Cum s-a prăbușit publicitatea în media în doar 6 ani

9:27 am, 2 iunie 2014 • de Comentariile sunt închise pentru Cum s-a prăbușit publicitatea în media în doar 6 ani

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

>> ABONEAZĂ-TE LA ȘTIRILE RV PE MAIL. ÎN 30 DE SECUNDE!


publicitateGraficul prezentat de Media FactBook (click pentru mărire) este relevant în acest sens: dacă, în 2008, întreaga media atrăgea publicitate în valoare de 540 milioane de euro, estimările pentru 2014 arată că piața abia va atinge 306 milioane, la același nivel cu anul anterior.

Zona TV a scăzut în ultimii 6 ani cu circa 43%, la 193 milioane de euro investiți în 2014 (estimare), față de 337 de milioane, recordul din anul 2008.

Facebook și Google, campionii publicității online

Singura zonă pe creștere este cea online, cu 50 de milioane estimați a fi cheltuiți de publicitari în 2014 față de 46 de milioane anul anterior, însă aici există o altă problemă: banii se duc în mare parte spre marii jucători Google și Facebook.

Astfel, în 2013, companiile au cheltuit circa 24 de milioane de euro pentru a-şi face reclamă prin intermediul Google şi Facebook, iar pentru anul acesta se estimează o creştere de 25%, în timp ce bugetele alocate pentru publisherii locali din mediul online s-au situat la 22 de milioane de euro, urmând ca acestea să scadă cu 10% în 2014.

Media Factbook 2014 este realizat de Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands.


VEZI ȘI:

– Publicitate: Internetul, de 3 ori peste presa scrisă în Ro!

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (1 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top