EXCLUSIV. Telefonul ia locul ziarului, cititorii vor ştirea „seacă”. Studiu Reuters

12:14 pm, 28 iunie 2014 • de Comentariile sunt închise pentru EXCLUSIV. Telefonul ia locul ziarului, cititorii vor ştirea „seacă”. Studiu Reuters

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

În medie, mai mult de o treime din eşantionul sondat la nivel mondial de Reuters ( 37% dintre intervievaţi) acceseazǎ ştirile de pe un smartphone în fiecare sǎptǎmânǎ  şi unul din cinci oameni (20%), de pe tabletǎ.grafic 11

grafic 1Totuşi, ştirile televizate rămân mai urmǎrite decât cele din mediul online, dar tendinţa arată că tinerii se îndepărtează încet, dar sigur de informaţia televizată şi aleg mediul online. Persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 34 ani sunt cele mai interesate de ştirile care circulă pe internet, în timp ce persoanele de peste 45 de ani preferǎ încă sǎ urmǎreascǎ ştirile la televizor.

Tinerii preferă online-ul (vezi grafic stânga sus)

Tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 de ani preferǎ media online (49%) mai mult decât presa televizatǎ (38%). Cei între 25-34 de ani preferǎ cam în aceeaşi mǎsurǎ ambele medii (43% media online, 44% media tv). Pe mǎsura creşterii în vârstǎ, oamenii sunt tot mai puțin interesați de media online. Astfel, la 35-44 de ani, 35% din populație acceseazǎ online-ul, la media de vârste 45-54 de ani, 24%, iar cei peste 55 de ani, doar 15%.

Televiziunea îi atrage mai mult pe cei trecuți de 45-54 de ani, 56%, iar pe cei de peste 55 de ani îi intereseazǎ mai mult ştirile televizate (59%) decât pe tineri media online.

Bǎrbații în proporție de 77% sunt mai interesați de ştiri decât femeile care sunt interesate în proporție de 65%. Iar, interesul asupra ştirilor creşte o datǎ cu vârsta. Astfel, tinerii între 18-24 ani sunt mai puțin interesați (61%) de ştiri decât cei trecuți de 50 de ani (77%).

grafic 4“Iubitorii de ştiri”, adicǎ cei care acceseazǎ de mai multe ori pe zi ştirile, pentru cǎ sunt interesați de ele, reprezintă 22%, cei care acceseazǎ ştirile de mai multe ori pe zi, dar nu pentru cǎ îi intereseazǎ neapǎrat – 55%, iar un procent de 22% este reprezentat de cei care acceseazǎ ştirile o datǎ pe zi sau cel puțin o datǎ pe lunǎ.

Oamenii sunt mai interesați de ştirile în care reporterul încearcǎ sǎ reflecteze anumite puncte de vedere, dar care îl lasǎ pe cititor sǎ decidǎ singur concluzia, iar ştirile în care reporterul are argumente şi evidențiazǎ punctul propriu de vedere sunt mai puțin apreciate, mai arată Reuters.

Pe mapamond, studiul aratǎ cǎ cel mai folosit site de socializare este Facebook, urmat îndeaproape de YouTube. Cel mai puțin folosit site de socializare fiind Reddit. Facebook-ul este folosit în proporţie de  35% pentru ştiri şi de 25% pentru alte subiecte.

Potrivit studiului realizat de cei de Reuters, Facebook este principalul site pe care oamenii cautǎ ştiri mai vechi, iar Twitter-ul este preferat de cei care cautǎ ştiri de ultimǎ orǎ. Cele mai urmǎrite ştiri pe site-urile de socializare sunt cele despre brand-uri şi companii, postǎrile prietenilor, dar şi postǎrile jurnaliştilor.

Ţările care acordă interesul cel mai mare ştirilor

Ţara cu cel mai mare interes pentru ştiri este Brazilia (87% din sondaj), urmatǎ de Germania (81% ), iar cele mai puțin grafic 3interesate sunt Franța şi Marea Britanie (64%).

Ştirile televizate râmân cele din topul preferințelor oamenilor. Din studiul fǎcut pe mai multe țǎri, Franța se situeazǎ pe primul loc la cele mai urmǎrite ştiri televizate, cu 61%, iar în Finlanda lumea se uitǎ la ştiri TV în proporție de 36%. Online-ul rǎmâne pe locul secund. Brazilia şi Finlanda urmǎresc în proporție de 37% ştirile în social media, iar dintre germani, doar 19%. Presa scrisǎ este a treia favoritǎ în Japonia (21%) şi Finlanda (20%), şi mai puțin în Brazilia (4%). Pe segmentul radio, de altfel şi cel mai slab, în Germania oamenii ascultǎ ştirile în proporție de 13%, iar în Brazilia doar 1%.

Câţi oameni citesc în mijloacele de transport în comun

grafic 5Potrivit studiului, ştirile cele mai accesate în mijloacele de transport în comun sunt de pe telefon. În Danemarca pânǎ la 69% dintre oamenii care cǎlǎtoresc cu metroul, trenul sau autobuzul, folosesc mobilul în acest scop, în timp ce în Marea Britanie, procentul este de 53%. Presa scrisǎ este pe locul doi în topul preferințelor celor care citesc ştiri în mijloacele de transport în comun, Marea Britanie 40% şi Danemarca 21%.grafic 6

Tabletele rǎmân codaşele preferințelor cititorilor de ştiri, ele ocupând 9% în Marea Britanie şi 13% în Danemarca. Totuşi, cǎlǎtorii mijloacelor de transport în comun preferǎ sǎ asculte ştirile la radio, de pe telefon.

grafic 7Studiul aratǎ cǎ ştirile comice sau ciudate prind mai bine la publicul feminin decât la bǎrbați. Astfel, tinerele cu vârste cuprinse între 18-24 de ani (36%) sunt mai interesate de astefl de ştiri decât tinerii de aceleaşi vârste (24%). La fel se întâmplǎ şi în cazul femeilor care au între 25-34 de ani (31%) şi a bǎrbaților din aceeaşi categorie de vârste (18%).grafic 8

Ştirile cu celebritǎți sunt mai preferate de femei, în special de cele cu vârste cuprinse între 25-34 de ani (32%) şi de bǎrbații trecuți de 55 de ani (16%).

Cât plătesc oamenii pentru ştiri şi ce dispozitive folosesc pentru a fi la curent

În ultimul an, costurile pentru ştirile din social media au crescut în majoritate țǎrilor cu 10%. Brazilia este țara care plǎteşte cel mai mult pentru informație (20% din eşantionul sondat). Urmǎtoarea țarǎ care plǎteşte pentru a avea ştirile la zi este Finlanda (14%). În țǎrile în care deocamdatǎ ştirile digitale sunt gratuite, se aşteaptǎ ca pe viitor sǎ coste. În Marea Britanie consumatorii s-au înmulţit, iar asta va mǎri şi costurile de media digitalǎ de la 5% la 7%.grafic 9

grafic 12Danemarca foloseşte cel mai des smartphone-ul pentru a urmărirea ştirilor, sǎptǎmânal (57%), în timp ce Japonia foloseşte smartphone-ul cel mai puțin în acest scop (26%). Franța şi Germania au avut o creştere de 10%-14% în decursul unui an. Mai puţini folosesc o tabletǎ pentru a se informa (34%), iar 20%  utilizează acest dispozitiv mobil exclusiv pentru ştiri. Şi aici se observǎ o creştere, în Danemarca(28-36%) şi Marea Britanie(17-24%).

grafic 10

Tot Danemarca (57%) se aflǎ şi în topul ţărilor care folosesc cel puțin douǎ dispozitive pentru a accesa ştirile. Surprinzǎtor este însǎ faptul cǎ Japonia (31%) se aflǎ pe ultimul loc la acest capitol, în timp ce Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii se aflǎ la egalitate, cu 35%, ceea ce nu schimbǎ absolut deloc datele de anul trecut.

Foto: dreamstime.com

 

 

Preferinţele pentru tipul de ştiri, pe ţări

tabel 1

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (2 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top