» Click AICI ca să te abonezi la ȘTIRILE RV pe mail

rcs_rdsRCS&RDS a lansat se pare un trend după ce a investit în parcuri fotovoltaice şi vrea acum să intre şi pe piaţa monopolizată a distribuţiei de energie electrică. În plus, diversificarea ofertei de servicii la telefonie mobilă sau servicii media TV arată cam care este viitorul business-ului pe acesată piaţă în România. Putem să ne întrebăm de pe acum dacă vom mai avea doar companii de cablu sau doar companii media care au licenţă TV şi nu vom asista la o piaţă integrată, cu câţiva jucători mari ce vor vinde de toate: cablu, net, energie electrică, programe TV şi telefonie mobilă.

Poate unii s-au mirat de decizia companiei controlată de Zoltan Teszari în proporţie de peste 40% de a deschide atâtea noi segmente: televiziuni de sport şi ştiri sau abonamente de telefonie mobilă, dar se pare că ăsta este viitorul.

În martie, Telekom România spunea că a făcut toate de­mersurile legale pentru a se lansa pe piaţa energetică după ce la finalul anului 2014, conform unui document publicat în Monitorul Oficial, compania îşi completase obiectul de activitate cu producţia, transportul, distribuţia şi comercializarea energiei electrice

RisCo.ro a realizat un tablou interesant al jucătorilor din zona de telecomunicatii şi se observă exact această tendinţă de a se implica pe taote domeniile conexe.
„Piata de telecom este un oligopol reglementat, cu doi jucatori apartinand unor multinationale importante (Orange si Vodafone) si o firma autohtona (RCS&RDS) ce reprezinta aproximativ 80% din piata. Fie ca au pornit de la serviciile de telefonie mobila, transmisia de date sau televiziune prin cablu, tendinta majoritatii companiilor este integrare a tuturor tipurilor de servicii: telefonie (fixa, mobila), transmisie de date, televiziune, alte tipuri de servicii de telecomunicatii.

Cei doi lideri de piata au avantajul unei prezente inca de la inceputul serviciilor de telefonie mobila in Romania. Astfel, intr-un sector in care structura de costuri este puternic influentata de costurile fixe (provenite din investitii in active imobilizate), numarul clientilor si marja bruta de profit determina profitabilitatea neta a companiilor. Marele castigator al acestui top, care a reusit sa isi creasca valoarea cifrei de afaceri pe seama extinderii puternice a ofertei de servicii este RCS & RDS. Ocupanta a locului 3 si in 2013, firma si-a majorat cifra de afaceri cu 210,3 milioane lei in 2014 pana la 2,3 miliarde lei. Costurile expansiunii activitatii si ale politicilor de majorare a cotei de piata s-au materializat intr-o pierdere de 71,04 milioane le , ne spune Risco.ro„.

Acest articol este proprietatea Reporter Virtual și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

ȚI-A PLĂCUT? DĂ MAI DEPARTE:

 
 
 

ETICHETE:

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (1 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

NOTĂ: Vă rugăm să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în material. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse celorlalți cititori care au scris un comentariu se va sancționa prin cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top