» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

"piata telecom"Consultantul telecom Dr. Nicolae Oacă a publicat pe blogul personal un prim episod dintr-o serie de analize privind evoluția pieței de telecom în 2016.

Anul 2016 vine să confirme afirmația făcută acum un an potrivit căreia 2015 poate fi considerat începutul revirimentului comunicațiilor mobile românești dacă luăm în considerare evoluția pieței (veniturile, SIMuri) pe fundalul unei evoluții pozitive a economiei naționale. Astfel, criza cu care se confruntă telecomunicațiile noastre începând cu anul 2009 și care a dus la scăderea continuă a veniturilor, pare a se fi terminat.

Pe piața românească activează patru operatori de rețele mobile: Orange, Vodafone, Telekom M (Cosmote) și RCS&RDS, folosind tehnologiile 2G, 3G și 4G și doar un singur operator de rețele mobile virtuale, Lycamobile. Acesta se lansa în 3 martie 2015, România devenind a 18-a ţară din reţeaua internaţională a operatorului. Era prima breșă în sistemul defensiv al marilor operatori realizată însă de un operator internațional. Lycamobile folosește rețeaua Telekom Mobile și potrivit TeleGeography din 16 mai 2016 ajusese la 100.000 clienți în luna mai 2016.

Numărul SIMurilor crește în ciuda ofertelor cu trafic spre alte rețele

Potrivit declarațiilor operatorilor, numărul SIMurilor vândute a crescut la 27,5 milioane la finele anului 2016 față de 26,2 milioane cu un an în urmă, astfel că se poate spune că reducerea tarifelor de terminare în rețelele mobile (ultima dată în aprilie 2014!!!) și obligarea operatorilor de a avea oferte cu trafic spre alte rețele nu prea a avut efect. De menționat că operatorul RCS&RDS, recent listat la Bursa de Valori București, a început să prezinte rezultate: rezultatele la finele anului 2016 și rezultate trimestriale, pentru anul 2016 anunțând 3,2 milioane utilizatori telefonie mobilă.

Surse: operatori, ziare economice, estimări autor

Statistici ANCOM

ANCOM, autoritatea națională de reglementare a telecomunicațiilor, oferă pentru utilizatorii de telefonie mobilă două tipuri de informații – numărul SIMurilor vândute – 25,5 milioane la finele anilor 2012 și 2013, 25,2 milioane la finele anului 2014, 26,2 milioane la finele anului 2015 și 26,4 milioane la finele anului 2016, precum și numărul de SIMuri active – 22,8 milioane la 31 decembrie 2012, 22,9 milioane la finele anilor 2013 și 2014, 23,1 milioane la finele anului 2015 și 22,9 milioane la finele anului 2016. Diferența dintre valorile raportate de ANCOM și cele raportate de operatori poate fi pusă pe seama modului cum sunt definite SIMurile vândute și active. Să remarcăm faptul că, potrivit ANCOM, în anul 2016 numărul SIMurilor vândute a crescut cu 200.000, în timp ce numărul SIMurilor active a scăzut cu aceiași valoare. Din păcate ANCOM nu furnizează informații privind cotele de piață și prezintă rapoarte asupra pieței doar de două ori pe an.

Orange își păstrează poziția fruntașă, dar Vodafone se apropie

Ca și în anii anteriori, și în 2016, Orange Romania continuă să aibă cele mai multe SIMuri vândute, 10,1 milioane, față de 10,2 milioane în 2015, urmat de Vodafone Romania cu 8,8 milioane SIMuri, în creștere de la 8,5 milioane în 2015 (8 milioane în 2014!) și Telekom Mobile cu 5,35 milioane față de 5,75 milioane în 2015 sau 7,28 milioane în 2009! Conform prospectului ofertei publice din aprilie 2017, RCS&RDS avea 3,2 milioane SIMuri vândute la finele anului trecut – creștere puternică începând cu anul 2014 când a încheiat acordul de roamning național cu Vodafone Romania.

Orange continuă să-și păstreze poziția de prim operator având la finele anului 2016 o cotă de piață de 36,8% după numărul SIMurior vândute, față de 40,5% în 2014, operatorul continuând să piardă cotă de piață și ajungând la cota din anul din 2010 când deținea tot 36,8% din numărul total de SIMuri. Vodafone este al doilea operator cu 32% cotă de piață față de 32,3% la finele anului 2015, ușoară revenire după scăderea aproape continuă începută în anul 2010.

Telekom Mobile continuă să piardă clienți

Telekom Mobile (Cosmote) este al treilea operator cu 19,5% din totalul SIMurilor vândute, în scădere din anul 2009 când avea o cotă de 24,9%. Este și rezultatul investițiilor scăzute în rețea și spectru din ultimii câțiva ani, și al unei decizii neinspirate – acordul de partajare a rețelelor încheiat de grupul Telekom cu Orange. Acest acord de partajare pare a fi accelerat procesul de pierdere de clienți și de cotă de piață.

Surse: operatori, ziare economice, estimări autor

RCS&RDS – marele câștigător al ultimilor trei ani!

Marele câștigător al ultimilor trei ani, RCS&RDS, a ajuns la aproape 12% cotă …

Continuare la https://nicolaeoaca.blogspot.ro/

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Se încarcă...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Un comentariu

  1. jean valjean din salajean spune:

    E interesant cum ditamai compania nu gaseste un model de business in tara asta care sa mearga. Desi a avut o gramada de avantaje de atuuri fata de ceilalti sunt la 0-0 de atata vreme, iar acum dau afara restructureaza etc. Forumurile lor sunt pline de probleme de reclamatii de clienti nemultumiti si nu merge deloc. Dupa ce au venit nemtii in loc sa se imbunatateasca lucrurile s-au inrautatit. Iar ofertele lor nu sunt deloc avantajoase si te si tot suna sa-ti spuna despre cum sa platesti mai mult. In plus au si tot felul de conditii la oferte la trafic de date la minute la optiuni extraoptiuni cat la un contract de credit. Cine sta sa citeasca atata si sa faca scheme pe hartie ca sa inteleaga ceva? La Digi desi unii spun ca sunt probleme cu semnalul cu acoperirea totusi lumea se duce la ei la preturile si ofertele pe care le au sunt imbatabili. Simple si ieftine. Deci iata dragii mosului ca si la case mai mari sunt unii care nu pot. 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top