 16% faţă de semestrul al II-lea din 2013.

Lidl a luat faţa Orange şi Vodafone

În topul clienţilor de publicitate, producătorul de medicamente Zdrovit şi supermarketul Lidl deţin primele două poziţii, devansând companiile Orange şi Vodafone, care au fost fruntaşe în 2013. Investiţiile primilor 10 clienţi de publicitate însumează 33% din totalul volumelor investite în 2013.

În zona presei scrise, Libertatea continuă să fie publicaţia care a atras cele mai mari volume de publicitate în semestrul I din 2014 (17% din totalul investiţiilor). Pe locul al doilea este cotidianul Click, cu 13% din totalul investiţiilor în publicitate, iar pe locul al treilea, Ziarul Financiar, cu 6%. Primele 10 publicaţii (inclusiv suplimentele periodice ale acestora precum şi brand extensions, precum Libertatea pentru femei) au atras împreună aproximativ 55% din totalul publicităţii din presa scrisă.

Faţă de perioada similară din 2013, în semestrul I 2014 se observă o creştere a volumelor de publicitate încasate de publicaţiile din top 10 (Libertatea, Click, Ziarul Financiar, Gazeta Sporturilor, Elle, Evenimetul Zilei, Ring, Adevărul, Jurnalul, Forbes). Cele mai mari creşteri au fost înregistrate de cotidienele Libertatea şi Click – 169% şi respectiv 164%.

În cazul publicităţii radio, în monitorizare sunt incluse opt staţii radio (Europa FM, Kiss FM, Magic FM, Pro FM, Radio 21, Radio România Actualităţi, Radio Zu şi Rock FM). Faţă de semestrul I al anului 2013, toate staţiile radio au avut o creştere a volumului de publicitate. Staţiile cu cele mai mari creşteri au fost Radio 21 şi Radio România Actualităţi, care şi-au dublat volumele atrase.

În cazul site-urilor, primele două poziţii din punctul de vedere al volumului de publicitate atras de la clienţii de publicitate sunt ocupate de libertatea.ro şi de evz.ro, urmate de gsp.ro şi adevarul.ro. Primele zece site-uri din punct de vedere al publicităţii au atras aproximativ 46% din totalul investiţiilor în promovarea online.

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top