Jurnal de succes în online (1)

6:42 pm, 26 aprilie 2009 • de Comentariile sunt închise pentru Jurnal de succes în online (1)

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

In spate cu o mare necunoscuta, iar in fata cu una si mai mareBanuiesc ca multi ati citit diferite povesti de succes in afaceri, dar abia dupa ce personajul a ajuns undeva sus, pe un piedestal de pe care sa-si permita sa dea sfaturi si sa marturiseasca umil sau nu cat de greu i-a fost si ce noroc chior a avut. Intr-un proiect nebunesc, eu voi incerca incerca sa fac altfel: sa va arat pas cu pas cum se ridica o afacere de succes in online pornind de la zero virgula. Virgula reprezinta experienta mea in presa si brand-ul creat pana astazi: Reporter Virtual. Aventura mea poate avea doar doua rezultate: succesul sau esecul. Sansele de succes sunt evident foarte mici, avand in vedere ca nu detin niciun capital financiar important. Asadar, incep sa construiesc afacerea pas cu pas. Care este prima miscare pe care o faci cand ai innebunit pe timp de criza, nu ai nicio sursa sigura de venit, nici amici suspusi sau rude care sa-ti arunce un sac de bani?

Cifrele, singurul sprijin seriosPrimul pas. Trebuie sa fii constient de ceea ce ai, care sunt armele cu care vrei sa invingi atat criza, cat si prejudecatile. Pentru ca m-am ales cobai, n-am ce face si ma uit in raniţă. Ce am chiar in acest moment? Scule de jurnalist, un site, 17 ani de experienta in presa, ceva recunoastere la nivel profesional, prieteni care se dau loviti cat trebuie sa-mi intinda mana sa ma salveze de la inec si bani pentru a pune o firma pe picioare. Banii reprezinta fix ce inseamna infiintarea unei societati, nu si inchirierea unui sediu, angajarea unor oameni, plata unor dari catre stat etc. Pe langa aceste arme de lupte din Evul Mediu, Reporter Virtual are totusi un avantaj: are un nume ridicat intr-un an de zile, care luna trecuta a adunat aproape 64.000 de vizite si aproximativ 137.000 de vizualizari. Blogul a ajuns totusi de cateva ori in top 100 de site-uri de stiri/mass media, la mare concurenta, si acum este pe cale sa revina. Mai concret, RV are cei peste o mie de unici pe zi la care multi viseaza. Inainte de incepe un proiect trebuie sa-ti definesti clar obiectivele, iar cand spun succes nu inseamna ca maine sau peste un an voi avea un milion de euro profit. Succesul pentru mine inseamna acum independenta financiara care sa-mi permita sa duc o viata normala si eventual sa pot ofer aceasta posibilitate si altora. Bine, normal pentru mine inseamna o casa, o masina, concedii in strainatate si un cont bancar de accesat in caz de nevoie oricand. Revenind, succesul profesional inseamna sa fiu in top 30 de site-uri de stiri/mass media.

In lupta si cu crizaAl doilea pas. Dupa ce am constatat ca ma ajuta dar nu foate mult ceea ce am in ranita, ma uit cu atentie catre produsul meu si musai catre piata de desfacere. Despre produs am vorbit putin, iar cifrele mai mult. Totusi ce ofera Reporter Virtual? Informatii exclusive din mass media si politica, interviuri, fotoreportaje, anchete, analize si reportaje. Nu este singurul site care face asta. Ce-l diferenteaza de celelalte produse? Numarul mare de exclusivitati, iar baza ramane in sursele care i-au fost fidele doi ani, de pe vremea cand acest site se nastea pe spinarea primului meu blog: lovinpress. Ok. Am terminat repede, poate prea, cu produsul meu, dar piata ramane o necunoscuta. Bloggerii sustin ca bannerele nu mai sunt la moda, iar lumea nu mai da bani sa-si posteze un afis pe jurnalul tau online. Mai mult, criza a afectat piata online, iar singurii care supravietuiesc sunt cei afiliati, cei care fac parte din grupurile care impart publicitatea online. “Nu esti acolo? Atunci mori”, mi-a spus un blogger cunoscut, care a vrut sa ma sfatuiasca de bine sa ma lipesc de cineva mare. Deci solutia fireasca ar fi sa ma dau bine pe langa niste oameni importanti de pe aceasta piata pentru a pupa bannere de 35 de euro / bucata lunar. Solutia fireasca nu este insa pe placul meu. N-am chef ca site-ul pe care-l voi construi incontinuu sa fie un mare banner, chiar daca astfel as castiga bani bunicei sau cel putin destui pentru a supravietui. Cui vinzi totusi produsul? Celor avizi de a afla adevarul, de a sti ca nu vor fi manipulati si ca nu exista niciun grup de interese in spatele site-ul care iti poate deschide ochii spre lumea presei si a politicii, fara sa socotesc corespondentele din alte tari si fotoreportajele ce pot fi gasite de multe ori doar aici. Ca idee, principalii clienti pot fi tocmai cititorii, multi dintre ei din presa, apoi vor urma cei care vor sa-i cucereasca pe jurnalisti cu produsele lor, multe necesare pentru profesia lor, dar si cu ispite de evadare.

Primul an intr-un proiect de viitorAl treilea pas: Te mai uiti in ranita, privesti produsul si piata, apoi iti dai seama ca esti in fata unei misiuni imposibile, cu risc mare de a esua. Aici intervine imaginatia, nu pentru a visa, ci pentru a vedea in perspective metode de atragere a banilor pe care altii nu le-au probat sau prea putini au apelat la ele. Evident ca acest succes nu o sa vina maine si nici peste trei luni, dar inceputul poate fi observat inca de la primii pasi care vor urma. Daca nu ai imaginatie si esti in situatia mea, atunci esti mort in baie si mai bine te opresti aici, la prima fila din jurnalul de succes in online. Poate si eu voi pica acest test al afacerii pe cont propriu, dar n-am sa regret nicio clipa ca am incercat, chit ca pentru mine nu exista expresia: este imposibil. Si evident ma refer la lucruri posibile, nu la a pune pariu ca sari din avion si amerizezi fara probleme.

In pasul patru, pe care-l voi publica probabil peste doua-trei saptamani sau o luna, veti vedea daca am fost creativ sau nu si cum poate fi dezvoltata o afacere pornind de la zero virgula. In cazul meu, singurul rezultat previzibil este succesul, iar optimismul nesustinut decat de ceea ce am in minte pare nebunie curate. Trebuie insa sa crezi in tine, iar eu n-am incetat sa simt ca pot mereu mult mai mult, nici macar cand sansele mele de reusita au fost mai mici ca la aceasta incercare.

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top