Lufthansa, compania zgârcită care îți distruge viața. 7 minute mai lungi decat o viata de om.

4:15 am, 1 aprilie 2015 • de Comentariile sunt închise pentru Lufthansa, compania zgârcită care îți distruge viața. 7 minute mai lungi decat o viata de om.

» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

images-2

Ma uit de catvea zile inmarmurit la toata povestea accidentului si inca sper ca este un vis urat sau o gluma sinistra.

„Lufthansa a anuntat ca va plati daune de pana la 50.000 de euro pentru rudele victimelor din zborul Germanwings.” 

Poate nu ati inteles bine : 50.000 EURO = O VIATA FURATA DE Lufthansa. Asta este suma in catalogul de preturi al companiei. Si atentie! „Pana la” 50.000 euro. Adica trebuie sa te califici pentru a obtine un pret mai bun. Un fel de „animal market”. Se analizeaza pretul per exemplar. De exemplu, un director ghinionist de pana in 50 de ani probabil este cotat mai bine decat un student care se dusese cu iubita intr-o calatorie romantica. Daca esti neamt, probabil ca te califici pentru o bonificatie, pasagerii iranieini probabil ca vor „costa” mai putin iar profesoarele de limba spaniola, insotitoare ale celor 16 liceeni de la bord vor fi deasemenea ceva mai ieftine.

Toti cei care calatoresc ciclic cu avionul stiu urmatoare „schema”: compania anunta o mare PROMOTIE, sa zicem 25%, pune la dispozitie din 250 de locuri vreo 10 cu pret redus, restul sunt EXACT la acelasi pret cu cel dinainte. Evident numarul locurilor cu promotie este un secret bine pastrat. Inselatoria asa este practicata azi de TOATE companiile aeriene. Ca si povestea cu clasele de bilete. V-am povestit asta pentru ca „pana la 50.000 euro” poate insemna si ca au de gand sa plateasca numai unui numar foarte redus de oameni, prestabilit deja, suma respectiva. Restul sunt scuze si pretexte. Vorbim despre cea mai mare companie aviatica europeana, listata si capitalizata la bursa cu 6,7 miliarde de euro. Asta ca sa nu li se umezeasca unora ochii de grija acestui monstru aviatic.

Sunt absolut dezgustat de gafele in cascada ale nemtilor de la Lufthansa. Nu le este rusine sa faca asemenea anunturi?

Ca si cum nu am vazut destul, ma uit la neinspiratii de la Realitatea.net si Mediafax (dom’ Sarbu, iesi odata din arest si fa curatenie acolo ca e jale mare) si la titlurile lor ingrozitoare:

Sumă uriaşă rezervată de Lufthansa pentru despăgubirea rudelor celor care au murit în Alpi. 

Compania aeriană Lufthansa a anunţat marţi că societăţile sale de asigurare au rezervat 300 de milioane de dolari pentru a acoperi eventualele compensaţii acordate familiilor victimelor tragediei aviatice din Alpii francezi, de săptămâna trecută. Sursa: Realitatea.net/Mediafax

Asta e ce au inteles genialii nostri colegi. In realitate, anuntul spunea cu totul altceva:

Purtătoarea de cuvânt a companiei Lufthansa a confirmat un articol pe această temă publicat de cotidianul Handelsblatt în ediţia de marţi. Ea a precizat că suma rezervată pentru a acoperi „toate costurile legate de acest caz” se ridică la 300 de milioane de dolari, relatează Associated Press în pagina online.

 

Sesizati diferenta? Realitatea.net interpreteaza prin jurnalistul retardat care a preluat stirea ca banii respectivi sunt pentru compensatiile victimelor pe cand purtatoarea de cuvant vorbeste de „costuri totale”. Adica avon distrus, specialisti implicati, transport, masa cazare, plata catre autoritati, oamenii de interventie cu toate masinariile, anchetatori si la final ceva compensatii. Ei? Vi se mai pare mult 300 de milioane de dolari? Edificator este ca brusc se vorbeste de dolari. De ce? Compania era nemteasca, zbura in Europa si accidentul s-a produs in Franta. Simplu! Banii nu sunt ai Lufthansa ci de la asiguratori, foarte probabil o companie americana.

Unknown-5

O abordare diferita

Stimati cititori, nu am de gand sa reiau povestea intregii drame. Am un nod in gat numai gandindu-ma la acest episod. In plus, apar atatea informatii, atat de frecvent incat orice as povesti eu azi ar fi deja istorie maine la pranz.

Dar va propun o alta abordare a povestii! Una foarte „human”. Foarte sensibila.

images-4Va rog ca diseara, inainte de culcare, pe intuneric, sa va imaginati 30 de secunde ca v-ati fi aflat la bordul avionului 4U9525. Avionul este plin, un A 320. Liceenii fac zgomot, este galagie.

Zborul este scurt, imediat cum a atins altitudinea de croaziera (11500 m), pilotul si copilotul criminal incep sa isi puna problema aterizarii.  Va redau inregistrarea din prima cutie neagra, pentru a recrea atmosfera.

Si in engleza, pentru autenticitate:

 

10:00 am

The airplane takes off.

10:10

The Captain says to Lubitz:  “I didn’t have time to use the bathroom before taking off.”  Lubitz: “Go whenever you’d like.”

10:27

The plane has reached cruising altitude:  38000 feet (11.500 meters)

The captain asks Lubitz to prepare the approach for landing and to verify that the plane can begin the landing process.  Lubitz obeys.  He repeats to the captain again:  “You can go.  You can go now.”

10:28

Noise can be heard coming from a seat:  the captain removes his seatbelt.  The door is opened.  The captain says to Lubitz: “You are in control now.”

Lubitz answers with a seemingly light tone of voice: “I hope so.”

10:30

Lubitz is alone in the cockpit.  He locks the armored door with the “Lock” button:  it is no longer possible to open the door from the outside. The one can hear the sounds of the automatic pilot being reprogrammed to accelerate the descent, pushing the plane from 38,000 feet (11.000 meters) to 100 feet (30 meters) in a matter of minutes.

10:33

The landing begins: the plane drops 3000 feet (900 meters) per minute. Air traffic controllers detect the problem.  They try several times to contact the airplane by radio.  Lubitz does not respond.

The captain’s voice can be heard as he tries to open the door: “It’s me!” The captain is facing a camera connected to the cockpit:  Lubitz sees him on screen but does not react.  The captain grabs an oxygen tank or fire extinguisher in order to break down the door.No response from Lubitz.  The captain yells: “For the love of God, open this door!”

10:34 approximately

A first alarm goes off, audible and visual:  “SINK RATE, PULL UP.”

No reaction from Lubitz.

Through the cockpit door, the first sounds of passengers running in the aisles can be heard.

10:35

The captain asks for the crowbar hidden in the back of the plane. Louder bangs can be heard hitting the door, followed by metallic sounds. The captain tries to bend the door with the crowbar.

10:37 and several seconds

A second alarm is set off, audible and visual:  “TERRAIN, PULL UP.”  Still no reaction from Lubitz.

The captain yells: “Open this f… door!”

10:38

Despite the deafening noises, Lubitz’s breathing can cleary be heard through an oxygen mask he put on.  He is breathing normally. The plane is at 13000 feet (4000 meters).

10:40

A violent sound can be heard outside.  At the same time, inside, screaming. The Airbus hits the mountain with its right wing.

No other sound, save for the alarms and the screaming passengers.

10:41

The airplane hits the Estrop mountain range at 5000 feet (1500 meters) at 800 km/h.

Un filmulet facut cu telefonul in care sunt inregistrate ultimele secunde a fost gasit gasit printre ramasite. Probabil a fost salvat pe un card care a supravietuit impactului fiind protejat de telefon. Filmuletul a fost vazut de jurnalistii de la Bild. Oficialii nu l-au prezentat si publicului larg. Le lipseste curajul. Descrierea este terifianta. O puteti citi aici.

Vaaaai! Va deati seama? In minutele alea de groaza, cineva s-a gandit sa lase o marturie. Simt ca mi se pune iar un nod in gat. Filmul este facut din spatele avionului, din ultimele randuri. Oamenii tipa, se aud clar cuvintele „My God” in diferite limbi. Erau oameni de 15 nationalitati la bord.

Ce vreau sa spun? Ca oamenii au stiut foarte probabil de la 10.34 ce se intampla. Avionul a fost distrus de teroristul Lubitz la 10.41. A320 este un avion mic. Zgomotele cu incercarile de spargere a usii se auzeau din spatele avionului. Ca si tipetele.

Cu-tre-mu-ra-tor! 7 minute mai lungi decat o viata de om

images-5

Dragii mei cititori, de dragul vietii si al adevarului privit in fata si nu cu coada ochiului, va rog sa va imaginati ce ati fi facut in cele 7 minute mai lungi decat o viata de om. Ce ati fi spus celui de langa tine? Daca erai cu copilul sau cineva drag, cum iti luai ramas bun de la el in minutele alea? Ce ai fi putut sa spui? Daca erati singuri, cum v-ati fi gandit la cei de acasa? La cine anume? Cum arata bilantul vietii facut in 7 minute? Oare cum au intampinat moartea niste copii de liceu care aveau toata viata inainte? Dar profesoara de spaniola care se casatorise pe 2 octombrie? In 7 asemenea minute, poti albi.

Unknown-7

La 10.41, ora locala, victimele companiei Lufthansa se intalneau cu moartea. Si nu oricum ci complet nevinovati. Si nu numai complet nevinovati ci victime totale ale unei companii aviatice ale carei balbe si greseli au condus la aceasta tragedie.

La 10.41 s-a facut liniste. Doar fum si mici incendii. Viata celor 150 de pasageri se stinsese dupa 7 minute de chinuri groaznice de teroare cumplita, genul de tortura care nu a fost inca inventata. Cei 150 de pasageri se transformasera cu ajutorul copilotului poreclit „Tomato Andy” si cu concursul direct al companiei Lufthansa in peste 600 de bucati umane. Amestecate. Azi criminalistii incearca sa le puna in cosciuge fara sa incurce prea mult mana profesoarei de spaniola, cu piciorul cantaretei de opera ce zbura cu sotul si (vai!) cu bebelusul ei si cu capul vreunei adolescente de 16 aflate la varsta primului „te iubesc”.

ad_164407446

Tuturor oamenilor nevinovati din zborul 4U9525, compania Lufthansa le-a estimat valoarea la maximum 50.000 de euro. Si au anuntat-o public la cateva ore de la tragedie. Cinic, cretinii de la Lufthansa au anuntat si „bugetul” actiunii, cu tot cu avion, deplasari, daune, specialisti, etc, maxim 300 milioane dolari. Nu banii lor ci banii asiguratorilor. Ca sa fie clar ca ei isi asuma doar o raspundere limitata.

Sper ca nu v-am plictisit prea mult cu acesta introducere. Adevarul e ca nu prea am multe de spus in plus fata de ce stiti ceva. Am sa incerc sa punctez totusi cateva consideratii cu chestiuni care mi se par importante, amanunte care in cazul de fata spun multe lucruri, unele nebagate prea mult in seama de oamenii complet afectati de aceasta tragedie:

images-10

12 observatii ale unui om care zboara mult

1. Capitanul a venit tarziu la aeroport. Nicio noutate. Am vazut de multe ori cum personalul de zbor vine extrem, extrem de tarziu, intr-un dispret total pentru importanta misiune si imensa responsabilitate pe care o au in ziua respectiva. Incepand cu 9/11 companiile aviatice au devenit institutii de zbiri, cu nenumarate reguli, multe absurde, pe care pasagerul  – victima totala este obligat sa le respecte. Ca si cu politicienii romani, regulile s-au oprit la usa personalului de bord, incepand cu capitanul care nu facuse pipi in aeroport sau la hotel. De unde stiu ca plecase sa urineze? Din cele mai putin de 3 minute „lipsa din peisaj”. Era casatorit si avea doi copii. Si peste 6000 de ore de zbor. Experienta nu l-a ajutat. putea sa aiba si 15000, daca era nesmtit si se obisnuise sa ajunga tarziu si sa nu-si pregatesca misiunea (inclusiv urinatul intra in astfel de pregatiri), rezultatul ar fi fost acelasi.

2. Lufthansa a stiut de problemele copilotului Lubitz. Si de problemele de depresie , si de intreruperea scolii.

3. Lufthansa a avut timp sa-l cunoasca bine pe „Tomato Andy” pentru ca acesta a fost ceva vreme insotitor de bord. Sa fie clar: un om care ajunge sa faca un asemenea masacru, da cu siguranta mai multe semne de „in neregula” pe parcursul unor ani de zile.

4. Nu este importanta direct dar (se pare) orientarea bisexuala a lui Lubitz a fost parte din problema. Oare de ce nu li se cere pilotilor si copilotilor sa fie casatoriti si eventual cu copii. Responsabilitatea „intoarcerii acasa” ar capata conotatii diferite celor care sunt lupi singuratici.

5. Pilotii si copilotii sunt recunoscuti ca gagicari. Nenumaratele nopti petrecute in hoteluri cu stewardese (pardon, insotitioare de bord, ca se supara cotoroantele), reprezinta tentatii greu de combatut. Pilotii nu se odihnesc nici pe departe cat scrie la manual sa o faca. In plus, femeile in general cad ca gastele dupa uniforma de pilot (femeile nu prea fac diferenta cine e pilotul si cine e copilotul). In aceasta lume cu probleme mari de promiscuitate, povestea cu iubita lui Lubitz, care se descopera si insarcinata dar foarte despartita de acesta in ciuda unui Audi cumparat „cu dedicatie”, este extrem de ciudata. Acolo lipsesc amanunte extrem de importante. Ce a facut Lubitz atat de grav incat iubita insarcinata sa-l paraseasca „definitiv” (probabil ca au fost si episioade ne-definitive) si sa refuze un Audi ca impacare? Mister!

6. Devine limpede ca problemele de dragoste cu iubita si cele de sanatate (dezlipirea de retina) par sa fi avut un rol determinant in decizia nenorocitului de a lua cu el in mormant 150 de nevinovati. Acum doua zile doar publicam un articol foarte interesant (zic eu) in care vorbeam EXACT despre RESPONSABILITATEA FAMILIEI IN ACTE DE TERORISM. Il puteti reciti aici. Se referea la Vladimir Putin si combaterea terorismului pe teritoriul Federatiei Ruse dar povestea cu legile care dau posibilitatea TRAGERII LA RASPUNDERE A FAMILIEI este si in cazul lui Lubitz una de discutat. In mod SIGUR IUBITA STIA SI DE PROBLEMELE DE SANATATE SI DE CELE DE DRAGOSTE. Probabil si parintii. Cu toate astea nimeni nu a spus nimic. Degeaba face iubita pe naiva, daca dormi in pat cu un pilot si acesta iti spune” voi face ceva si toata lumea va sti numele meu”, in secunda 2 este clar la ce te gandesti. Acum domnisoara RESPECTIVA FACE PE PROASTA SI PE NAIVA. Eu cred ca A INTELES de la bun inceput la ce se referea Lubitz cand spunea vorbele respective. Iar Lubitz avea profilul unui om care a spus mult mai mult de atat. De urmarit aceasta pista dar va spun ca tanara a spus doar ce i-a convenit si ascunde multe altele. Inclusiv responsabilitatea ei.

7. Lubitz era pilot al company low-cost Germanwings apartinand Lufthansa. Probabil ca omul avea multe calitati dar simt ceva rudimentar in modul in care el a ajuns pilot la LUFTHANSA si in intregul lui context existential legat de job. Probabil ca era destul de prost platit fata de alti piloti de long-curier (nu este important pentru ca oricum si-a permis sa cumpere 2 masini deodata) dar, mult mai important, standardele companiei legate de personal par foarte jos pozitionate. Nu pot sa cred ca era nepotul vreunui boss de la Lufthansa dar ramane de vazut…

8. Este de neimaginat, de neconceput, de nescuzat, faptul ca Lufthansa nu cunostea in detaliu  STAREA LUI MEDICALA dar si STAREA LUI PSIHOLOGICA. Concedii medicale rupte, vizite la medici, diagnostic de dezlipire de retina si multe altele…totul fara ca Lufthansa sa ia nicio masura. IN-GRO-ZI-TOR!

9. In cabina, in timpul pierderii de altitudine, Lubitz isi pune masca de oxigen. este foarte posibil ca si pasagerii sa fi vazut mastile coborand din plafon si in felul asta am avea si raspunsul la intrebarea „cum au aflat pasagerii ca se intamplau lucruri grave, cum a inceput cosmarul pasagerilor?”.

10. Respiratia normala denota faptul ca Lubitz se gandise mult la planul asta. Exersase in minte. Stia EXACT ce are de facut.  Se comporta ca un terorist complet spalat pe creier si ma refer aici la modul tacut in care reactioneaza cand capitanul este la usa si il implora sa-i deschida.

11. Controlorii de zbor francezi s-au „prins” extrem de repede (3 minute) ca ceva este in neregula. Profesionisti! Parca contrazicandu-mi parerea mea proasta despre tot ce inseamna statul francez. Din pacate s-au grabit sa imi confirme parerea proasta nemaideranjandu-l pe Lubitz pana la momentul crimei.

12. BND, Serviciul Secret German, si-a mai dat o masura a limitelor sale neindentificand ca pentru un copilot de avion, studierea site-urilor cu metode de sinucidere sunt cu mult mai nocive decat site-urile cu pornografii atat de supravegheate. Celor care mai au dubii le spun ca Germania este tara in care oamenii isi pun parole interminabile si in care daca ai ideea sa descarci un film de pe internet, a doua sau a treia zi iti apare in cutia postala o notificare prin care esti anuntat ca la a doua greseala vei plati 500 de euro amenda. Imi amintesc deasemenea circul de  entitate lezata in amorul propriu cand CIA an interceptat-o pe Angela Merkel. Toate povestile astea duc spre o singura concluzie: niste amatori plini de gaze.

said

Verdict: CRIMA!

Crime_scene1Sa fie clar: aceasta tragedie nu a fost cauzata de vreo defectiune tehnica, conditii meteo si nici macar de o greseala de pilotaj sau vreun incident aviatic. Din acest motiv, o asemenea tragedie nu poate fi pusa in carca unui alienat mintal ci singura parte vinovata cu adevarat nu poate fi decat compania. 

Iar compania trebuie sa plateasca. Sa plateasca din greu! Pentru ca a furat efectiv vietile acestor oameni. Aceasta tragedie este o CRIMA. Si orice crima are si un criminal. Lubitz era doar o trista figura, un fel de Lee Harvey Oswald.

 

images-6Sa zbori cu Lufthansa este in primul rand inconfortabil. Sa zbori cu Airbus al Lufthansa este dublu-inconfortabil. In general, avioane vechi, scaune incomode, filme de doi lei daca ai norocul sa aiba ecrane pe zborurile long-curier (pe cele scurte luati-va gandul), insotitoare de bord urate si (prea) multi barbati facand o meserie care nu ii prinde deloc, mancarea la bord exact ca si poporul german, corecta cantitativ si mediocra calitativ, reguli absurde care i-ar face pe SS-isti sa paleasca de invidie, puncte „Miles&More” cu care nu poti nici macar sa-ti platesti bagajul excedentar (!?!), avioane pline ochi, o politica de bagaje absolut jegoasa, un check in absolut cretin pe Aeroportul Otopeni facut de niste dudui autiste, acre si urate si multe alte probleme care diminueaza masiv statutul de mare companie aviatica de renume. Sa zbori cu Lufthansa inter-continental poarta numele de supliciu. Iar daca Lufthansa iti pierde bagajele, e vai de viata si vacanta ta.

Cand ii intrebi de prize electrice la scaune si le amintesti ca suntem, in anul 2015, ei iti atrag atentia ca avionul are 20 de ani vechime deci ei sunt in 1995. Adica Iliescu este la conducerea statului. Aoleu! Cosmar! Ma trezesc ca Andreas din somn, numai la gandul asta. Ma culc multumit ca macar Iliescu este istorie si, sper, in curand, puscarias pentru nenorocirile facute vreme de zeci de ani.

Si cum nu sunt eu singurul destept cu ceva milioane de mile zburate, fac prinsoare in sfanta zi de azi ca nu vor scapa cu despagubirile mai jos de multiplu de 10 a sumei anuntate: 500.000 euro. Per persoana. Sincer, indiferent de manipulari eu sper ca la final fiecare pasager sa ajunga sa fie „achitat” cu minim 1 milion de euro.

Unknown

Pentru ca SINGURA parte responsabila in fata rudelor, a Europei si a planetei este compania germana Lufthansa! Si oricat ar incerca sa fuga de raspundere, nu va functiona. Exceptionalul procuror francez (jos palaria pentru el!) i-a dat de gol intr-un mod fara precedent. Asociatia pilotilor a protestat imediat. “Filmul” preferat de ei este altul: o taraganare de 2-3 ani pana cand opinia publica uita iar rudele sunt pietrificate de durere si apoi vin cu “verdictul” si asumarea raspunderii.

Unknown-13Francezii nu au intrat in joc pentru ca traumele pierderilor de vieti omenesti pe teritoriul francez sunt inca foarte proaspete. Ma refer la Charlie Hebdo si celelalte atentate care s-au soldat cu victime si enorme regrete. Iar procurorii sunt si ei oameni.

Ancheta asta pe „repede-inainte” nu va fi pe placul nemtilor. Vor incerca o temporizare, poate chiar vom avea semne incapand cu saptamana viitoare.

Vor cheltui milioane pe avocati si in curand veti vedea o schimbare de ton.

Responsabilitatea alegerii unui asemenea angajat si acordarii unei asemenea responsabilitati va fi inecata in birocratie si devieri intentionate de la subiect. Mai mult, vestile proaste nu se opresc aici: noile masuri vor scumpi biletul de avion, in special pe cursele scurte.

images-9

… and eventually, die

Ca si 9/11, o noua revolutie in aviatia civila va avea loc dar nu una pro-consum ci una socialista. Mai multi piloti, mai multe proceduri, mai multe teste, mai putine ore zburate, salarii mai mari, pensii mai mari, mai multe costuri de personal, mai multe reguli. Ghici de unde isi vor recupera companiile costurile respective? Ghici! Si daca te gandesti cititorule la salariul sefilor de la Lufthansa, cei responsabili cu desemnarea unui nebun ca si copilot al zborului Germanwings: ia-ti gandul!

Acum se fac deja calcule pentru a stabili in ce directie sa fie deturnate evenimentele astfel incat “baietii lor destepti” sa aiba avantaje.

 

Este 4.15 dimineata cand termin de scris materialul asta. Nu stiu ce faceti voi, dar eu ma duc sa-mi mai strang inca o data in noaptea asta copii in brate, sa-i invelesc si sa-i multumesc lui Dumnezeu ca pentru mine si cei dragi mie cele 7 minute au trecut fara ca ceasul vietii sa-mi ticaie. Si fara sa trebuiasca sa ma gandesc ingrozit, terifiat, la ce as mai putea sa le spun sau sa le transmit in acele ultime 7 minute.

 

Unknown-4

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (22 voturi, media: 4,82 din 5)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Comments are closed.

Scroll to top