CNA interzice spoturile publicitare cu Rosia Montana! Victoria Eugeniei Voda

3:09 pm, 15 octombrie 2013 • de Comentariile sunt închise pentru CNA interzice spoturile publicitare cu Rosia Montana! Victoria Eugeniei Voda

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

eugenia_vodaConsiliul Naţional al Audiovizualului a interzis difuzarea spoturilor publicitare ale companiei Roşia Montană Gold Corporation, anunta realitatea.net. Motivatia: campania publicitara este una agresivă, socială şi politică şi nicidecum una comercială. Membrii CNA au ajuns si la concluzia că spoturile TV au conţinut nereal.

Decizia de astazi a Consiliului National al Audiovizualului este cu atat mai surprinzatoare cu cat Consiliul este dominat politic de USL, in special de catre PSD – partidul care, prin decizia guvernului Ponta de a inainta parlamentului un proiect de lege privind demararea explotarii de aur din Apuseni, sustine implicit afacerea Rosia Montana.

Mai mult, PSD este si cel care si-a adjudecat practic sefia CNA, propulsand-o la conducerea institutiei pe Laura Georgescu.

Hotararea luata azi de CNA este intr-o oarecare masura si victoria Eugeniei Voda, moderatoarea emisiunii „Profesionistii”, de la TVR, deoarece ea survine unei scrisori pe care realizatoarea TVR a trimis-o Consiliului la sfarsitul saptamanii trecute. CNA a constatat ca mai multe articole din Legea Audiovizualului referitoare la “publicitate” au fost incalcate si a cerut companiei Rosia Montana Gold Corporation sa intre in legalitate.

In scrisoarea trimisa CNA, Eugenia Voda cerea Consiliului sa faca ordine pe terenul mediatic al afacerii Rosia Montana:

  • <<Se ştie, un bun mercenar al publicităţii poate face credibil absolut orice mesaj; el poate să ne convingă şi de raportul dintre fericire şi soda caustică, şi de efectul razelor de lună asupra galoşilor de gumă; nu degeaba a avut atîta succes titlul: „Nu-i spuneţi mamei mele că lucrez în publicitate, ea crede că sunt pianist într-un bordel!”… „Bun pentru România”?

 

  • De ce am crede nişte oameni de pe stradă, culeşi din toată ţara, cu oraşul scris pe ecran, care ne spun, implicit şi explicit, că proiectul „e bun”, şi nu am crede, în schimb, PROFESIONIŞTII  acestei ţări (geologi, chimişti, economişti, arhitecţi) care ne spun – e drept că mult mai rar, şi nu în spaţiile publicitare –  că NU e deloc bun?! Printre altele, toată această lungă poveste, „Roşia Montană”, e un exemplu de umilire publică a profesioniştilor, care nu au un cuvînt hotărîtor şi limpede de spus, acoperiţi fiind de hărmălaia politicienilor şi de tradiţionalele cozi de topor (…)

 

  • …Iată de ce, aşadar, solicit CNA-ului să stopeze orice publicitate comercială pe marginea acestui subiect dureros. Sau să impună mesajul corect, cum ar fi: Spune Da locurilor de muncă la Roşia Montană, dar spune NU unui lac otrăvit mai mare decît Monaco! Spune Da mineritului modern în Apuseni, dar spune NU unui proiect industrial de suprafaţă, cu efect distrugător!…”

 

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top