» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

images-13 copy

Generatia ratata a tatalui meu. Segmentul „amnezici agresivi”. 

Eeeeeh, cu aceasta categorie lucrurile sunt complicate. Sorin Ovidiu Vantu avea un paragraf in unul dintre ipocritele materiale publicate in ultima vreme, laudat fiind chiar si de Ion Cristoiu, in care vorbea de „prostul agresiv”.

Noi vorbim aici de o specie mult mai periculoasa, mai hidoasa „comunistul amnezic agresiv care nu are nici macar scuza de a fi prost”. 

images-12 copy 3

Dupa ce am relatat in Partea I experientele si schimburile de idei cu primele doua categorii ( cei care nu sunt de acord sau nu sunt total de acord dar isi exprima ideile coerent, fara insulte si chiar cu argumente si categoria celor care au ales sa isi aminteasca si sa nu mai minta, preocupati pana in ultima fibra de lectia de viata pe care aceste amintiri o pot da copiilor si nepotilor) azi as vrea sa exprim si cateva idei despre aceasta adevarata „coloana a 5-a” a „Generatiei ratate a tatalui meu„.

In acest moment lucrurile devin mai putin generale si discutia mai putin politicoasa. Pentru ca aceasta categorie a facut atat de mult rau si au fost atat de multi incat practic eu nu imi amintesc in istoria Romaniei o pagina mai urata. Nu au fost putini, nu au fost exceptii. Asta a fost si motivul pentru care s-a ajuns la atat de multa cangrena morala in anii 1979-1989.

Sa fie clar din start: referitor strict la acest segment nu am mila, nu am respect, nu am nici cea am mica consideratie pentru varsta lor si nu le gasesc nicio scuza pentru tot ce au facut impotriva acestui popor si impotriva Romaniei.

images-10

In Craiova dar si in alte orase din tara, hotii mureau pe capete.

In Craiova in anii 80′ hotii mureau pe capete. Dimineata treceai prin parcarea blocului si il gaseai pe care unul prabusit intre masini. Langa el, un furtun si o canistra. Capacul de la rezervorul de benzina al masinii vecinului tau zacea pe capota. Omul nu mai sufla de ore bune. Furase benzina. Dar in rezervor era metanol. Furat  si el din Combinat.

Sute si sute de oameni au murit in anii 80′ in acest fel numai in Craiova. Furtul de benzina ajunsese sport national. Nu erau hoti de meserie cei care furau. Erau oameni simpli care nu gaseau alt mod de a face rost de o marfa devenita rara : benzina.

Vecinul era si el arestat si luat la intrebari. Rar primea o condamnare. Dupa ceva timp revenea tacut si rusinat acasa si nu il mai vedeai scotand capul din casa cu lunile. Avusese noroc! In comunism principiul „mortul e de vina” functiona implacabil.

images-11 Unknown-4

Celor care se grabesc sa gandeasca „da la noi, nu…” le spun ca asta se intampla peste tot in tara unde se producea metanol. Si erau cred vreo 20 de orase, cel putin. In orasul Victoria am intalnit de curand unul dintre sefii sectiei de metanol de la combinatul chimic local. Il chema „nea Gheorghita”.  Stateam de vorba pe subiectul asta intr-un sat din apropiere, Viistea de Sus. Mi-a spus:

„Vezi strada asta? E strada unui sat. 10 oameni numai de pe strada asta rurala au murit furand metanol pe vremea lui Ceausescu, iti pot spune fiecare nume in parte. Alti zeci si sute in orasul Victoria. „

Un moment de antologie pe subiectul asta ramane povestea cu cisterna de „etanol” devenita tinta hotilor. Se intampla prin 1987 tot in orasul Victoria. Era parcata pe calea ferata ce ducea in combinat. Multa lume avea nevoie de etanol. Avea multiple „intrebuintari”. Bahice si nu numai. Au murit fara numar. Sectia de oftalmologie din Fagaras si Victoria a raportat cel mai mare numar de orbi din istorie. Misterul a fost dezlegat repede de organele de securitate. Cisterna era de „Metanol” dar se stersese litera „M” de pe ea. Intrebati in zona. Nu exista om peste 50 de ani sa nu stie de poveste.

Dealtfel cine lucra, avea rude sau prieteni la securitate, sectiile de oftalmologie sau morgile spitalelor municipale, stie bine despre ce vorbesc. Ceilalti auzeau din barfe. Dar se fura metanol peste tot. Masiv. Fara rusine.

Unknown-5

Amnezia si nu cancerul, Parkinson sau Alzheimer, boala cea mai raspandita in acest segment al „Generatiei ratate

Am rasfoit cu atentie sutele de comentarii are unor cititori usor „electrocutati” de adevarurile rar auzite din materialul „Generatia ratata a tatalui meu”.  Rar auzite pentru ca ei au iesit rapid la pensie, disperati sa nu ii puna cineva la munca pentru prima oara in viata lor iar copii lor, generatia urmatoare au fost prea iubitori si toleranti ca sa le arunce adevarul in fata. Incurajati de aceasta tacere, fiecare batran si-a construit propria „legenda” in care bineinteles el nu a furat, a muncit pe rupte, nu a auzit de turnatorii si, evident, este complet nevinovat.

Cel mai mult m-au uimit amnezicii. O parte din ei nu-si aminteau sau mai bine zis REFUZAU sa faca cel mai mic efort sa-si aminteasca. Si continuau sa minta fara rusine fara sa uite sa ma spurce in injuraturi, cuvinte de batjocora si insulte la adresa mea si a familiei mele. „Cu ce drept” le rascoleam eu amintirile urate?

images-17

Cu o agresivitate vecina cu turbarea, incercau sa sugereze ca milioanele de oameni care se plimbau penibili pe strazile tuturor marilor orase, purtand portretul tovarasei Elena (pe care o injurau continuu dealtfel), nu erau decat exceptii.

Milioanele fara numar de dosare cu turnatorii, multe intre prieteni si rude, le ignorau continuu desi nu exista precedent in istorie.

Multi copii (pe atunci) au sarit imediat sa spuna „parintii mei nu au furat un capat de ata”. Ca si cum parintii erau nebuni sa raporteze copiilor cum „se descurcasera” in ziua respectiva. Fireste ca este de datoria copilului sa isi iubeasca parintii ca doar i-au crescut dar desi au existat si exceptii, marea masa de oameni pur si simplu fura de stingea. Asta este adevarul trist! Indiferent ca lucrul asta este stiut sau nu de catre copil.

images-16

Am citit comentariul unui individ cu IQ subunitar care explica doct ca intr-adevar se fura pe rupte dar acest furt era de fapt un semn de dizidenta. Asa protestau oamenii impotriva regimului, cica. Adica ieseau pe strazi ca oile purtand parcarde, urlau pana raguseau (zau ca multi veneau ragusiti acasa) ca il iubesc pe Ceausescu, il injurau si spuneau bancuri cu el in grupuri mici si apoi ii furau izmenele conducatorului, fiecare de la locul lui de munca, ca niste adevarati conspiratori impotriva sistemului.

Eu sincer si inainte de 1989 si dupa 1989 nu am vazut decat oameni care furau gandindu-se exclusiv la burtica si teschereaua lui, ultimul gand fiind despre sistem.

images-7

Insa tot incrancenarea batranilor de a refuza amintirile m-a uimit cel mai mult. Oameni care s-au mintit o viata, chiar si la 70-80 de ani mint de sting. Fara pic de jena. Si urasc! Frustrarea anilor pierduti din viata se revarsa de 25 de ani asupra celor care voiau sa faca ceva bun in Romania. Multi au clacat, si-au pierdut rabdarea sau pur si simplu au inteles ca acestor comunisti pana in ultima fibra le trebuie TIMP. Timp sa isi schimbe ideile (foarte putini), timp sa isi analizeze trecutul (rari), timp sa isi reconsidere valorile morale terfelite de comunismul urat cu toate obiceiurile jegoase in care s-au complacut dar si timp sa….dispara. Si milioane au plecat din tara.

images-6

Hoardele de tacuti in comunism deveniti vorbareti in capitalism. Si bineinteles indignati. 

Tacutii din comunism au devenit repede foarte vorbareti. Pe vremuri taceau sau vorbeau in soapta. Azi, mai vezi cate unul care foloseste aceeasi limba cu care lingea ghetele comunistilor (dar niciodata nu ii contrazicea) sa ne aminteasca cat de bine era pe atunci. Cu astia nu exista nicio speranta.

Tacutii din comunism au devenit rapid si foarte agresivi. Indignati, nervosi si, fireste, perfect constienti de drepturile lor oferite de, vai!, mult-blamata democratie. Pe care dealtfel nu dau doi lei. Si pentru ca in comunism taceau chiar cand erau infierati de colegii lor sefi comunisti, astazi, acest segment urat al „Generatiei ratate a tatalui meu” a devenit hipersensibila la critica, amintiri si adevar.

„Mvb Mvb”, Nicolae Sbiera, Walter Maurer, Ramona, Pavel, Maria Rodica Parvan, Sever Augustin Pop, „windwhisperer”, „Generatia ProstTv”, Bibi si cativa altii m-au facut albie de porci doar pentru ca am incercat sa le aduc aminte. Iar ei voiau sa uite.

1960113_1397211220541992_1366446394_n

John Bentz

 

Un handicapat mintal, John Bentz, cu poza de tractorist reesapat a presupus public in scris ca as fi fost violat de tatal meu si de aia am ales sa „dezgrop mortii” din trecutul generatiei lor. Si alte mizerii greu de reprodus. Spre linistea lui, foarte grijuliu de integritatea poponetului meu ii raspund: nu am fost. Il gasiti pe acest individ pe Facebook sub numele respectiv, ba mai are in poza si sotia. Cititi ce scrie acest specimen reprezentativ pentru aceasta categorie a Generatiei ratate a tatalui meu.

John Bentz  28 Decembrie 2014 la 1.03

…. aici avem trei variante…1. ori nu a avut parinti si a crescut la orfelinat….2. ori a fost abuzat de catre tata in copilarie….3. ori a fost procreat din palma, aruncat pe pereti si carat de muste in pi..da….oricum e un caz patologic

Altii, scandalizati de tupeul meu de a le aduce aminte de cat au furat, turnat si lenevit s-au apucat sa-mi cerceteze trecutul prin internet. Si daca nu au gasit carnet de partid (eram prea tanar), au inceput sa-mi numere amantele si poznele din tinerete. Nicolae Sbiera (il gasiti si pe el pe Facebook), foarte sigur pe el ca toata „Generatia ratata a tatalui meu” a decretat ca in mod sigur parintii mei sunt „niste tampiti” desi ma indoiesc ca i-a cunoscut vreodata. Nu puteau sa lipseasca spalatii pe creier de Antena 3 (este fapt dovedit ca aceasta generatie constituie grosul audientei televiziunii turnatorului Felix), unul declarand sus si tare ca (normal) Basescu e de vina. Delira despre propaganda de tip basist ; habar nu am ce-o fi insemnand aia. Pentru astia, a pronunta „basescu” sau orice derivat de 3 ori in propozitie e un fel de heriona trasa pe nas. In caz contrar, cand citesc ceva fara „basescu” in text, intra in fibrilatie.

Unknown-3

Rateurile vietii „Generatiei ratate a tatalui meu„, petrecute lenevind, furand, preaslavind si turnand la Securitate s-au rasfrand fireste si asupra generatiei mele si a copiilor nostri. Ascultati-l pe acest ipochimen, sfidator incepand cu nick-name-ul bolnav pe care si l-a ales:

Generatia ProstTv 26.12.2014 13:13 la 13:34

Draga autorule te citez si nu sunt de acord : „batranii ar face bine sa ii laude, sa ii incurajeze si sa le admire puritatea. Sa inteleaga ca a purta in suflet atatea secrete, atatea flexari morale, este o povara pe care generatiile tinere nu o au”. Generatia tinara are si ea turnatori, mincinosti, hoti. Romanii sunt usor influentabili si din pacate nu de oamenii de valoare. Daca tinerii sunt puri care este explicatia pentru vulgaritatea, agresivitatea, minciuna si mitocania care domina in societate ? Daca privesti la majoritatea tinerilor politicieni , analisti politici si „formatori de opinie” iti dai seama ca numai hainele de firma ii deosebesc de batrinii activisi de partid. De ce e mai „pur” Mircea Badea decit bolsevicul Iliescu ? Pentru ca Badea latra pentru bani iar Iliescu crede inca in comunismul cu fata umana ? De ce e mai bun un jurnalist care minte ca sa nu fie concediat, decit un activist de partid care te scotea la manifestatie doar ca sa manince el de la magazinele cu circuit inchis ?

Adica vechiul „da si voi…”. Ce fel de om poate compara turnatorii de azi cu cei din 1989? Dar numarul de hoti, in contextul in care atunci aproape toata lumea aducea ceva de la servici in buzunar? Cat despre lene si nemunca, prefacatorie si idolatrizare…ce sa mai spun? Cand o fi vazut acest om cu simt critic ultima manifestatie cu pancarde, urlete, declaratii de dragoste eterna, poezii si cantece inchinate, etc? Victor Ponta, daca va ganditi la el si meetingul lui de lansare a nefericitei candidaturi este un fel de soim al patriei pe langa ce se intampla in trecut.

images-13

Alt nefericit nostalgic, consumator de televiziuni voiculesciene si foarte probabil votant al descreieratului Vadim (un produs 100% al acestei generatii, ca si partidul sau) dadea o replica nostalgica in legatura cu „cate blocuri s-au construit in perioada Ceausescu”.

Chiar! Va mai amintiti cum se construia pe atunci? O rusine absoluta. Izolare termica doar impotriva vantului. Marii constructori ai generatiei ratate  inventasera panourile chinezesti. Tap-tap si in 2 zile un etaj era gata. O macara potrivea panoul, trei lenesi faceau niste suduri intre doua pauze de masa si in curand o alta realizare comunista era gata. Sa nu indrazneasca cineva sa-mi spuna ca aia era tehnologia pe atunci. Era tehnologia comunista pentru ca niciunde in lumea civilizata nu se construia asa. Majoritatea blocurilor au trebuit sa fie imbracate in polistiren dupa Revolutie, atat de bine erau facute. Dar se construia mult. Si prost.

images-18 Unknown-7

Mineriade. Vorbim azi acuzator despre mineriade. Iliescu va arde in Iad pentru ce a facut. N-am nicio indoiala. Ca si „Generatia ratata a tatalui meu”, el nu-si aduce aminte ca a chemat minerii nici macar cand i se pune in loop filmul cu propriile lui chemari. Se uita tamp si spune ca este „o provocare”. Despre ce a facut la Revolutie nici nu mai incerc sa incep vreo discutie. Cum spuneam, sunt convins ca va arde in Iad. Dar isi mai amintesc multi din generatia ratata, in special cei din provincie (ca bucurestenii aveau spinarea indoita de bastoanele minerilor) cat se bucurau la prima mineriada de cum au facut ordine minerii in Bucuresti? Nu! Ati auzit vreunul sa recunoasca? Deasemenea, amnezie TOTALA.

Unknown-6images-22

Siguranta pe sine! Incredere pana la prostie, ingamfare si aroganta!

O trasatura specifica in special pentru aceasta categorie de care vorbim astazi este faptul ca au fost mereu FOARTE SIGURI PE EI. Le stiau pe toate, nu admiteau contrazicere iar cel care indraznea era imediat ridiculizat si „executat”.

 

Chiar si azi, cand citesc un text al caror subiect nu le convine, au o metoda infailibila: incep sa faca cu grija analiza gramaticala a textului respectiv. Rezultatul? Invariabil ala e un prost care nu stie limba romana. Nu conteaza ce scrie, este esentiala forma! La Scanteia nu au trimis niciodata proteste vis-a-vis de text. Niciodata! A trebuit o Revolutie ca sa devina „vigilenti”.

images-8

Au trait in comunism in SIGURANTA. Erau siguri ca nu se intampla NIMIC. Au iesit din comunism SIGURI ca li se cuvin toate avantajele care insa nu fusesera castigate de ei ci de copii lor. Au votat SIGURI pe ei, ca oile, asa cum fusesera invatati in comunism. S-au spalat pe creier cu un singur post de stiri, foarte SIGURI ca ceilalti sunt niste cretini care nu merita luati in seama. Au pretins mereu respect si niciodata nu au oferit. In special copiilor. Egoismul mentalitatii comuniste i-a facut pe multi sa desconsidere TOTAL interesul copiilor, nepotilor, generatiei urmatoare, tarii. A contat EXCLUSIV interesul lor. Sa ii contrazici a fost mereu un exercitiu de diplomatie pentru copii. Pentru ca erau siguri si deh, doar ei erau parintii si le stiau pe toate. Au crezut ca dupa 1989 fac politica dar au fost doar niste turme manate de unii mai dibaci, de obicei impotriva interesului national. Nu au invatat istoria adevarata a Romaniei, cea invatata de ei era plina, plina, plina de minciuni deci au uitat foarte repede lectiile istoriei care se refereau la „prietenia rusilor”. Si astazi ar vinde tara lui Vladimir Putin fara sa clipeasca daca asta le-ar aduce 100 de lei la pensie si iluzia unei importante mai mari (nationalism gol de continut, discursuri comuniste si vorbe mari).

Unknown-2

„Sistemul e de vina”

Imi vine sa mor cand ii aud pe ei si cateodata pe prea-ingaduitorii lor copii cum dau vina pe „sistem”. Refuza sa adimta ca EI erau sistemul. Fiecare dintre ei.  Dar e greu sa le mai amintesti asta. In plus, e convenabil sa vorbesti de impersonalul „sistem”.

Unknown-10 images-21

Si astazi ne este efectiv rusine sa ne aducem aminte de Emil Bobu care pupa mana lui Ceausescu, de Stanculescu care se dadea in gips simtind sau stiind ca vine schimbarea (asta nu era complet idiot), de Postelnicu, grangurul Securitatii, una din marile enigme ale istoriei cum a putut ajunge un asemenea retardat seful Securitatii, de Ion Dinca, obsedatul cu balcoanele din Bucuresti , pe care nu il scandaliza ca ABSOLUT toate materialele de inchis balconul din ROMANIA erau furate din intreprinderi ci de jignirea adusa simtului lui artistic care cerea ca toate balcoanele sa fie identice, de Constatin Dascalescu, om pe care nimeni nu a reusit sa-l cunoasca sau sa inteleaga cum ajunsese Prim Ministru (multi au aflat de abia la Revolutie despre pozitia lui), despre oamenii din Comitetul Central, despre reponsabilii cenzurii si militiei si bineinteles de conducatorii tarii, cu cele 3 clase pe care le aveau.

images-24

I-am vazut si auzit cu totii pe multi dintre ei vorbind la procesele de dupa Revolutie (fara cuplul Ceausescu ucis cu sange rece de reprezentanti ai Generatiei ratate in ZIUA DE CRACIUN), care se transmiteau la televizor iar enigmele cu privire la ascensiunea lor nu numai ca nu au fost dezlegate ci au devenit si mai adanci.

Unknown-9 Unknown-8

Emil Bobu si Victor Postelnicu

Abia dupa Revolutia care nu a fost a lor, „Generatia ratata a tatalui meu” a putut sa-si etaleze in toata splendoarea ei mentalitatea jegoasa. Iliescu, mineriadele, privatizarile catastrofale, inflatia, concedierile, prabusirea productiei si pierderea pietelor de desfacere, imaginea de doi lei pe care Romania si romanii au capatat-o in lume in special in anii 90′, metamorfozarea PCR-ului in FSN, PDSR si mai apoi in PSD si ramanerea lor la putere atata timp, extremisti de genul Vadim Tudor, pensionarea a milioane de oameni care nu au atinsesera varsta (pe spatele tinerilor care abia intrau in campul muncii) parlamente in serie care parca nu erau ale Romaniei ci lucrau impotriva Romaniei, tot dar absolut TOT ce a avut legatura cu RAUL SI ESECUL NATIONAL, a avut in centru „Generatia ratata a tatalui meu”.

images-14

Copiii au fost toleranti, ingaduitori, iubitori de parinti, indulgenti si in multe cazuri, nestiutori. 

Dar 16 noiembrie a dat un semn clar ca a venit momentul pentru aceasta generatie sa se opreasca din facut rau! Eventual sa se limiteze la a-si iubi copii si creste nepotii. A venit momentul sa ii fie amintita acestei generatii ca au nenorocit o tara intreaga, ca au furat efectiv 50 de ani din viata lor si zeci de ani din viata altora. Ajunge!

images-191 images-15

Niciun pas inapoi cu acesti oameni! Si cand va veti intreba, in special voi, segmentul „comunistul amnezic agresiv care nu are nici macar scuza de a fi prost” de ce trebuie maine sa incepeti sa va comportati altfel, de ce unii tropaie de nerabdare sa nu va mai auda teoriile bolsevice, sa faceti un singur efort: SA VA AMINTITI:

 

Ati jefuit de bani si bunuri o tara intreaga iar apoi ati jefuit sperantele generatiei copiilor vostri.

Ati fost tacuti ca pestii in comunism si apoi galagiosi ca niste manelisti beti in capitalism.

Ati pupat in fund persoane cu 3-4 clase primare, minciuni umane ca Ceausescu, Elena, Bobu, Dinca, Postelnicu iar apoi ati ales la Presedintie si in parlamentele tarii oameni de aceeasi factura. Multi dintre ei, astazi nu s-ar califica nici pentru functia de paznic de scara blocului.

Probabil ca dragostea copiilor o veti avea pana la moarte dar respectul lor si al altora nu-l veti avea niciodata.

V-ati dus cu mintea incetosata de dogme si ati votat ca oile, sfidand interesul copiilor si nepotilor. Nici azi nu va trece prin cap sa-l intrebati pe copil „mama, cum v-ar fi voua mai bine?”

Ati primit case de la stat (de la care in comunism ati furat pe rupte) pe bani de nimic, plata pentru lasitatea voastra si slugarnicia extrema, turnatorie si lene. Asta dupa ce Revolutia  a fost facuta nu de voi ci de copiii vostri. Care nu vor primi vreodata un apartament gratis de la stat!

Daca era dupa voi eram o versiune balcanica a Coreii de Nord si astazi.

Pe vremea cand va lasati balele pe fundurile retardatilor comunisti cu 3 clase nu erati agresivi. Abia dupa Revolutia care nu a fost a voastra ati devenit. Si indignati! Si agresivi!

Ati ocupat Parlamentul Romaniei si Presedintia timp de 25 de ani, tragand tara mereu in directia opusa normalitatii. Ne-ati facut de ras inafara tarii cu mineriadele si stampilele de hoti si cersetori. Rromii si cersetorii exportati in Europa sunt tot un esec al „Generatiei ratate a tatalui meu”.

Ati extins coruptia dezvoltata tot de voi in anii tineretii si dupa Revolutie, disperati sa puneti mana la batranete pe bani si putere.

Ati turnat la Securitate prieteni si rude carora le zambeati in fata si ii asigurati de dragostea i respectul vostru. Multe milioane de dosare stau marturie a acestei marsave trasaturi de caracter, unice in istoria poporului roman. Cum sunt sanse ca istoria sa se scrie corect acum, probabil veti ramane stigmatizati ca „Generatia turnatorilor”.

Ati fost mereu foarte siguri de toate prostiile emise de voi, ati votat cu siguranta (mereu comunistii deghizati in FSN, PDSR, PSD, PRM) si la prima ora a diminetii.

Ati batjocorit religia, cu mici exceptii rurale sunteti practic o generatie de necredinciosi care intra in biserica la Paste, nunti si vreun botez. Si nu pentru au credinta ci pentru ca „asa se face”. Copiii vostri au invatat despre Dumnezeu de la bunici sau pur si simplu singuri, incalcand normele si obiceiurile voastre.

Ati pretins respect si ati oferit nimic

Ati furat, mintit, fugit de munca toata viata.

Ati lenevit pe banii statului si v-ati pensionat pe banii copiilor.

 

Niciun pas inapoi!

Plecati, dispareti, taceti! Ajunge!

Unknown-13

Unknown-12 Unknown-11

 

reciteste articolul „Generatia ratata a tatalui meu” aici

reciteste Epilog la articolul „Generatia ratata a tatalui meu”. Partea I.  aici

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (35 voturi, media: 3,23 din 5)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

61 comentarii

  1. alex spune:

    In anul 1958 tatal meu a fost arestat si condamnat la 20 de ani inchisoare pentru ca declarase intr-o discutie particulara ( intr-un grup de prieteni ) ca asteapta caderea comunismului si spera intr-o actiune a Occidentului impotriva URSS.
    Aveam varsta de 3 ani si am asistat la arestare ( era noapte si dusmanul poporului a fost urcat intr-un camion incadrat de securisti inarmati ca la razboi ).
    Tatal meu s-a intors dupa 6 ani (1964, anul in care comunistii romani au eliberat detinutii politici pentru a incalzi reatiile economice cu Occidentul ). Tatal meu avea la plecare 34 de ani, era un om puternic, plin de energie, la venire arata ca un detinut din lagarele naziste (i se puteau numara coastele iar capul era un craniu acoperit cu piele ). Mi-a destainuit mai tarziu ca fusese pregatit pentru plecare cu o luna inainte de eliberare ( mancare mai cosistenta ) – nu pot sa-mi imaginez cum arata inainte de programul de refacere ?!
    In perioada din 1964 si pana in 1989 a fost permanent supravegheat de securitate ( era intotdeauna de serviciu de 23 august sau 1 mai pentru a nu produce cumva agitatie anticomunista iar concediile le facea doar la domiciliu – nu imi pot aminti de un concediu cu familia intr-o statiune la munte sau pe litoral, eram mereu doar eu cu mama mea, am inteles mai tarziu ca nu avea voie sa plece in afara razei de supraveghere a securitatii locale )
    Practic pedeapsa nu s-a incheiat in 1964, a continuat pana in 1989 incluzandu-ma si pe mine si pe mama mea.
    In conditii similare poate cineva ( un fiu de activist de partid de ex. ) sa considere ca tatal meu a fost las ? Dumneata domnule Corneteanu consideri ca ai fi facut mai mult, ai fi fost mai demn ?

  2. Minitax spune:

    Geniala seria de articole cu generatia ratata!
    Mi-a adus aminte cu duiosie cum profesorii ne indicau sa „reciclam” lucrarile (copy-paste metoda Ponta). Alta metoda de hotie in masa.
    Cum mi-era prea lene sa citesc aiurelile scrise de altii, in anul 1 de facultate am facut un referat pentru sesiunea de comunicari stiintifice in chimie cu subiectul „Motoare organice folosind muschi artificiali”.
    Referatul cu muschii artificiali a primit „Premiul special de originalitate”! Era probabil singura lucrare originala pe acolo. Am si acum diploma de la Ecaterina Andronescu, atunci umil rector …

  3. dragos72 spune:

    Pentru acel individ care semneaza Generatia ProstTv: turnatorii de azi nu sunt acelasi lucru cu cei de ieri, prietene. Azi o turnatorie se poate lasa cel mult cu un divort sau cu o concediere. Inainte de 1989 insemna dosar la Securitate, inchisoare, nedreptati de tot felul. In rest, sunt de acord ca si azi exista minciuna, hotie, delatiune. Dar ceea ce nu realizezi tu este ca tocmai generatia ratata de dinainte de 1989 a facut praf orice urma de cinste si morala dupa 1990. In anii ’98-2000, cand incepuse sa se plece in masa spre Italia si Spania, stii ce sfaturi dadeau parintii si bunicii tinerilor? „Stati acasa, fie painea cat de rea tot mai bine-n tara mea”. „E greu printre straini” „Decat sclav afara, mai bine domn la tine-n tara”…si multe astfel de tampenii. Generatia ratata de dinainte de 1989 a avut o frica animalica de schimbare, de necunoscut, o frica ce a incercat sa o transmita si generatiei tinere. Din fericire, nu a reusit integral.

    • alex spune:

      Am calatorit in Spania in 2012. Am parcurs peste 800 Km pe jos ( el camino ). Intr-o localitate am fost oprit de un tanar ( elev de gimnaziu dupa aspect ) care m-a intrebat Sunteti romani ? Am aflat ca nu mai auzise vorbindu-se romaneste de cativa ani ( localitatea fiind mai izolata singurii romani erau cei din familia lui ). Intrebarea parea banala, insa privirea lui, lacrimile si tonul cu care mi-a vorbit nu pot fi descrise. Singura imagine care imi vine in minte este a unui inecat care a fost salvat si a reusit sa traga in piept o gura de aer, nu era o simpla emotie era disperare.
      Sunt de acord cu libertatea de circulatie insa am convingerea ca dupa calatorie ( studii, munca la o firma in strainatate…) este esential sa ai unde te intoarce.
      Nu poate fi explicat rational de ce tara natala si limba materna sunt atat de importante. Emil Cioran refuza sa vorbeasca romaneste in perioada exilului sau parizian (el fiind un vorbitor si scriitor de limba franceza exemplar ) .
      Inainte de moarte, fiind grav bolnav, a uitat limba franceza insa nu si limba romana.

    • Florea Croitoru spune:

      Auzi, bă, dragoş72, te văd în poză om bătrîn. Şi eu sint bătrîn (n.1949). Cum eşti, bă, aşa de bou să crezi că merge treaba prost azi în România, pt că sînt de vină boşorogii comunişti, care nu sînt organizaţi într-un partid comunist aflat la putere?
      De ce îi admonestezi tu pe moşii care dădeau acele sfaturi? Nu au avut dreptate moşii? Au avut, că băjeniţii români prin ţări străine muncesc din greu, sînt plătiţi prost, mulţi locuiesc grămadă într-un apartament ca să plătească mai puţină chirie. Eu nu am fost membrană de partid, dar nu acuz pe comunişti pt ce e azi în România, că nu e partid comunist la putere.

  4. crisan oliviu spune:

    Aveti dreptate.Va felicit pentru tot ce ati scris.Cineva trebuia sa o faca.Acest articol se cuvine a fi difuzat in piete,targuri,biserici,scoli,trimis de factorul postal odata cu pensia etc..,ca tot mai multi oameni sa ia la cunostinta si lucrurile sa nu se mai repete.Vinovatii sa-si ciara iertare macar in gand.
    Cine inciarca sa va contrazica,fara argumente comit o mare gresala.Sunt sigur ca la populatia Romaniei un 7 % au fost corecti dar e putin.Despre -generatia ratata a multori tati se pot scrie romane si sunt sigur ca mai devreme, s-au mai tarziu, se va intampla,acesta e doar inceputul.Populatia Romaniei si acum trece moral prin o grava criza.Ce e de facut?Nu trebuie repetata gresala.Omul trebuie educat corect: in familie,scoala ,societate ,biserica,internet…si peste
    20-30ani societatea se va schimba in bine.Altfel e vai de Romania
    Sunt sigur ca articolul l-ati scris din dragoste pentru romani,pentru indreptarea morala .
    Va felicit! Succes!

  5. mircea spune:

    E usor a scrie versuri ,cand nimic nu ai a spune insirand cuvinte goale ce din coada au sa sune …..la noi cei mai buni fotbalisti sunt cei ce nu joaca ,cei mai buni antrenori cei ce nu antreneneaza ,cei mai buni agricultori cei ce nu lucreaza in agricultura,cei mai buni meseriasi cei care nu profeseaza,cei mai buni profesori cei care nu predau,cel mai bun prim ministru ce l care nu este ales ,cei mai tari in toate domeniile sunt mai nou analistii politici sau jurnalistii, cele mai juste si competente argumente sunt a celor care nu au trait momentele sau perioadele trecute,cei mai harnici sunt cei ce nu lucreaza,sau cei cu scoli multe facute la apelurile de seara.Cei mai vrednici sunt cei care au inceput sa-si bata joc de cei batrani sa nu-i mai respecte si sa le spuna in fata ca sunt un balast pentru societate uitand ca ei au fost crescuti cu greutati de acei pe care acum ii blameaza indiferent de perioada in care traiesc O tempora ce timpuri traim. Am o propunere de la o anumita varsta unnii cetateni sa fie autanasiati sa nu-i mai deranjeze pe cei care aduc plus valoare dand din clanta

    • eu am o alta propunere: sa nu le facem nimic! ca oricum o sa dea (dati) socoteala! mai lasa-ma cu prostiile astea cu respectul si protejarea batranilor! ei nu au protejat pe absolut nimeni! totul a fost pentru ei, nimic nu a contat. si astazi sunt la fel, majoritatea! lasa ca nu le-a facut nimeni nimic, nu-i mai plange atat! doar li s-a adus aminte ce faceau…

      • dragos72 spune:

        Cunosc un caz foarte trist. Acela al unei mame fan Antena3 care a reusit in cativa ani sa-si indoctrineze fiul plecat in Occident de foarte multi ani. „Basescu e de vina, tara e o colonie, americanii ne aduc numai rau, inainte era mai bine, de la servici iti dadea apartament la bloc, etc, etc, etc”. Lectiile de invatamant politic predate de mama prin telefon si-au avut efectul: intai a aparut indoiala, pe urma a persistat, iar pe urma s-a instalat ura a tot ce inseamna „regimul Basescu”…Este un caz unic si sinistru, al unui om spalat pe creier fara a trai in Romania si fara a se uita la Antena3!

  6. Badea Cartan spune:

    Felicitari pentru articol. Pefect .Romanii refuza adevarul ca intotdeauna

  7. costy spune:

    De 25 de ani, astept ca cineva sa scrie aceste randuri,
    Am crezut ca poate eu gandesc gresit, am crezut ca ne-am diluat identitatea si EU-ul in mizeria servita ca lectie de viata a „generatiei parintilor mei” ,am crezut ca suntem un popor omorat de cei care ne-au dat viata.
    Nu este asa si ma bucur ca poate avem sansa sa nu fim catalogati asa de copii nostri…sau, macar partial.
    E greu si dur sa dai deoparte valul mizeriei umane a celor care au inteles a fi lasi si apoi egoisti .
    Da, egoismul lor (pt ca asa cum bine ati spus:doar pensia lor conta) si incapacitatea de a se ridica din genunchi .
    Referitor la comentariile ca si in prezent lumea chiuleste : la stat „tovarasi” , doar la stat.
    Acolo este o insula de neocomunism sau de postcomunism: oameni urcati pe f-ctii de partide pt a „produce” inzecit cat au cotizat .
    Felicitari Alina pt comentariu . Iti multumesc ca existi , ca poti spune in cuvinte ceea ce multi gandim.
    Articolele sunt un act de curaj si demnitate pe care multi nu pot sa-l desparta de particularitatile traite de ei ,neaintelegand ca un popor si istoria lui nu este caraterizat de exceptii .
    Pt a nu se ivi polemici inutile : am 49 ani , nu am fost comunist, bunicul meu a fost detinut politic (condamnat la inchisoare pe viata) , nu am fost violat cand eram mic, imi iubesc parintii.
    Nu pot insa sa nu fiu de acord cu tot ce a scris autorul articolului si ii multumesc pe aceasta cale pt ca a transcris gandurile si simtamintele majoritatii celor neinfectati inca de virusul mediatic,nemanati de interese mici si mizere , care mai pastreaza un dram de altruism in gandire.
    Adevarul e dureros insa si mai dureros pt mine este negarea lui din motive meschine .

  8. Multumesc pentru mentionare si incadrare, dar cred ca totusi acea incadrare e gresita! Nu vreau sa ma justific, sa dau detalii din dosarul intocmit mie de catre securitate, nu cred ca sunteti capabil sa va recunoasteti limitarile cognitive si psihologice, grav afectate de frustrarile anilor in care ati crescut!

    • sbiera: daca ai mai avut si dosar la securitate, turnat fiind de tot felul de oameni care iti zambeau in fata si dadeau fuga sa te nenoroceasca la secu, atunci esti tampit de-a binelea. nu te preocupa de psihicul meu, ma simt foarte bine iar cu d’astia ca voi nu am nicio retinere, toleranta sau intelegere! pur si simplu mi s-a terminat benzina din rezervorul cu toleranta, in cazul vostru! si daca tot spui ca tot ce citesti pe aici e o tampenie, inafara unui masochism care vine tot din durerea de a recunoaste adevarul, de ce mai intri pe aici? asta pur si simplu nu inteleg. sa fii sanatos! la trup. cu memoria m-am lamurit…

      • wow, cata agresivitate, se pare ca am atins un punct sensibil… 🙂 !

        • Frustrat de umilinta spune:

          Nu ai atins nimic nesimtitule ar trebui sa recunoasteti ca erati niste putori ordinare iesati de la fabrici si umpleati majoritatea terasele ca de, ce sa faceti la bloc de la ora 15 sau 16 noi muncim tampitule cate 12 ore pe zi ca suntem fraieri ca nu stim sa furam ca voi caractere umane 0 barat inca va mai aflati printre noi nu stiti decat sa luati in deradere orice lucru, educatie facuta pe mistouri si principii de genul lasa ca ti arat eu(cn is eu) tot timpul dati ex .negative si tot timpul intindeti mana pt orice din orice functie sunteti profesor sef functionar sunteti generatia de milogi cereti la toata lumea toti va suntem datori tineret, stat atat asteptati sa primiti .Bolnavilor vi se pare atat de normal sa primiti incat in caz contrar nu va faceti meseria pt care sunteti platiti stati in primarii,scoli , institutii ale statului ascunsi sa mai puteti infuleca . Ne ati furat orice viitor in tara asta oriunde incercam sa mergem dam de voi si metehnele voastre .nu mai exista un loc de munca castigat prin truda de la scoala numai castigate prin mita si neamuri si mai ai tupeul jegosule sa ne numesti frustrati? Da suntem f frustrati dar sa va fie frica suntem si revoltati si incet incet o sa indreptam lucrurile si o sa iasa la suprafata tot adevarul asta dureros care va supara si o sa ajungeti toti unde va e locul in puscarii si mormant!!!

          • omule, daca ai in jurul tau pe cineva care tine la tine, de dragul acestor persoane, mergi totusi la un psiholog!

          • dragos72 spune:

            M-a miscat profund comentariul tau. Eu am lucrat 3 ani in Occident si imi aduc aminte ca am trait adevarate traume pana sa ma adaptez la sistemul de munca vestic. Pentru mine era normal sa incep ziua de munca cu o cafea si eventual o tigara. Iar exemplele pot continua. Abia dupa 2 ani am simtit ca m-am racordat complet la eficacitatea lor. Abia dupa 2 ani am simtit ca MUNCESC cu adevarat 8 ore la servici, concentrat si mereu cu sabia concurentei deasupra capului.

  9. joenegut spune:

    Din păcate se vede că n-ai învăţat nimic de la părinţii care s-au străduit să îţi asigure hrana şi îmbrăcămintea.
    Ai doar obrăznicia agresivă a ciocoiului de azi, agresiv, arogant şi fără conştiinţă.
    Sunt sigur că nu părinţii sunt de vină că ai idei de rebut.
    Şi nici cariera nu te prea recomandă să faci pe moralistul.
    Eu am făcut o interogare pe internet şi am rămas surprins.

    http://joenegut.blogspot.ro/2015/01/suntem-o-generatie-ratata.html

    • joenegut: am urmarit link-ul. si ce? vad ca omul are amintiri exact pe linia descrisa de mine. el doar justifica furturile. caracterizarile la adresa persoanei mele iti apartin. cu toate ca nu ma cunosti, ai citit doar o opinie. pe care tu si cei ca tine ar i vrut-o plina de laude, adulatie si respect. uite ca nu e. despre cariera mea, fii linistit, nu stii mai nimic. in orice caz nu te ingrijora. pana una alta, realitatea este ca eu scriu si tu citesti. povestea aia cu patriciu nici nu merita mentionata, este „spalatura pe creier ” de la antena 3.
      in fine..nu iti sterg comentariul, desi ai vrut doar sa jignesti, nu sa argumentezi ceva. dar iti spun doar ca esti batran si minti cu nerusinarea cu care ai facut-o si in comunism. in rest…numai de bine! multumesc pentru comentariu!

    • G. Oprescu spune:

      joenegut – cita ipocrizie !!!

    • dragos72 spune:

      Asta e problema voastra, domnule Negut. Voi astia de dinainte de 1989 credeti ca daca parintii ti-au asigurat hrana si imbracaminte te-au facut om, nu-i asa? Pai la fel era si in China lui Mao. Atat se cerea si acolo, hrana si imbracaminte. Cap ai, minte ce-ti mai trebuie? Dar poate ca noua, astora care aveam 17-19 ani in 1989 (cazul meu), poate ca ne-ar fi prins bine ca parintii sa ne invete un pic si ce inseamna demnitatea, atitudinea, curajul de a spune „NU”. Asta v-a invatat pe voi comunismul, domnule Negut: hrana si imbracaminte. Adica strict necesitatile unui brigadier. Bumbesti-Livezeni si Agnita-Botorca, astea erau reperele voastre. Nu mai dati ba lectii, voi sunteti exact ca aia care in anii ’30 il aplaudau pe Adolf si-si trimiteau copiii in Hitlerjugend. Iar dupa razboi erau mari antinazisti. Mi-e sila de voi ma, mi-e foarte, foarte sila.

      • Florea Croitoru spune:

        Ce ştii tu de Adolf, bă, îndoctrinatule? Ce ştii tu cum erau atunci nemţii? Ce curaj de a spune nu putea fi înainte de 1990, cînd nici acum nu poate fi? Ia, scrie tu o lucrare împotriva ideii de holocaust al evreilor, unde vrei tu, adică cel din Germania sau cel din România. Nu vezi că toţi tac, că le-a băgat pumnu-n gură? Păi, tot aşa era şi înainte pe vremea lui ceauşescu. Ce, sinteţi voi mai curajoşi? Nu sinteţi,bă, nimic. Tot aşa de fricoşi sînteţi.

  10. Ghita Bizonu' spune:

    Ma asta (ca domn nu esti fiindca esti fiu de hoti!) nu toti am fost de teapa faliei tale!!! Adica hoti, mincinosi si turnatori. Ma rog amgresit ca in 89 nu v-am …….
    Si ciocu mic fata de tac-tu eu nu7 am furat eu AM MUNCIT!!!!

    • @Ghita Bizonu’ : ai muncit pe dracu! ai furat, ai mintit, ai dat spagi, ai turnat, te-ai pensionat inainte de varsta, ai votat numai cu comunistii dar cel mai rau lucru : AI UITAT! Si ai ramas excat ce spui ca esti: un bizon…Ciocu mic sa-i spui lui fii-tu! Iti las comentariul pentru ca mi-ai servit o minge la fileu. Altfel, nici nu meriti luat in seama. Sa traiesti!

      • Florea Croitoru spune:

        Cornăţene, eu îl cunosc pe Bizonu. Stă în Colentina, la Andronache, unde intorcea tramvaiul 21. E aşa cum spune el. Pă ce îl faci tu, bă, turnător dacă nu îl cunoşti? Poa să fie un bizon, un cal, un măgar…dar nu a fost turnător! Bă, dacă nu ai vreun indiciu, dovadă, că ăsta a turnat la secu, la comitetul de partid, la dirigintă, cum dracu îţi permiţi tu să îl faci turnător? Bă, nu vezi că eşti prost şi-al dracu?

  11. Hamlet spune:

    sunt un cretin neinformat

  12. Florin spune:

    Strict cu privire la articolul d-lui Corneteanu, nu pot posta un comentariu nici obiectiv, nici subiectiv, intrucat la momentul caderii regimului instituit de Nicolae Ceausescu aveam doar 10 ani.

    Ce vreau sa relatez este insa o scurta povestioara, care are legatura cu furturile de care vorbeste autorul, dar petrecut in zilele noastre si pastrand bineinteles proportiile, in sensul ca gravitatea celor descrise, argumentate si documentate de Razvan Corneteanu este mult mai mare decat cvasi-furtul la care o sa ma refer mai jos.

    In prezent, mai bine spus in viata cotidiana actuala, s-a dezvoltat o categorie de angajati care au incetatenit o specie de furt, mai exact un chiul de la serviciu materializat in actiuni cum ar fi urmatoarele:

    Dupa o trecere in revista a problemelor din ziua respectiva dimineata, angajatul da o raita prin piata (cei mai in varsta), ori prin supermarketuri sau chiar la mall.
    Dupa ce isi fac cumparaturile, inclusiv pachetelul de mancat din ziua respectiva, se intorc la serviciu, unde impartasesc impresiile cu cei care au chiulit si ei, dar au fost prin alte locuri. Ulterior, se pun la masa cu ce au agonist din plimbarile facute, urmeaza cafeaua si tigara, iar din timpul ramas pana la sfarsitul programului se indeplinesc atributiile de serviciu, daca mai e timp, pe ziua respectiva.
    Unii angajati chiar stau un pic peste program, cu toate ca in timpul acestuia au desfasurat cateva din activitatile de mai sus, si dau cate un mail pe la sefi, chiar daca se rezuma la un simplu „Multumesc”, tocmai pentru a marca faptul ca au muncit si dupa orele de program ale societatii respective.

    Bineinteles, deplasarile spre piata, supermarket, mall se efectueaza cu masina de serviciu (deci un furt de benzina modern, care nu aduce nicidecum imbolnavirea respectivului sau decesul, cum arata dl. Corneteanu mai sus) fara nicio problema in cazul in care auto nu este dotat cu GPS. Daca se intampla ca vehiculul sa aiba o asemenea dotare, angajatul incerca „sa lege” indeplinirea unei sarcini de serviciu care implica deplasarea intr-un loc ce se afla in apropierea supermarketului, malului, pietii.

    Ca o concluzie la cele aratate de mine anterior, vreau sa mai relatez un scurt episod constituit dintr-o conversatie intre doi salariati, pe care am auzit-o intr-o seara la un supermarket:

    – Salut, ce faci?
    – Bine, uite pe aici sa cumpar cate ceva.
    – Pai ce ma, tu iti faci cumparaturile in timpul liber?

    Florin

  13. Impaciuitorul spune:

    M-am abtinut sa fiu prea rau. Dar, finalul acestei postari, in care acuzi o intreaga generatie, mi se pare total aiurea. Ma rezum a-ti zice ca esti impertinent. Nu uita ca esti produsul acelei generatii. Ce naste din pisica… Si nu-s din cei care au profitat. De la niste parinti, Dumnezeu sa-i odihneasca, ca de iertat doar El ii poate ierta, ca daca ar fi dupa tine i-am arunca la gunoi, m-am ridicat si am trait. Cum? Sper ca ai mei copii sa nu-si aduca aminte de mine cum iti aduci tu aminte de ai tai.

    • Impaciuitorul spune:

      Revin. Apropo de ultima fraza „Ati batjocorit religia, cu mici exceptii rurale sunteti practic o generatie de necredinciosi care intra in biserica la Paste, nunti si vreun botez. Si nu pentru au credinta ci pentru ca „asa se face”. Copiii vostri au invatat despre Dumnezeu de la bunici sau pur si simplu singuri, incalcand normele si obiceiurile voastre”.

      Nu ca ma laud, dar eu, nepracticant fiind, imi pomenesc parintii. Cu coliva si cu tot ce se mai face in acele imprejurari bisericesti. Cand e prima sambata a mortilor anul asta ? Nu te uita in calendar. Sunt convins ca nu-l ai. Si habar n-ai.

      Vreau sa afli ca, ai mei parinti, plecati de la tara, pentru un trai mai bun (cine stie daca a fost sau nu ?) au respectat „traditiile”. Credinta, voiam sa spun. Inclusiv Pastele, Craciunul (ca sa le amintesc pe cele pe care le-ai aflat si tu). Si m-au invatat si rugaciunile ce le spune orice copil crescut in aceste „traditii”. Ca nu le-am spus in fiecare seara, asta e problema mea, nu a lor. Si acum port la piept o icoana daruita de bunica mea (juma-juma pe generatia pe care o acuzi). Si care, chiar daca nu cred in minuni, mi-a purtaqt noroc. Sau, macar, asa am simtit si simt eu. Asa ca, asa cum ti-am zis pe o postare de pe f, lasa copacii. Padurea e cea in care rasarim primavara si se alege paraful de noi cand vine iarna. Poetic. Nu? Oricum, n-am inteles de unde atata rautate. Fii mai impaciuitor. Alb si negru e doar in fizica pura. In realitate, e gri. Mai lasa de la tine, mai las si eu de la mine… Toate cele bune!

      • mihai spune:

        Eu nu sunt produsul acestei generatii de indobitociti si nici domnul Corneteanu nu cred ca este. Daca tu te regasesti in ei si dupa cum scrii cred ca parintii tai sigur au fost peceristi este problema si crucea ta de purtat. Insa adevarul despre generatia acestor lasi trebuie spus, tu care te mai dai si mare credincios ar trebui sa stii acest lucru.Nu exista Dumnezeu fara adevar. Eu nu ma trag din generatia ratata a tatalui meu, ci din bunicii si strabunicii mei, jefuiti pana la sange de comunisti, haituiti, batuti si umiliti, care spre deosebire de tine nu erau lasati sa mearga la biserica si sa se indoape cu coliva.Nu va exista dreptate si nici iertare atat timp cat criminalii si complicii lor, adica toata generatia ratata de lasi, nu isi vor recunoaste si asuma raul facut victimelor in special prin tacere si ignorare. Mai citeste si tu Biblia poate te mai destepti, ca Ghandi si Tagore ma gandesc ca sunt prea dificili pentru tine.

      • Razvan Corneteanu spune:

        „impaciuitorul”: nu am vreun motiv special, vreun interes anume de a le aduce aminte ce au facut, altul decat sa respectam ADEVARUL. Poate am fost dur dar TOT ce am spus/scris, s-a intamplat. Si nu erau exceptii. Am scris despre ce facea marea masa. De obicei asemenea lucruri apartin unor exceptii. Aici e paradoxul si cel mai mare semn de exclamare! Te inteleg ca esti indulgent, am fost cu totii 25 de ani. Si i-am rabdat. Tu mai ai intelegere. Eu si altii, nu.

        • Impaciuitorul spune:

          Multumesc ca m-ai inteles. Cred ca ar fi bine sa-i/sa ne intelegi. E drept ca din lupta contrariilor se naste progresul, dar nu strica sa fim impaciuitori unii cu altii. Era o pilda prin Biblie… ceva cu aruncatul unei pietre. S-auzim de bine si sa (ne) mai scrii.

  14. alina spune:

    In primul rand, mi se pare incredibil valul de reactii pe care le-a starnit articolul intial. Se pare ca n-am fost singura nebuna care s-a repezit la tastatura 🙂 Dar cred ca si mai incredibila a fost vehementa multora dintre comentatori! Cred ca e un raspuns la vehementa articolului. Probabil cu aceeasi indarjire as fi comentat acum cativa ani cand efectiv nu mai suportam sa calatoresc in mijloacele de transport in comun fara casti. Parerea mea nu s-a schimbat, in continuare nu sunt de acord cu o incriminare in corpore a unei generatii. Pe cei de care vorbiti ii vad in fiecare dimineata si seara in tramvai. Toti la aceeasi ora, fie vara, fie iarna. Daca ar pleca cu o jumatate de ora mai tarziu sau mai devreme, nu s-ar ingramadi cu toti elevii, studentii si cei care pleaca la munca atunci, dar nuuuu, aia e ora lor! Ii vezi vanand un loc pe scaun, intr-un autobuz in care oricum toata lumea sta intr-un picior. Si ii auzi vorbind intre ei. Profita de gratuitatile la transportul public ca sa-si cumpere o paine mai ieftina cu 50 de bani 2 statii mai incolo. Se suie iar in tramvai inca o statie pana la piata cealalta ca e mai ieftina, gusta cate o bucatica de cas de la 3-4 tarabe si se intorc acasa satui (auzita pe bune). Si mai ales ii auzi comentand, discutand politica si economie si emitand din cand in cand acel faimos „pe vremea noastra”. Acum cativa ani, imi venea sa urlu la ei, sa-i dau jos din autobuz, sa le spun sa stea naibii acasa de tampiti expirati si opiniarzi, sa nu-mi mai polueze fonic calatoria cu suficienta lor atotstiutoare.
    Si ma basicam pana la greata cand incepeau comparatiile cu vremea lui „Nea Nicu” (urasc sintagma asta prin care un monstru e umanizat), cu locurile de munca si cat s-a construit si tot bla-bla-ul cunoscut. A spus cineva mai sus, si eu aveam aceeasi idee: sa-i pui sa mai traiasca o luna cum au trait ani si ani pe vremea aia; cu programul de economie la curent, fara caldura, cu apa calda 3 ore pe saptamana (nu ca ar folosi mai multa, majoritatea dintre ei), cu ulei, zahar, paine pe cartela, cu cozile de la lapte si la butelii, cu programul TV de 2 ore (si cat de mari consumatori de tv sunt acum!), cu cozile infernale la carne, oua, vata!!! si nici nu vreau sa-mi mai aduc aminte toate lipsurile si umilintele.
    Si dumneavoastra ii vedeti si-i auziti, sunt sigura. Si mai sunt sigura si de altceva: stiti ca, desi cam de aceeasi varsta, mai sunt multi altfel, oameni care chiar au muncit, oameni cu principii, mult mai discreti, nu stiu daca mai greu de manipulat, dar cu siguranta gandind mai departe de ziua de maine, gandind la generatiile care vin.
    Putem sa-i aratam cu degetul pe cei care au nenorocit viitorul generatiilor prezente, dar oamenii astia nu se mai pot schimba, nu stiu sa-si asume o astfel de responsabilitate pentru ca au trait mereu in turma si sub protectia ei. A-ti bate capul cu ei e o pierdere de timp si de neuroni. Singurul motiv pentru care e bine sa se cunoasca realitatea e acela de a nu repeta aceleasi gresli. In loc sa cautam vinovati, ar fi mai bine sa ne asiguram noi ca viitorul copiilor si nepotilor nostri va fi mai bun. Sunt o persoana optimista, dar taaare ma tem de ce vine.

    • Razvan Corneteanu spune:

      Super comentariu! Bravo!

    • costy spune:

      Felicitari Alina, cel mai bun si inteligent comentariu.

    • dragos72 spune:

      Excelent comentariu, Alina, l-am citit cu intarziere, dar trebuie sa te felicit. Intr-un singur loc nu sunt de acord cu tine, atunci cand spui ca „A-ti bate capul cu ei e o pierdere de timp si de neuroni”. Ba da, atunci cand avem ocazia trebuie sa-i contrazicem, asta ca sa vada ca generatiile tinere nu sunt ca ei, nu se multumesc cu ce „le da” statul, nu dau votul aiurea si mai ales au curajul sa aiba propria lor opinie. Pentru propria lor opinie au murit tineri in 1989, macar pentru memoria lor e necesar ca generatia ratata sa primeasca replica cuvenita. Treaba asta ii oftica teribil, am intalnit personal astfel de cazuri. In orice caz, bine nu va fi nici dupa ce crapa astia de acum. Urmeaza la rand cei care in ’90 aveau 40 de ani, generatia „IMGB face ordine” sau a fetelor de la APACA.
      Cred ca prima generatie de batrani neinfectati de comunism va aparea abia peste 40 de ani de acum inainte. Parerea mea. Inca o data, felicitari pentru comentariu.

  15. lloopp spune:

    Dom’le pe mine m-a palit acum, ca am vazut zilele trecute pe TVR2 „Secretul lui Bachus” facut in 1984. Film care a trecut de cenzura, si chiar se aratau foarte clar cum se fura, si prin ce metode. Atata doar ca au pus metehnele in carca imperialistilor de capitalisti, in rest, era mai mult decat inspirat din realitate :

  16. lloopp spune:

    Felicitari pentru acest al treilea articol, sper sa mai urmeze. Sincer, traiesc asa speranta unui adevarat Proces al Comunismului similar cu cel al Nazismului !

  17. oscar spune:

    Deocamdata,tot ce este absolut necesar functionarii tara se produce si se asigura prin ceea ce au facut comunistii. Energia electrica,gazul metan,benzina,agricultura,invatamant,sanatate etc.Privatizarile facute sunt vacs total in defavoarea poporului si consumatorului roman Voi, generatia Ctrl-alt-delete nu ati batut nici un cui dar aveti o gura imensa doar pt ca sunteti manuitori habarnisti si repetitivi de PC si telefoane.De presa nu mai vorbesc. Nu sunteti in stare sa numiti 10 pictori romani sau sa definiti doua doctrine politice importante. Totul la voi este copy-paste de pe NET sau platit de sponsori interesati in castiguri politice,de imagine sau materiale.Articolul tau este un sablon vehiculat prin toate mediile de batrani fii de komiternisti interesati sa si asigure locuri caldute, sinecuri, bani la greu si protectie a imaginii anticomunist. Propune sa se faca ghetouri sau lagare de exterminare pt batrani ca sa nu va mai incomodeze. Poate asa veti avea „spatiul vital” necesar manifestarii tuturor calitatilor si mai ales harurilor cu care v-a inzestrat natura bulversata de IQ teribil a tinerelor generartii

    • miu spune:

      Comunistii au distrus vieti, monumente istorice, biserici, cladiri de patrimoniu, ecosisteme. Ce au construit a fost mult si extrem de prost, fara cap si fara viziune pe termen lung,din ambitiile prostesti ale unui Dej si Ceausescu. Avand in vedere ca elitele in toate domeniile de activitate au fost omorate si torturate in inchisorile comunisto-bolsevice, comunistii nici nu aveau cum sa construiasca altfel decat prost. Bucurestiul intre cele doua razboaie era considerat” Micul Paris”, primul oras cu iluminat public din Europa a fost Timisoara in 1884!!! Comunistii au dat tara cu un secol inapoi. Daca nu era comunismul si oamenii sai „noi” asa cum spune si Adrian Vasilescu in alt articol, Romania ar fi fost azi o putere economica. Si inca ceva mai copy-paste ca comunistii, in special din epoca Ceausescu nu a fost nimeni, asa ne-am pricopsit cu toate kitsch-urile gretoase din Romania!

      • Florea Croitoru spune:

        Ce vorbeşti, Miule? Au distrus biserci? În Bucureşti TREI! Ştii cite sute au fost distruse in Franţa? Multe. Urmează să mai fie demolate 2.000 de biserici în Franţa! Biserici de-lea catolice!
        Tăceţi, bă, că scoateţi porumbei!
        Bă, io n-am fost comunist, dar nici nu ii acuz prosteşte că…au dat ţara cu un secol înapoi. În 1946 cind a venit la putere PCR nu era electrificat complet nici măcar Bucureştiul! Aproape jumate din populaţia ţării era analfabetă, iar ţăranii purtau incă costum naţional şi opinci! În 20 de ani progresul a fost fantastic.

    • FBB spune:

      Din PACATE Tragedia celor 5o de ani de comunism are multe gauri negre ,iar ce a fost bun nu poate sterge pe cele negative .Ne trebuie intelepciune ca sa putem depasi acea perioada .Astazi e la fel de greu insa ne bucuram de libertatea cuvantului ,a expresiei ,libera circulatie prin lume .Poporul se zbate , o ducem greu, ,esalonul 2 al PCR inca ne conduce, deci avem destule lucruri si nemultumiri .Nepotii nostrii isi vor pune si ei intrebari , vor cauta raspunsuri ca si noi .O parere .

  18. FBB spune:

    CE POTI SA SPUI IN FATA ACESTOR ADEVARURI ? DA aveti dreptate Jurnalistul bine documentat nu poate fi contrazis .Tatal meu nu a fost membru de partid ….Comentariul meu in privinta sa a fost corect.Eu nu fac parte din generatia ultimilor 25 de ani ,insa nu imi este rusine ca sunt copilul tatalui meu. Am avut decenta de a convietuii fara conflicte , fara a aduce cuiva prejudicii .Daca regret ceva ? .NU A fost destinul meu de a ma naste in epoca de trista amintire ,nu eu am ales .CE AM ALES EU ?Sa fiu un cetatean normal cu scaun la cap.Viata mi-a pus in fata si bune si rele mai mult rele …Dar ca tot romanul ,cu ajutor divin iata ca pot scrie aici !!!

  19. miu spune:

    Felicitari din nou domnule Corneteanu. Sper ca sunteti constient insa ca articolele dumneavoasta au fost folositoare doar generatiilor tinere carora le-ati explicat concis si direct de ce nu se pot intelege cu generatile ratate ale parintilor lor, de ce exista o prapastie ce pare de netrecut intre generatile care traiesc azi in Romania. Insa 80% din generatia ratata a tatalui dumneavostra va ramane in faza de negare, isi va gasi in continuare scuze pentru lasitatea si prostia in care si-au trait viata.Si culmea ei vor considera ca s-au realizat si s-au implinit!!! Am ascultat odata dupa Revolutie marturia unui detinut politic anti-comunist, Imi pare foarte rau ca nu i-am retinut numele, insa eram foarte tanar si inca nu puteam crede ca asemenea grozavii s-au petrecut in sanul poporului meu. In timp ce detinutii politici erau dusi in coloana la cumplita inchisoare Pitesti in intunericul unei dimineti, s-au intalnit pe strada cu o alta coloana de „oameni ai muncii” care mergeau la fabrica. Absolut toti „oamenii muncii” fie au plecat capetele jos, fie si-au intors efectiv capul in alta parte la vederea coloanei de detinuti politici anti-comunisti. Generatia tatalui dumneavoastra despre care iti scris, nu este doar o generatie ratata este o generatie demna de cel mai mare dispret si complet lipsita de umanitate.Iar o parte din decretei, fii ai acestor rebuturi umane din pacate au acelasi comportament lipsit de umanitate si compasiune ca si parintii lor.Lucrul grav fiind ca unii din acesti decretei au ajuns sa conduca tara.

    • FBB spune:

      Dupa umila mea parere ,,generatia ratata ”nu e in sensul ca ; NU au facut nimic .Ba da au muncit din greu cu pierderi umane la constructia tarii Altfel ce ar fi ,,privatizat” Nastase si ce ar fi dus la fier vechi ???Generati tatilor nostrii au ratat insa modernizarea ,libertatea cuvantului ,a expresiei care exista in VEST .De ce ?DIN CAUZA TOT A POLITICIENILOR DIN CURTEA LUI CEAUSESCU ,A MANIPULARII SI MINCIUNII …..

      • miu spune:

        Nu au muncit din greu pentru ca altfel nu ar fi inventat faimoasa expresie „Noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc!”. Mai mult niste oameni obisnuiti cu munca grea nu ar sta ca cersetorii cu mana intinsa la stat cum stau ratatii astia, pensionarii din fabrici si uzine. Bunicul meu a murit la 88 de ani dand cu sapa, era invatat cu munca grea,nu se vaicarea ca moare de foame sau de frig in cutii de chibrituri ca ratatii astia.

        • FBB spune:

          Ehhh,domnule !Romanul are darul de a face haz de necaz si o imaginatie bogata. Insa sloganul cu pricina se potriveste si astazi .Eu o sa va dau un exemplu .Eram copil ,mergeam la bunicii mei in alt sat cam 7 km peste un deal .In apropierea casei lor era o casuta mica ,ingrijita asa si asa .Mi-a marcat copilaria …Anii au trecut , nici eu nu am mai fost pe acolo Insa acum treisprezece ani am primit mostemire casa bunicilor Ce credeti ? Casuta era la locul ei insa intr-o stare de degradare fara margini locuita de unul din fii celor care stateau in timpul copilariei mele .Concluzie .In vremea lui Ceausescu murei de foame daca nu munceai de puturos etc Urmasii acelor oameni o duc la fel ca parintii lor e genetic Putini scapa de acest a saracie numai daca pot depasii conditia umana ….

          • mihai spune:

            Stimabile faceai parte cumva din stabii PCR?! In Romania se murea de foame pentru ca nu gaseai mancare, nu de lene cum aberati. Ambii nostri parinti erau salariati, ce e drept nu erau membri PCR si noi faceam foamea, nu tu lapte, nu tu oua, nu tu carne, nu tu legume.Stateau saracii cu noapte in cap la cozi imense si tot nu apucau. Bunicii ramasi fara pamantul luat la CAP, daca se nimerea sa aiba din intamplare cate o gaina prin curte, trebuiau sa dea cota in oua, carne, etc practic nu ramaneau cu nimic. Nu stiu in ce tara ati trait multi cei care va dati cu parerea despre comunism, pentru ca habar nu aveti ce a insemnat cu adevarat comunismul.

          • FBB spune:

            @mihai nu am facut parte din stabii PCR Domnia ta ai o pare sunt de acordcu ea .Si eu am stat la coada ,am luat ulei pe cartela am muncit ,invatat Am muncit ajutand pe mama la CAP ETC .Insa de foame nu am murit caci aveam in curte gaini si porc !!! Sigur ca nu putem fi in toate de acord caci fiecare are povestea lui .

  20. Victor G. spune:

    La comentariu precedent am uitat sa aduag ceva important, care arata duplicitatea si minciuna in care am trait in timpul comunismului, duplicitate si minciuna care mergeau mina in mina cu furtul generalizat.
    Am lucrat multi ani intr-un combinat de vinificatie, mecanic sef. De fiecare sarbatoare(sfintul Ion, Gheorghe, Craciun, Paste etc), veneau masini de la judeteana de partid, de la militie, de unde nu te gindesti, parcau cu fundul in poarta combinatului de vinificatie si plecau cu portbagajul plin cu canistre de vin, de sa tarau bietele Dacii cu fundul de asfalt! De platit ceva nici sa nu va ginditi!
    Paradoxal era faptul ca aceleasi masini aduceau si pe cei trimisi in control, sa verifice gestiunea combinatului de vinificatie. Nu e nicio gluma aici, iar controalele erau serioase si se verifica totul in amanunt. Ei furau, ei te controlau, de parca nu stiau nimic, iar tu trebuia la rindu-ti sa furi ca sa pui vinul la loc. Incredibil!!!
    Si nu e locul aici sa va spun cum inmulteam noi vinul, mai ceva decit Iisus.
    Pentru mine este evident ca exact la fel stateau lucurile in toate combinatele de vinificatie de pe intreg cuprinsul patriei noastre dragi.

    • lloopp spune:

      Confirm domnule Victor G. iata ce se intampla la IAS-ul la care lucra taica-miu :

      Veneau sefii de partid de la judet, comisii peste comisii, mancau, beau, isi umpleau portbagajele Daciilor 1300 si plecau la centru negasind nimic in neregula. Ca sa “monitorizeze” treaba mai bine doi securisti “acoperiti” au fost delegati la ferma lui Misu, mare combinationist si cunoscut turnator, fiind colegi de birou cu acesta. Misu a construit o vila foarte frumoasa si avea Dacie 1310 cu numar de Bucuresti cu 3 cifre. La 1989 Misu a fost unul dintre revolutionarii cu certificat din micul oras de provincie in care nu s-a intamplat nimic, cot la cot cu Aliosa, un potlogar de drept comun, si Gigi, alt cunoscut informator din localitate, patron de farmacie dupa revolutie.

      Sursa si mai multe detalii :
      https://lloopp.wordpress.com/2015/01/08/cinstea-poate-sa-izvorasca-si-din-zeama-de-struguri-negri/

    • Nelu spune:

      Si eu am lucrat in vinificatie si confirm cele relatate.Ai uitat sa spui ca activistii si securistii carau bidoane de vin si de Paste,Craciun,23 August si 1 Mai.Eram un fel de sef acolo si pe 22 august 1988 seara am constatat ca imi lipseau in gestiune 900 litri de vin.Atat carasera tovarasii, moca in acea zi.Cum am acoperit lipsa?Simplu.Aveam de toamna de la vinificat cantitati mari de vin nedeclarate in scripte caci stiam ce se va intampla pana la recolta din toamna viitoare.

  21. cusssino spune:

    Stimate autor, desi usor exagerat , articolul este o analiza corecta, dar cinica!.
    Faceti referire la 50 ani de comunism incarcat de prostie, hotie si lasitate!
    A trecut o jumate din perioada comunista! Tineri nascuti in 1989 au acum 25 de ani.
    Peste inca 25 ani si aceasta generatie va gindi la fel.In acesti ultimi 25 de ani….aceeasi prostie, aceeasi hotie , aceeasi lasiate! Exista o deosebire, mare, foarte mare….pot sa scriu acest mesaj pe un smartphone! Dar prostia , hotia, lasitatea, mi se pare ,ca au evoluat si ele.
    In articolul Dvs, daca punem verbele la prezent, esenta este aceeasi.
    Tind sa cred ca prostia, hotia , lasitatea sint ereditare!

    • Geo spune:

      Stimabile, imi pare rau, n-ai inteles nimic din ceea ce a scris autorul !. Singura scuza ar fi numai daca faci parte din generatia ultimilor 25 de ani.

      • cusssino spune:

        Adica daca sint nascut inainte de ’89…”ciocu mic” :))))
        Cred ca trebuie sa explic si cel mai simplu…..
        Cum va fi catalogata , peste 25 de ani, generatia furturilor din „retrocedari” sau cum vor vedea acei oameni cum ati votat unul care s- a „rotunjit” prin plagiat.
        Imi pare rau cred ca nu ati inteles mesajul!

  22. eu spune:

    cand ne=au dus la sediul politiei;;;

    • CORNEL spune:

      lasitatea…………….ce stiti voi de foametea si canibalismul razboiului, despre violurile si ororile toate cate au fost?……………sa reincepi toate astea si sa te pui cu rusii care literalmete i-au terminat pe nemti………cu certitudine traiti in alta lume…..
      si trebuie sa stiti ca noi, soldatii, murim oricum – generalii fac victoria…….asa ca hotia sau alte „calitati” susmentionate sunt performantele generalilor comunisti……noi murim oricum……….parintii mei au facut razboi,…….eu am facut revolutia……….fiti voi mai buni decat noi si decat parintii nostri si opriti tot ce se distruge in superba noastra tara

Lasă un răspuns la Minitax Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top