DD-TV, suspendat temporar. Este Dan Diaconescu o miza atat de mare? Alianta Ponta-Ghita-Laura Georgescu

11:51 am, 22 octombrie 2013 • de Comentariile sunt închise pentru DD-TV, suspendat temporar. Este Dan Diaconescu o miza atat de mare? Alianta Ponta-Ghita-Laura Georgescu

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

OTVCNA a decis in aceasta dimineata sa suspende temporar preluarea transmisiei televiziunii DD-TV, cea care a inceput sa difuzeze programele „noului OTV”, de vineri, 18 octombrie.

Weekendul trecut, Dan Diaconescu si televiziunile sale au intrat din nou in centrul atentiei publice odata cu reinceperea emisiei OTV. Evenimentul anuntat cu mare tam-tam de catre echipa patronului OTV a starnit imediat furia Consiliului National al Audiovizualului, in special a sefei CNA, Laura Georgescu.

Ca intr-un „breaking news” cu arestari celebre si cu desanturi ale mascatilor la domiciliul acuzatilor, inspectorii CNA au fost impinsi de la spate cu o graba suspecta de catre presedintele CNA pentru a descinde la sediul DD-TV, post TV controlat de Dan Diaconescu. Motivul: DD-TV a inceput sa preia intempestiv programele OTV, desi nu avea dreptul, potrivit grilei sale de programate aprobate de CNA odata cu acordarea licentei de transmisie.

Dan Diaconescu n-a ratat ocazia pentru a escalada busculada administrativa produsa de isteria audiovizuala. Ieri, intr-o conferinta de presa, patronul OTV a jucat din nou cartea de victima politica a guvernarii Ponta, „cea care a inchis OTV, vrea sa inchida si DD-TV, vrea sa ne aresteze pe toti, inclusiv pe mine”, a plusat Diaconescu.

19laura_georgescu_agerpres_81b5162115Laura Georgescu (foto), numita de Victor Ponta in fruntea CNA, a prins din zbor palma primita si a alimentat piata media cu un alt subiect care avea sa semene dispute si confuzie printre jurnalisti: „OTV nu emite de la Vatican”. A inceput o intreaga dezbatere-investigatie, in care au fost prinsi si reprezentanti ai Sfantului Scaun, al carei scop era aflarea raspunsului la intrebarea: „Emite OTV de la Vatican sau minte Dan Diaconescu?”. O chestiune secundara, dar care a consumat multe energii in spatiul public.

„Afirmațiile din mass-media din România conform cărora televiziunea OTV a lui Dan Diaconescu ar fi obținut licența de difuzare de la Vatican, amenajarea studioului într-o <<biserică a Vaticanului>> și rezidența în Vatican a lui Diaconescu însuși sunt absolut false și nefondate”, declarase Federico Lombardi, directorul Biroului de presă al Sfântului Scaun, într-un mesaj trimis parintelui Francisc Doboş, purtător de cuvânt al Arhiepiscopiei Romano-Catolice de București.

Toata nebunia creata pleaca de la afirmatiile lui Dan Diaconescu potrivit carora „OTV emite de la Vatican”. Toata lumea a tradus aceste vorbe in sensul ca OTV emite chiar din sanul Bisericii Catolice, or Diaconescu n-a spus asa ceva. „De la Vatican” poate sa insemne la fel de bine de pe teritoriul statului Vatican, care nu e acelasi lucru cu Sfantul Scaun. Desigur, cel care a provocat confuzia a fost Diaconescu insusi, caruia i-a folosit ideea ca „mult-haituita” Televiziune a Poporului si-a gasit refugiu tocmai la sanul Sfantului Scaun. Dar, explicit, Diaconescu n-a spus niciodata asta.

Mai mult, Dan Diaconescu a facut cateva precizari care conduc la ipoteza ca OTV emite dintr-un sediu aflat pe teritoriul statului Vatican, insa nu direct pe satelit. Dupa toate probabilitatile, OTV emite online din Vatican, semnalul este preluat catre un server din Marea Britanie, dupa care este ridicat pe satelitul EUTELSAT 16 grade Est, de unde poate fi preluat liber din Romania, asa cum s-a intamplat cu DD-TV. Intrebarea la care n-a raspuns nimeni pana acum este daca asa ceva e ilegal?

Romania TVToata lumea s-a repezit asupra lui Dan Diaconescu, in frunte cu CNA, ca si cand patronul OTV trebuie sa fie vinovatul de serviciu, indiferent ce face si ce spune. Suspendarea DD-TV, post care incepuse sa preia programele „noului OTV”, este o decizie suspect de rapida si de punitiva, asemanatoare celei luate de CNA la inceputul anului, cand a fost inchis „vechiul OTV”.  Suspecta este de asemenea campania dusa in ultimele zile de Romania TV impotriva relansarii OTV „de la Vatican”, fapt ce i-a venit parca servit sefei CNA, Laura Georgescu, a carei  vehementa fata de cazul OTV n-a mai fost vazuta niciodata pana acum. Atacurile postului detinut de mogulul PSD Sebastian Ghita impotriva patronului OTV au o logica anume. Romania TV si-a cultivat in ultimele luni imaginea unei televiziuni tabloide, incercand sa atraga de partea sa publicul raposatei OTV, inclusiv prin desele invitatii in studiou adresate lui Dan Diaconescu. De la o vreme, Diaconescu n-a mai aparut la Romania TV, iar acum a devenit si tinta predilecta odata cu scandalul „noului OTV”. „CNA sesizeaza Parchetul cu privire la emisia ilegala a OTV” titreaza astazi, la loc de cinste, rtv.net, site-ul televiziunii lui Sebastian Ghita, prietenul premierului Ponta.

Ne place sau nu, cazul OTV-Diaconescu nu poate fi rupt de contextul politic. Partidul Poporului, propulsat cu mare succes in parlament de Dan Diaconescu, a ramas fara majoritarea senatorilor si deputatilor, care au trecut masiv in tabara aliantei PSD-PC. Cu toate acestea, Diaconescu ramane inca un jucator important in perspectiva alegerilor prezidentiale de anul viitor. De voturile sale poate depinde transarea castigatorului in turul doi, presupunand ca Diaconescu se va clasa pe locul trei, avand in vedere scorul ridicat obtinut si in alte alegeri de „candidatul-senzational” (vezi cazul Vadim Tudor). Mai mult, cota lui Dan Diaconescu poate fi intretinuta si mai bine cu ajutorul unui suport mediatic corespunzator, cum ar fi de pilda reaparitia pe cablu a programelor OTV, de aici si incapatanarea sefului PP-DD de a gasi o solutie, fie si la limita, pentru reaparitia OTV. Nu in ultimul rand, Diaconescu s-a pozitionat in ultima vreme tot mai radical anti-Ponta si anti-PSD si nu ezita sa-l atace pe prim-ministru pe teme precum falimentarea Oltchim, tradarea alegatorilor cu promisiuni nerespectate sau incalcarea libertatii presei.

Toata aceasta ecuatie complicata, cu impact politico-mediatic, in care Dan Diaconescu este inca un jucator care conteaza, explica macar partial desantul indreptat asupra patronului OTV de catre „alianta” Guvern-Romania TV-CNA. Sau alianta Ponta-Ghita-Laura Georgescu. Sa fie anihilarea parintelui OTV o miza atat de mare?

Laurentiu Ciocazanu

Ciocazanu

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top