» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

Vlad MacoveiDupa ce dupa amiaza Vlad Macovei (foto Evz), redactor sef de la Evenimentul zilei, si-a asumat lista neagra a celor concediati, cei aflati in dizgratie au fost chemati la negocieri, poveste care a fost grabita cu o zi „din cauza scurgerilor de informatii de pe internet”, cum a precizat Marius Hagger, managerul general al trustului. Potrivit noilor informatii, din cifra initiala de 36 de redactori si corectori au mai ramas sub ghilotina restructurarilor 28. Cifra pe care Ringier nu a comunicat-o oficial. Negocierile nu s-au incheiat nici pana la ora 23.00, dar situatia in care sunt pusi salariatii trustului Ringier (Elvetia) suna a santaj: „semnati despartirea de ziar cu acordul partilor si primiti sase salarii compensatorii sau va restructuram postul si nu primiti nimic”. Mai mult, ziaristii au fost fortati nu doar sa semneze acest document, ci inca un acord prin care sunt de acord sa renunte la toate drepturile trecute si viitoare pe care le-ar putea solicita de la Evenimentul zilei.

Liderul MediasindCei mai multi au cedat in fata acestor „negocieri”. In acest fel, ei vor ridica in jur 3000 de euro, fara sa-i doara capul. Daca nu ar fi facut-o, atunci ar fi putut solicita in instanta sa le fie platite toate drepturile convenite la nivel de ramura, iar suma ar fi fost in jur de 10.000 de euro, pentru cei cu lefuri mai mici. Si fara penalitatile de 1% pe zi timp de trei ani de cand Ringier nu le-a platit. Mai mult, ei au renuntat si la dreptul la somaj prin semnarea cu acordul partilor. Actul aditional este ilegal, este o forma mascata de santaj, pentru ca, potrivit art. 65, alin 2, din Contractul Colectiv de Munca la nivel de ramura mass media, <<Orice tranzactie prin care se urmareste renuntarea sau limitarea drepturilor recunoscute de lege angajatilor este lovita de nulitate>>. Noi vom reactiona in consecinta, mi-a declarat Cristian Godinac, liderul Federatiei Romane a Jurnalistilor MediaSind. Acordul semnatul cu fiecare angajat prevede, in schimbul a sase salarii compensatorii la art. 6. punctul d, <<sa nu aibe nicio pretentie materiala sau de orice alta natura de la angajator dupa semnarea prezentului acord>>, potrivit documentului semnat de angajati. Presedintele Federatiei Europene a Jurnalistilor, Arne Konig, a avut dreptate cand a spus ca in Romania trustul Ringier aplica standarde duble„, mi-a mai spus liderul sindical la orele 23.50. El a mai precizat ca niciun membru MediaSind nu a fost restructurat.

Ce au pierdut angajatii Ringier care au semnat acordul la incetarea contractului de muncă cu acordul partilor? In primul rand, oamenii au renuntat de buna voie la dreptul la somaj. Dar acest drept este aproape nimic in comparatie cu banii pe care ar fi trebuit sa-i incaseze daca Ringier ar fi respectat legislatie prevazuta in Codul Muncii si in contractul colectiv la nivel de ramura. Un calcul scurt arata ca, pentru sporul de fidelitate (50%), sporul de neconcurenta (25%), vechime de minim 5% si 10% pentru functia de redactor, trustul elvetian ar fi trebuit sa plateasca inca 90% fiecaruie salariat. Acest 90% se aplica pe ultimii trei ani. Faceti asadar un calcul la valoarea unui salariu minim de 15 milioane ori 36 de luni + 1% penalizare pentru fiecare zi in care aceste sporuri nu au fost achitate. Veti ajunge la o diferenta de minim 70% fata de ceea ce au primit acum de la Ringier. Ei sunt multumiti insa: au de incasat totusi sase salarii intregi (Carte de Munca si drepturi de autor) in comparatie cu sute de jurnalisti aruncati pe drumuri „cu acordul partilor”. Restructurari recente despre care am scris. La aceasta „afacere” nu au castigat ei, ci Evenimentul zilei care a fost obligat de ITM sa aplice sporurile pentru toti angajatii dupa ce MediaSind a reclamat la Inspectoratul Teritorial de Munca situatia jurnalistului de investigatii Marius Draghici, caz prezentat tot aici exclusiv.

UPDATE: Astazi a scris si Pagina de Media ce continea plicul cu documentele semnate. Printre altele o mica surpriza: le sunt lasate telefoanele si numerele.

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

12 comentarii

  1. […] in justitie si de ITM ziarul Adevarul , aflati de la Tiberiu Lovin , care a scris si despre concediatii de la Evz care au cedat presiunilor ilegale , si au renuntat la sporuri si la somaj in schimbul a sase salarii compensatorii […]

  2. carol spune:

    poti sa ceri drepturile si daca ai semnat ca nu mai ai pretentii. codul muncii la art. 38 spune ca nici un angajat nu poate renunta la drepturile sale prevazute de lege sau de alte acte normative.
    deci instanta
    si pace

  3. […] nevoiti sa le plateasca si sporurile. Iar sporurile sunt de trei ori mai mari ca aceste compensari. Liderul sindical Cristian Godinac mi-a a precizat ca potrivit art. 65 din contractul la nivel de ramura acel aspect […]

  4. kpital spune:

    si lista lui macovei nu ne-o da nimeni?

  5. no place no name no number spune:

    colaboratorii au luat tot 6 compensatorii??? 😯

  6. Tiberiu Lovin spune:

    Mihai: Habar n-am. Singura posibilitate pe care o stiu este sa fii pe faza cand comenteaza cineva, daca esti abonat la comentarii, si sa veirifi pe trafic.ro cine s-a aflat la ora x pe site-ul y. Cum am mai spus, eu nu divulg ip-ul comentatorilor. Sa inteleg ca asta este singura ta intrebare legata de informatia publicata de mine?

  7. Mihai spune:

    Auzi, Tiberiu, poate ne explici si noua de unde a aflat Cristi Godinac IP-ul comentatorului „Bogdan”, asa cum se lauda…

  8. Domnule Bogdan,
    In ceea ce priveste numarul de membri ai FRJ MediaSind tin sa-ti „raportez”, cu respect si cu modestie, ca avem 8345 de angajati din mass-media, inclusiv din televiziune, radio, presa scrisa, edituri,tipografii, presa on-line etc. numar verificat si confirmat prin Hotararea Judecatoreasca de reprezentativitate la nivel de ramura mass-media nr.12 a Tribunalulului Bucuresti.Acesti salariati fac parte si din institutiile publice de radio si televiziune (SRR si SRTV), Agerpres, dar si din presa privata. „Raportez” ca de la cotidianul Ziua, din pacate, avem ca membrii doar 8(opt) jurnalisti curajosi.
    Referitor la a doua dorinta a ta, iti inteleg disperarea (avand in vedere IP-ul „computerului” tau) si cred ca liderul sindical mentionat face bine. Totusi, nu inteleg ce legatura are „interventia” (datoria) ta cu apararea mogulului Ringier?

  9. Tiberiu Lovin spune:

    Otille: e la fel. Numai ca scandalul este mai mare.

    Bogdan: Intreaba la sindicat, iar de povestea cu nasul direct pe Cristi.

    Fabius: Eu am scris un „ghid al jurnalistului in criza” pe acest blog. Trebuie sa-ti stii drepturile inainte de a semna orice hartiuta. Oricum, acordul este nul 🙂 .

  10. fabius spune:

    Si acum imi spui ca puteam sa obtin 10.000 de euro, dupa ce am semnat contractul cu 3.000 de euro? Sa-ti fie rusine!!! 😀

  11. Bogdan spune:

    cati membri din presa are MediaSind?…inafara de oamenii de la Rompres (actual Agerpress) si Ziua…:))…ce ii mai face nasul lui Godinac, tov. L. Luca?:)))

  12. otille spune:

    mai rau decat la prima despartire (de compact)…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top