» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

"piata telecom"Consultantul telecom Dr. Nicolae Oacă analizează pe blog schimbările care au avut loc la vârful ANCOM în acest an.

În 24 martie 2017 domnul Cătalin Marinescu își anunța plecarea din funcția de președinte al autorității naționale de reglementare a telecomunicațiilor, ANCOM, după 8 ani la conducerea instituției cu rezultate remarcabile. A fost cel mai lung și cel mai eficient mandat de la înființarea autorității din 23 septembrie 2002. Timpul și priceperea permit să construiești!

După lupte seculare care au durat aproape două luni, timp în care a fost modificată procedura de numire a președintelui ANCOM agreată cu CE, numai pentru a fi exclus președintele țării din procesul de nominalizare, în 10 mai 2017 era aprobat de parlament noul președinte – Adran Diță. Cele două acțiuni, modificarea procedurii și numirea noului președinte, s-au dovedit total neinsiprate de vreme ce a urmat o perioadă tulbure cu intervenții brutale în structura organizatorică a autorități, care au bulversat autoritatea pe plan intern și i-au știrbit autoritatea în piața pe care o monitorizează.

În 20 octombrie 2017, Adrian Diță avea să demisioneze cedând presiunilor din toate părțile (interiorul ANCOM, parlament, etc.), consființind eșecul numirii dar și al modifcării procedurii de numire. Era cel mai scurt mandat, 5 luni și 10 zile, dar și cel mai puțin reușit, din scurta istorie a autorității de reglementare.

În 7 noiembrie 2017 plenul parlamentului avea sa voteze un nou președinte ANCOM în persoana domnului Sorin Grindeanu, fost minstru al telecomunicațiilor și fost prim-ministru. A fost o surpriză crezând că un politician care a deținut cele mai înalte funcții în guvern nu va accepta o funcție ce poate fi considerată și un exil politic.

Ce-l așteaptă pe noul președinte? O autoritate răvășită și bulversată în scurtul mandat al predecesorului. Dar și doi vicepreședinți profesioniști – Eduard Lovin și Bogdan Iana!

Care ar putea fi mandatul noului președinte ANCOM?

  1. Să readucă autoritatea la nivelul din 24 martie 2017. Să-i refacă prestigiul pierdut! S-ar putea începe cu refacerea structurii organizatorice de dinainte de 10 mai 2017, structură verificată în timp și demolată în ultimul mandat. Aceasta s-ar putea face revenind la o structură organzatorică bazată pe competențe, prin restabilirea liniștii și încrederii în interiorul instituției, prin reconsiderarea valorii. Repunerea la conducere a profesioniștilor ar putea contribui rapid la revenirea la vechea cultură, la valorile dinainte de 10 mai. Desigur, cu ajutorul celor doi vice-președinți. Foarte important este și menținerea unui sistem de salarizare la nivelul pieței telecomunicațiior, care să permită reținerea specialiștilor.
  1. Să repare cât mai repede greșelile comise în mandatul anterior – amânarea verificării obligațiilor de acoperire ale operatorilor de telefonie mobilă, înghețarea tarifelor de terminare în rețelele mobile, etc. dar și accelerarea preparativele pentru licitația 5G din 2018.

În 6 iunie 2017 ANCOM lansa în consultare publica ”un set de masuri de identificare, analiza si reglementare a pietelor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe, respectiv la puncte mobile in retelele publice de telefonie”. Era un demers de mult așteptat, ultima reducere a tarifelor în rețelele mobile având loc în aprilie 2014, iar de atunci majoritatea țărilor UE au continuat să reducă tarifele de terminare în rețele de comunicați mobile astfel că România se situează din nou peste media UE deși macroeconomic (PIB, salariu mediu, putere de cumpărare) nu am avea niciun motiv.

Anunțul ANCOM din 6 iunie 2017 a fost unul caragialesc, de vreme ce se propune să se revizuiască, pe ici pe colo și anume prin punctele esențiale, dar să nu se schimbe nimic, păstrându-se tarifele de terminare în rețele mobile la nivelul de acum câțiva ani, motivul invocat fiind modelul LRIC. În felul acesta se propunea continuarea subvenționării marilor operatori de comunicații mobile de către restul operatorilor și cheltuieli în plus pentru întreaga societate românescă. Aceste cheltuieli în plus erau evaluate în anul 2013 la circa €200 milioane pe an, chiar de către AOMR!

Noul președinte este chemat să curme această situație și, mai mult chiar, să înceapă procesul de eliminare a tarifelor de terminare în rețelele mobile și fixe.

Mai mult, pe http://nicolaeoaca.blogspot.ro/

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Se încarcă...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top