» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

Termenii “bio”, ”ecologic” şi ”organic”, pentru cei inițiați, se referă la metode identice în cultivarea, creşterea sau realizarea unor produse pentru care nu s-au folosit substanţe chimice de sinteză, nu au avut lor intervenţii de natură genetică sau de stimulare a creşterii, iar provenienţa acestora este certificată de către organisme autorizate. Este valabil atât pentru ceea ce consumăm, cât și pentru produse cosmetice cu care corpul nostru intră în contact direct. Mai mult, sunt încercări de extindere a acestor metode și pentru alt gen de produse, precum mobilă sau produsele de îmbrăcăminte, dat fiind contactul lor direct cu organismul uman. Agricultura ecologică, așa cum este numită oficial la noi, este un termen protejat şi atribuit de Uniunea Europeană (UE) României pentru definirea acestui sistem de agricultură și este similar cu termenii ,,agricultură organică” și ,,agricultură biologică”. Aceștia din urmă sunt utilizați în alte state membre, dar și la noi de unii producători sau asociații de producători. Oficial, în România se utilizează terminologia de ”Agricultură Ecologică” (cu prescurtarea ”AE”), în timp ce termenul ”organic” este folosit cu precadere in lumea anglo-saxonă. În spaţiul comunitar european este preferată atât titulatura de ”bio” (de la biologic), cât şi ”eco” (de la ecologic), dar numeroase țări europene folosesc și termenul ”organic”, pentru a fi mai pe înțelesul consumatorilor din SUA și Canada, de exemplu.
Dacă, pentru cei inițiați, aceste lucruri par evidente și simple, pentru marea masă de consumatori confuzia persistă. Dintr-o perspectivă de branding însă, ceea ce contează până la urmă este ceea ce gândim noi, în calitate de consumatori. Iar sub acest aspect se face foarte puțin pentru a educa piața. Un aspect și mai negativ al confuziei este că, pe lângă cei trei termeni similari, se strecoară în mintea multora și asocierile nefaste cu etichetele de ”produs natural” sau chiar ”tradițional”. Cei care produc și desfac astfel au tot interesul în transferarea de sensuri dinspre eco-bio-organic spre natural sau naturist sau tradițional. Evident, este vorba de profit, prin inducerea în eroare a consumatorului, întrucât produsul natural sau tradițional este comercializat destul de frecevent inclusiv cu conţinut de aditivi şi conservanţi, interziși în sistemul pur ecologic şi nefiind certificat ecologic. Continuarea AICI.

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (1 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Un comentariu

  1. Denisa spune:

    Un articol foarte util pentru educarea consumatorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top