» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

JurnalulNational-30-05-2013Trista aniversare pentru un ziar care, odata, se revendica drept numarul unu al ziarelor de calitate din Romania.

Exact in ziua in care anunta, pe prima pagina, implinirea a 20 de ani de viata (aniversarea va fi pe 7 iunie), cotidianul „Jurnalul National” deschide editia de astazi cu un material intitulat „Dosarul Telepatia – argumente halucinante, în lipsa probelor. Zece greşeli ale magistraţilor în Dosarul ICA, sancţionabile la CEDO. Rechizitoriul, lovit de nulitate absolută”.

Articolul de fond, care ocupa cea mai mare parte a primei pagini si care continua in pagina trei, este nesemnat si reprezinta, pe langa intentia de sugera judecatorilor o solutie in cauza, o spalare a patronului Dan Voiculescu, dupa cum lesne se intelege daca parcurgeti fie si numai titlul.

Cateva extrase din articolul neasumat de astazi:

  • Dan Voiculescu ar putea fi apărat de UE în calitatea sa de simplu cetăţean. Mecanismele UE sunt activate în cazul unor abuzuri ale statelor împotriva cetăţenilor acestora şi, de regulă, sancţionează guvernele vinovate.
  • Meciul pare pierdut din start de Dan Voiculescu, după o reţetă verificată în cazul Adrian Năstase. Nu este exclusă, totuşi, o decizie-surpriză a instanţei, care ar putea solicita refacerea rechizitoriului, de către procurori, considerând că este lovit de nulitate absolută.
  • Dan Voiculescu a fost implicat în dosar după ce a devenit adversarul politic al lui Traian Băsescu. Rechizitoriul nu cuprinde probe directe sau indirecte împotriva fostului senator PC
  • Dobândirea acţiunilor ICA este încadrată de procurori la infracţiunea “spălare de bani”, dar la filele 35-36 sunt descrise operaţiuni de natură comercială sau civilă a căror legalitate nu e contestată şi fără relevanţă penală.
  • Dacă legea s-ar respecta în România, Instanţele trebuia să constate nulitatea absolută a rechizitoriului pe numele lui Dan Voiculescu, o dată ce nu s-a făcut sesizarea penală.

La final, cu caractere mici, vine si explicatia faptului ca articolul de fond al ziarului este nesemnat: „articol preluat de la dcnews.ro. Titlul şi intertitlurile aparţin redacţiei”. De pe site-ul dcnews.ro, aflam ca articolul care il scoate mai curat si mai uscat pe Dan Voiculescu a fost publicat in data de… 23 mai. Asadar, conducatorilor de la „Jurnalul National” le-a luat nu mai putin de o saptamana sa descopere si sa preia materialul care desfiinteaza dosarul si care face din patronul lor o biata „victima politica”.

 

O „jurnalista” de monden analizeaza rechizitoriul in dosarul ICA

Ce este dcnews.ro? Este un site de stiri controlat de jurnalistii Val Valcu, Bogdan Chirieac si Razvan Dumitrescu. Cel din urma, realizatorul emisiunii „Subiectiv” de la Antena 3, este si Director editorial al site-ului.

Articolul aparut pe dcnews este semnat de o oarecare Cristina Alexandrescu, care nu apare in caseta redactionala prezentata pe site. Dar sa vedem ce a mai scris Cristina Alexandrescu pe acest site. Iata doar cateva titluri:

  • Detaliul șocant dintr-o poză sexy cu Delia
  • Adelina Pestrițu, cu sânii goi pe plajă
  • Andreea Esca, mesaj pe Facebook ce-i poate schimba viața
  • Cum arată Jessica, cea mai sexy fotbalistă
  • Uite cum arată fiica Clejanilor după ce a slăbit
  • Star porno, în sânii goi pe plajă

 

dan-voiculescuEnumerarea nu mai are rost… Presupusa Cristina Alexandrescu a scris 40 de articole pe dcnews.ro. Dintre ele, 39 sunt subiecte EXCLUSIV din lumea mondena. Asta pana cand, brusc, pe 23 mai, isi descopera veleitati juridice si desface bucata cu bucata rechizitoriul lui Dan Voiculescu.

Manevra e mai mult decat stravezie: un „articol” publicat pe un site „prieten”, apoi, la o saptamana, preluat ca articol principal de JN, care nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase… Asta in caz ca va intrebati la ce bun sa mai ai un ziar in proprietate in Romania de astazi?! Sau cum de mai ramane JN, inca, pe print?!

Intrebarea legitima este – ce spera autorii acestei povestiri? Sa influenteze decizia judecatorilor prin manevre copilaresti de acest fel? Un lucru este cert: fuga mogulului Dan Voiculescu de Justitie, chichitele avocatesti de care se foloseste, demisiile succesive din Senat pentru a-si muta dosarul de la ICCJ la instante inferioare, modul in care isi foloseste mijloacele media aflate in arsenal – in special Antena 3 si JN, toate arata teama maladiva a acestuia ca in cauza ar putea fi pronuntata o pedeapsa la inchisoare cu executare. Mai ales ca prejudiciul in dosarul ICA este de vreo 60 de ori mai mare decat cel din dosarul Becali – MApN, in care omul de afaceri din Pipera a fost condamnat.

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (1 voturi, media: 3,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

19 comentarii

  1. zamoreanu` spune:

    Nu este nimic de ascuns.., „plantația lui voiculescu” protejează delictele și delicvența celor care acceptă să plătească taxă de protecție.
    Un exemplu puteți urmări accesând următorul link: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=3G4PyZGzcDM

  2. menumorut spune:

    Cred ca principalul instrument de santaj in JN il reprezentau articolele despre alimente ale lui Mencinicopschi. Ar fi interesant de verificat daca o fi scris vreodata negativ despre produse asa-zis nocive care aveau publicitate in ziar sau la Antene ori cate contracte a incheiat trustul dupa aparitia ciclului de articole ale „alimentologului”. Daca nu ma insel jurnalul i-a publicat si o carte care s-a distribuit cu ziarul. Bani buni si de aici

  3. […] trecuta ati putut citi pe Reporter Virtual despre traseul dubios al unui material de presa. O analiza a dosarului Dan Voiculescu – ICA a aparut pe site-ul dcnews.ro, al lui Bogdan […]

  4. Shultz spune:

    Adevarul este ca acuzatiile din dosar tin de o mare doza de penibil. Dar sa nu uitam ca pe astfel de argumente s-au dat, totusi condamnari…

  5. Tuca a dorit şi doreşte feroce aniversarea celor doozeci de ani de JN. Numai că aniversarea este prohodul ziarului şi asta din cauza veşnicei nepriceperi într-ale manageriatului de presă (dacă aţi şti după ce principii au fost restructuraţi oamenii aţi înlemni de uimire). Din nefericire, însă, înca o gazetă o să dispară, îngropată de proşti şi interese politice. Iar la „muncitorii” care au trudit şi trudesc încercând, încă, să îşi facă meseria de gazetar nu se gandeşte nimeni, sunt doar instrumente sau mai bine zis „negrii pe plantaţie”. Trist altfel …

  6. mariana spune:

    Royce ori esti un prostanac cu creerul spalat in haznaua varanului, ori daca nu esti un prost care se bucura la cei 50 d lei dati de haimanaua aia cheloasa codrut sterpanescu ala care da ‘limbi’ la fel ca tine varanului felix, puscariasului nastase si javrele alea din closetul 3.

  7. @Alex – Asa este! Cand te stergi cu el, nu zgarie 🙂

  8. Royce spune:

    Toata lumea stie ca justitia e controlata de piratul Basescu.

  9. leopold spune:

    Mai Alex,tu esti unul dintre cei 70% din 22,5%,nu-i asa?Te descurci cu cei 50 de lei de la motanul raios sau ti-au mai indexat ajutorul social?De deplasat te deplasezi cu caruciorul sau mobra posedand si un certificat de nevazator? IQ-ul personal la ce nivel ajunge?Buna mancarea pe la taverna?

  10. Alex spune:

    Jurnalul Național încă este numarul unu al ziarelor de calitate din România.

  11. Larisa Ispas spune:

    Articol bazat pe niste conexiuni care defapt nu exista…supozitii si presupuneri inutile.

  12. Este dosarul acela verde, din seiful cu indrumarile securitatii, unul dintre dosarele care au fost scoase pe 22 decembrie si pus in opera. Il are si Sorin Rosca Stanescu (cu Lumea justitiei), de pilda, ca-i de-al nostru. Sa nu confundati cu dosarul galben, ala cu infiintarea partidelor satelit (agrar roman, al muncii si protectiei sociale, alea din cpun), dar nici cu dosarul ala mov, cu reinfiintarea partidelor istorice (in nicio tara ex-comunista nu s-a intimplat asa), impanata cu de-ai nostri. La PNL mai abitir, ca erau sub control (cu angajament, vezi numai Quintus, dovedit, dar nici cu Cimpeanu nu ne-a fost rusine). In fine, totul conform planului, ne mai strica treaba niste nenorociti, dar ce cade e coada sopirlei, creste la loc…

  13. Iulia spune:

    O mare minciuna…nu cred asa ceva.

  14. Dan Badea spune:

    Extrem de interesant si de util materialul pentru breasla. Recent, am fost dat in judecata de tonomatele lui Voiculescu de la DCNews (Chirieac, Dumitrescu si Vilcu – aparati de maestrul Bolcas) pentru un material de presa scris anul trecut, in care i-am numit „santajisti” si „tonomate” ale mogulilor si am castigat impotriva a doi dintre ei (Chirieac si Dumitrescu), pierzand partial in fata lui Vilcu (suntem in apel – ar trebui sa-i dau 10.000 lei daune morale derbedeului de Vilcu) pentru ca am folosit niste expresii jignitoare – zice instanta, pentru actualul prodecan de la fabrica de chirieaci, FJSC. Expresiile erau urmatoarele: 1. ”a fost ejectat în urmă cu mai mulţi ani de la Adevărul”; 2. a fost”recuperat de Sorin Ovidiu Vântu la Gardianul unde a executat ca un soldat credincios, toate comenzile murdare ale mogulului” şi 3. menţiunea ”că doar echipa formată din Răzvan Dumitrescu, Bogdan Chirieac şi Val Vâlcu (director DCNews) nu şi-a propus să respecte tocmai acum principiile deontologiei”.
    Materialul lui Halpert, in care se demonstreaza extrem de clar cum lucreaza Voiculescu via DCNews, pentru a-si apara pielea este o confirmare perfecta pentru ceea ce afirmam si eu in urma cu un an. Si daca va fi dat in judecata de derbedeii de presa de la DCNews, exista deja un precedent (cazul meu), in care instanta apreciaza, indirect, ca DCNews este o oficina folosita pentru dezinformare de Voiculescu.
    Felicitari Halpert!

  15. Bau Bau spune:

    Foarte bun articolul! Bravo!

  16. reporter spune:

    val vilcu, bogdan chirieac… din menajeria crescută de cheluiosul cetepe, cel care se crede incă arhanghelul presei românești

  17. rad_de_prosti spune:

    si tu ce fel de ziarist esti halpert ? blogger ? bine, pa

  18. Cristian spune:

    Lingai au fost,lingai sunt inca si-or fi cat neamul romanesc !

  19. […] Pentru cei curiosi sa afle toata tarasenia, cititi traseul dubios al unui articol de presa. […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top